Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. juni 2012 #1 Skrevet 14. juni 2012 http://www.salma.no/oppskrifter/stekt/curry-salma-i-tortilla Nam! Ny favoritt. Bytt ut rømmen med kesam, og vips, slankemat. 400 kcal pr lefse med fyll. Skal du spare mer kutt ut avocado, og du ender på 350.
bIomstre Skrevet 14. juni 2012 #2 Skrevet 14. juni 2012 Mmmm, alt blir godt med currypaste! Kyllingfilet i strimler med currypaste i et grovt pitabrød med issalat, agurk og rødløk f.eks.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 14. juni 2012 #3 Skrevet 14. juni 2012 Oh, det så godt ut. Men som sushifantast må jeg innrømme at jeg tenkte på å ikke steke laksen på forhånd. Eller bruke røkelaks. Mmmh... laks er nydelig uansett
Gjest sug lut Skrevet 14. juni 2012 #4 Skrevet 14. juni 2012 Hva med at all currypaste skal varmebehandles? Ikke at jeg har holdt meg til det noen gang, siden alt kan smøres på gulost.
bIomstre Skrevet 14. juni 2012 #5 Skrevet 14. juni 2012 Hva med at all currypaste skal varmebehandles? Ikke at jeg har holdt meg til det noen gang, siden alt kan smøres på gulost. Varmebehandles? Hvorfor det? Putter currypaste rett i yoghurt e.l og bruker som dressing jeg...
Gjest sug lut Skrevet 14. juni 2012 #6 Skrevet 14. juni 2012 Hva med at all currypaste skal varmebehandles? Ikke at jeg har holdt meg til det noen gang, siden alt kan smøres på gulost. Varmebehandles? Hvorfor det? Putter currypaste rett i yoghurt e.l og bruker som dressing jeg... Det står på glasset... i alle fall gjorde det alltid det før, jeg har ikke sjekka nå. Men jeg har ikke mutert selv om jeg ikke har gjort det, så...
bIomstre Skrevet 15. juni 2012 #7 Skrevet 15. juni 2012 Det står på glasset... i alle fall gjorde det alltid det før, jeg har ikke sjekka nå. Men jeg har ikke mutert selv om jeg ikke har gjort det, så... Jaggu! På min Patak's tandori står det: Det er viktig at dette produkt ikke konsumeres ukokt. Men hvorfor? Arrrg, hater advarsler uten forklaring! På min Santa maria grønne curry paste står det imidlertid ikke noe...
Gjest sug lut Skrevet 15. juni 2012 #8 Skrevet 15. juni 2012 Santa Maria er jo ikke noe godt, det er bare Patak som funker... Men som sagt, har spist mengder av den ukokt uten å se store utslag...
bIomstre Skrevet 15. juni 2012 #9 Skrevet 15. juni 2012 Santa Maria er jo ikke noe godt, det er bare Patak som funker... Men som sagt, har spist mengder av den ukokt uten å se store utslag... Står ikke noe om det under viktig info på hjemmesida, så da velger jeg å tro at det ikke er så farlig... Men nå har jo jeg intill nylig også spist rå sjampinjong, til jeg leste at det er kreftfremkallende (huff). Santa marian stammer fra perioden da vi testa ut remas middags app, funka fint som rimelig familehverdags. http://www.pataks.co.uk/products/tandoori-paste.aspx
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 15. juni 2012 #10 Skrevet 15. juni 2012 Santa Maria er jo ikke noe godt, det er bare Patak som funker... Men som sagt, har spist mengder av den ukokt uten å se store utslag... Står ikke noe om det under viktig info på hjemmesida, så da velger jeg å tro at det ikke er så farlig... Men nå har jo jeg intill nylig også spist rå sjampinjong, til jeg leste at det er kreftfremkallende (huff). Santa marian stammer fra perioden da vi testa ut remas middags app, funka fint som rimelig familehverdags. http://www.pataks.co...oori-paste.aspx HÆ? Er rå sjampingjong farlig? Det spiser jeg vel bortimot en boks med i uken... skal jeg dø nå da
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 15. juni 2012 Forfatter #11 Skrevet 15. juni 2012 Santa Maria er jo ikke noe godt, det er bare Patak som funker... Men som sagt, har spist mengder av den ukokt uten å se store utslag... Står ikke noe om det under viktig info på hjemmesida, så da velger jeg å tro at det ikke er så farlig... Men nå har jo jeg intill nylig også spist rå sjampinjong, til jeg leste at det er kreftfremkallende (huff). Santa marian stammer fra perioden da vi testa ut remas middags app, funka fint som rimelig familehverdags. http://www.pataks.co...oori-paste.aspx HÆ? Er rå sjampingjong farlig? Det spiser jeg vel bortimot en boks med i uken... skal jeg dø nå da Søta, den på boks er jo kokt, for den er hermetisert. Sånne som du kjøper i butikken i grønnsaksdisken er rå..
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 15. juni 2012 #12 Skrevet 15. juni 2012 Santa Maria er jo ikke noe godt, det er bare Patak som funker... Men som sagt, har spist mengder av den ukokt uten å se store utslag... Står ikke noe om det under viktig info på hjemmesida, så da velger jeg å tro at det ikke er så farlig... Men nå har jo jeg intill nylig også spist rå sjampinjong, til jeg leste at det er kreftfremkallende (huff). Santa marian stammer fra perioden da vi testa ut remas middags app, funka fint som rimelig familehverdags. http://www.pataks.co...oori-paste.aspx HÆ? Er rå sjampingjong farlig? Det spiser jeg vel bortimot en boks med i uken... skal jeg dø nå da Søta, den på boks er jo kokt, for den er hermetisert. Sånne som du kjøper i butikken i grønnsaksdisken er rå.. Ja jeg vet det heldigvis, mine matkunnskaper er ikke så dårlige. Med boks mener jeg ett blått plastbeger av merket first price, de er veldige søte og små og veldig rå, men er så godt med rå sjampigjong, spiser det veldig mye. Så tilbake til spm er det farlig? Er den sånn kan skryte av på gÆmlishjemmet at jeg lede på kanten farlig, eller virkelig kreftfremkallende farlig?
bIomstre Skrevet 16. juni 2012 #13 Skrevet 16. juni 2012 (endret) HÆ? Er rå sjampingjong farlig? Det spiser jeg vel bortimot en boks med i uken... skal jeg dø nå da Sakset fra matportalen.no: "I likhet med annen sopp bør Sjampinjonger ikke spises rå, men varmebehandles godt ved avkoking og/eller steking før den spises. Dette skyldes at soppen inneholder fenylhydrazinforbindelser og foreløpige undersøkelser tyder på at disse kan være kreftfremkallende. Det meste av fenylhydrazinforbindelsene fjernes under god varmebehandling." Altså KAN være, så bedre føre var... Endret 16. juni 2012 av bIomstre
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 16. juni 2012 #14 Skrevet 16. juni 2012 Damn it! Jaja, syntes det er så godt med rå og digger konsistensen, men men da blir det karamellisert fremover ikke feil det heller:)
bIomstre Skrevet 16. juni 2012 #15 Skrevet 16. juni 2012 Santa Maria er jo ikke noe godt, det er bare Patak som funker... Men som sagt, har spist mengder av den ukokt uten å se store utslag... Google og man finner! Noen Andre har tatt ansvar og sendt Patak en forespørsel på nettopp varmebehandling, her er svaret: "Thanks for your interest in Patak's products. The major ingredients of Curry Pastes are raw spices and vegetable oil. The mixture in a jar is a "raw" product - it's supposed to be cooked (=thermally processed) in order for spices to reach "full capacity" of taste and be really edible - from majority of consumers perspective. You can eat Curry Paste uncooked. But in this case your eating enjoyment is not guaranteed (though it's a matter of personal preferences - some people use curry pastes as dips) and consequences depend on your stomach's tolerance to concentrated vegetable oil and raw spices. Other than that the product is safe cooked or uncooked. The message on Patak's Curry Paste jars is supposed to give majority of people a right direction and ensure positive experience with the product. I hope this answers your question. I wish you to continue enjoying Patak's Pastes."
Gjest sug lut Skrevet 16. juni 2012 #16 Skrevet 16. juni 2012 Santa Maria er jo ikke noe godt, det er bare Patak som funker... Men som sagt, har spist mengder av den ukokt uten å se store utslag... Google og man finner! Noen Andre har tatt ansvar og sendt Patak en forespørsel på nettopp varmebehandling, her er svaret: "Thanks for your interest in Patak's products. The major ingredients of Curry Pastes are raw spices and vegetable oil. The mixture in a jar is a "raw" product - it's supposed to be cooked (=thermally processed) in order for spices to reach "full capacity" of taste and be really edible - from majority of consumers perspective. You can eat Curry Paste uncooked. But in this case your eating enjoyment is not guaranteed (though it's a matter of personal preferences - some people use curry pastes as dips) and consequences depend on your stomach's tolerance to concentrated vegetable oil and raw spices. Other than that the product is safe cooked or uncooked. The message on Patak's Curry Paste jars is supposed to give majority of people a right direction and ensure positive experience with the product. I hope this answers your question. I wish you to continue enjoying Patak's Pastes." Du er min curry-helt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå