Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #1 Skrevet 14. juni 2012 Drikker f.eks ca 3 glass pepsi max. erfaringer om det?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 14. juni 2012 #2 Skrevet 14. juni 2012 Følg matportalen sine råd du, så er du ganske safe
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 14. juni 2012 #3 Skrevet 14. juni 2012 Ingenting er fymat når du ammer, men du må bare prøve deg fram på om det er noe babyen reagerer på. Noen får vondt i magen av at mor drikker kullsyreholdige drikker, andre ikke. Jeg mener forøvrig at 3 glass med Pepsimax for dagen uansett er fy, men bare for deg selv
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #4 Skrevet 14. juni 2012 Ingenting er fymat når du ammer, men du må bare prøve deg fram på om det er noe babyen reagerer på. Noen får vondt i magen av at mor drikker kullsyreholdige drikker, andre ikke. Jeg mener forøvrig at 3 glass med Pepsimax for dagen uansett er fy, men bare for deg selv Det stemmer ikke helt det du sier, det er nemlig noe mat man ikke skal spise som ammende, og noe som man virkelig bør begrense inntaket av(f.eks. koffeinholdige drikker).
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 14. juni 2012 #5 Skrevet 14. juni 2012 Ingenting er fymat når du ammer, men du må bare prøve deg fram på om det er noe babyen reagerer på. Noen får vondt i magen av at mor drikker kullsyreholdige drikker, andre ikke. Jeg mener forøvrig at 3 glass med Pepsimax for dagen uansett er fy, men bare for deg selv Ok, hva kan man ikke spise da? At man bør begrense noen drikker sier seg jo nesten selv, alkohol f.eks Det stemmer ikke helt det du sier, det er nemlig noe mat man ikke skal spise som ammende, og noe som man virkelig bør begrense inntaket av(f.eks. koffeinholdige drikker).
TPK Skrevet 14. juni 2012 #6 Skrevet 14. juni 2012 Alkohol, nikotin og koffein er vel det man bør passe på. Ellers er det noen babyer som reagerer når mor spiser div. mat, men her må man nesten bare prøve seg frem. Melk, gluten, løk, erter, bønner, er vel noe av det vanligste.
<3 mine søte små<3 Skrevet 14. juni 2012 #7 Skrevet 14. juni 2012 Ingenting er fymat når du ammer, men du må bare prøve deg fram på om det er noe babyen reagerer på. Noen får vondt i magen av at mor drikker kullsyreholdige drikker, andre ikke. Jeg mener forøvrig at 3 glass med Pepsimax for dagen uansett er fy, men bare for deg selv Det stemmer ikke helt det du sier, det er nemlig noe mat man ikke skal spise som ammende, og noe som man virkelig bør begrense inntaket av(f.eks. koffeinholdige drikker). sier hvem? Helsesøster og jm sier en skal prøve seg frem. dersom babyen reagerer på kaffe, te eller energidrikker, så klart fortsetter en ikke med det. det som før var fy mar, som jordbær, nøtter, egg o.l sier de i dag er tull. dersom babyen ikke reagere kan en spise det.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #8 Skrevet 14. juni 2012 Ingenting er fymat når du ammer, men du må bare prøve deg fram på om det er noe babyen reagerer på. Noen får vondt i magen av at mor drikker kullsyreholdige drikker, andre ikke. Jeg mener forøvrig at 3 glass med Pepsimax for dagen uansett er fy, men bare for deg selv Ok, hva kan man ikke spise da? At man bør begrense noen drikker sier seg jo nesten selv, alkohol f.eks Det stemmer ikke helt det du sier, det er nemlig noe mat man ikke skal spise som ammende, og noe som man virkelig bør begrense inntaket av(f.eks. koffeinholdige drikker). http://www.matportal...tabs-1-2-anchor Nederst på siden står det hvilken mat ammende bør unngå. F.eks måseegg, selv om det kansje ikke er hverdags da
Roxite Skrevet 14. juni 2012 #9 Skrevet 14. juni 2012 min lille reagerte på isbergsalat, tenkte ikke over at det faktisk gikk under kål å gaflet i meg i begynnelsen Kullsyre kan gi luft magen så kanskje prøv å begrens det om mulig.. Eller som sagt kål, løk og ikke minst sterke ting som chilli krydder, jalapaenos ol. Mange sier prøv deg frem, men du vil oppdage at det ikke er sååå lett å finne frem til akkurat hva den lille reagerer på, spesielt ikke i begynnelsen, så noen små forhåndsregler kan være greit i starten
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #10 Skrevet 14. juni 2012 Pepsi max er jo FY uansett om man ammer eller ikke
Tigerpote Skrevet 14. juni 2012 #11 Skrevet 14. juni 2012 Hvis du er eller har vært allergisk mot noe skal du unngå det, for at ikke babyen skal bli allergisk mot det samme.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #12 Skrevet 14. juni 2012 Hvis du er eller har vært allergisk mot noe skal du unngå det, for at ikke babyen skal bli allergisk mot det samme. Dette har jeg også hørt at ikke stemmer. Man bør heller bli utsatt for små mengder av ting man kan utvikle allergier mot...
Tigerpote Skrevet 14. juni 2012 #13 Skrevet 14. juni 2012 Hvis du er eller har vært allergisk mot noe skal du unngå det, for at ikke babyen skal bli allergisk mot det samme. Dette har jeg også hørt at ikke stemmer. Man bør heller bli utsatt for små mengder av ting man kan utvikle allergier mot... Under svangerskapet ja, når man ammer, nei, var det hs sa til meg iallefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå