Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #1 Skrevet 14. juni 2012 Våknet av at vakttelefonen ringte, vedkommende som ringte lurte på hvorfor det tok så lang tid før jeg svarte:( Håper ikke vedkommende tror at jeg sovnet av for det er kun jeg selv som vet det! Hva kan konsekvensene være av at man sovner av på nattevakt? Betjener ikke elektriske maskiner, men jobber med mennesker på institusjon.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #3 Skrevet 14. juni 2012 Konsekvensene kan jo bli at et menneske som trenger hjelp ikke får det.. Nå vet jeg ikke hvor du jobber, men på feks et sykehjem hadde det nesten vært livstruende om den vakthavende sovnet og sov så tungt at den ikke hørte alarmer.. En annen konsekvens kan jo bli at du ikke får ta nattvakter om du ikke klarer å holde deg våken flere ganger.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #4 Skrevet 14. juni 2012 Hvilende nattevakt betyr at du kan sove på vakten din, men at alarmen ringer når en av brukerne trykker på knappen. Da ringer det på alarmen din. Da må du stå opp og hjelpe. Men ringer ingen i løpet av natten, så sover du hele natten på jobb.
silje1989 Skrevet 14. juni 2012 #5 Skrevet 14. juni 2012 Hva er hvilende? sovende nattevakt at du kan sove liksom, bare at det er en alarm der, så du må rykke ut hvis det trengs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå