Gå til innhold

Tips til grillmat ?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Di få gangene vi griller går det som regel i pølser og hamburgere.

Men til helga skal vi ha hele min nye svigerfamilie på grillmat, å jeg trenger tips. Di er ikke akkurat av det kaliberet man slenger kjøpt potetsalat på bordet til.....

Hva pleier dere å grille , å hva slags tilbehør har dere .. .?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Di få gangene vi griller går det som regel i pølser og hamburgere.

Men til helga skal vi ha hele min nye svigerfamilie på grillmat, å jeg trenger tips. Di er ikke akkurat av det kaliberet man slenger kjøpt potetsalat på bordet til.....

Hva pleier dere å grille , å hva slags tilbehør har dere .. .?

Laks er fint å grille. Potet, agurk i eddik og sukkerlake, salat eller grønnsaker og rømme som tilbehør. Smaker NAM! <3
Skrevet

Tusen takk for tips ;)

Skrevet

vi griller mye kyllingfilet marinert i kjøpemarinade. Scampi er også populært her i huset, da kjøper vi ferdig kokte, stikker de på spyd, marinerer de, og så er det bare til varme de på grillen.

Skrevet

Griller kyllingfilet, grillspyd(kjøtt av et slag, grønnsaker og/eller frukt. Ananas er knall godt grillet), maiskolber i folie, flintstek, bakt potet, potetsalat(hjemmelaget er best), waldorfsalat(er også best hjemmelaget og forøvrig nydelig med både røde druer og grønne epler).

Skrevet (endret)

Gå til slakteren og be om ribbe. Skjær av svoren, og del mellom beina slik at du får hvert enkelt ben for seg selv med kjøtt på. La beina småkoke i cola i ett par timer. Varm de opp på grillen og vips så har du verdens beste og enkleste spareribs ;)

Endret av ellen-propellen
Skrevet

Laks! Stek den på folie så den ikke sitter fast, og la den ligge i to min etter at du tar den av varmen så den løsner fra folien.

Skrevet

Marinert kyllingfile, kotletter, pølser, ( gilde ostepølser) biff, fisk, mais, andre grønnsaker i folie, ( squash, løk, tomat, paprika, sopp med paprika krydder, salt og pepper samt litt meierismør).. Er vel bare fantasien som setter en stopper på hva man kan slenge på grillen... :-)

Lykke til og kos dere masse. grillmat er JAMMIS.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...