I scream for icecream! Skrevet 14. juni 2012 #1 Skrevet 14. juni 2012 Studerer et kreativ fag, så tekstskriving er ikke akkurat noe vi er drilla på. Skal levere en kort, skriftlig presentasjon på eksamen nå, og vil skrifte kildene opp på en fin måte. Det er snakk om en novellesamling der jeg har forfatter, tittel på novelle, tittel på samlingen og årstall for utgivelse. Det er også en rekke nettsider. Hvordan setter jeg opp dette på en fin måte? Hjelp meg noen?
dorri Skrevet 14. juni 2012 #2 Skrevet 14. juni 2012 Dette er jerne forskjellig fra skole til skole. Jeg gikk på BI og der hadde vi en egen mal for kildehenvisning. Gå på hjemmesiden til biblioteket til skolen så finner du sikkert en mal der. Hvis ikke kan du jo bruke denne: http://www.bi.no/BibliotekFiles/_nedlastingsfiler/Sitering%20og%20referanse/Kort%20norsk%2016.%20utg.pdf
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #3 Skrevet 14. juni 2012 Vi må følge APA. Fant en link her: http://www.hil.no/bi...ldehenvisninger Men edet er nok som Dorri sier ulikt fra skole til skole alt ettersom hvilke fag man studerer.
I scream for icecream! Skrevet 14. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 14. juni 2012 Tusen takk, det hjalp masse. Jeg tror ikke de er SÅ nøye pÅ det, siden det tross alt er ganske langt fra det vi spesialiserer oss i, men greit Å ha det sÅnn nogenlunde riktig hvertfall.
Gråsonen Skrevet 14. juni 2012 #5 Skrevet 14. juni 2012 Spørs hvilken stil du vil følge. Jeg bruker bare APA 6th. I tekst: (Hansen, 2012). Flere forfattere, første gang (Hansen, Larsen, Ludviksen & Olsen, 2012). Andre gang: (Hansen et.al, 2012).
I scream for icecream! Skrevet 14. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2012 Men hvis jeg kun har brukt ÉN novelle fra en novellesamling, hvordan blir det da? Forfatter (etternavn, fornavn), årstall, novelle, bok? Hva skal skrives i kursiv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå