annema med to små Skrevet 14. juni 2012 #1 Skrevet 14. juni 2012 Tenkte å kjøpe en rødvin til svigermor som fyller året i tillegg til blomster. Men er det noen som har tips til en god rødvin jeg kan kjøpe?
Julibaby-12 Skrevet 14. juni 2012 #2 Skrevet 14. juni 2012 Rødvin av typen Amarone er veldig gode. Koster litt, fra ca 190 pr flaske, men er definitivt verdt det
Hønemor30 Skrevet 14. juni 2012 #3 Skrevet 14. juni 2012 Nå husker jeg ikke hele navnet,men en Tomasi ripasso koster 200kr ,noe blått på etiketten. Veldig,veldig god! :-) amarone viner er også veldig godt :-)
2010 Mammaen Skrevet 14. juni 2012 #4 Skrevet 14. juni 2012 Signerer at en Amarone eller Ripasso er bra viner! Anbefales :-)
annema med to små Skrevet 14. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 14. juni 2012 Tusen takk for tips. Da blir det nok enklere å ta en tur på polet i morgen når jeg har fått tips til hva som er godt.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 14. juni 2012 #6 Skrevet 14. juni 2012 Ripassoen fikk jeg i gave selv, og den er faktisk veldig god Selv har jeg sansen også for litt kraftigere viner, gjerne chilensk, og favoritten der er Casillero del Diablo. Men den er som sagt kraftig på smak.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #7 Skrevet 14. juni 2012 Bare et tips, ikke kjøp de billigste variantene av Amarone, da får du ikke oppleve hva god Amarone er. Tenker at 250,- + så er du ganske sikker der. Ripasso finnes i mange gode varianter, der kan jeg nevne både billige og dyre. Villa Antinori har mange gode viner, skal du virkelig(!) slå til, så kjøper du en Tignanello Fra Sør Afrika kommer der også mye godt. Det kan være lurt å snakke med de på polet PS, INGENTING slår Champagne
holahopp Skrevet 14. juni 2012 #8 Skrevet 14. juni 2012 Rocka sveva valipolicella ripasso den er kanongod:)
holahopp Skrevet 14. juni 2012 #9 Skrevet 14. juni 2012 Rocka sveva valipolicella ripasso den er kanongod:) Mente rocca ikke rocka
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #11 Skrevet 21. juni 2012 Meget gode viner alle 5 Capitel San Rocco Valpolicella Superiore Ripasso 2009 Flott frukt og frisk syre gjør dette til en matvennlig vin. Karakter: 89/100 Produsent: Tedeschi Pris: 185 Capitel della Crosara Valpolicella Ripasso 2009 God vin med hyggelig pris gjør denne til det beste kjøpet. Karakter: 88/100 Produsent: Montresor Pris: 150,00 Tommasi Valpolicella Ripasso 2009 God vin med høy pris, men et røverkjøp på taxfree. Karakter: 88/100 Produsent: Tommasi Pris: 199,00 Valpolicella Classico Superiore Acinatico Ripasso 2009 Veldig rik og sødmefull i stilen, nesten amarone. Karakter: 87/100 Produsent: Accordini Pris: 189,50 Zenato Valpolicella Superiore Ripassa 2008 Veldig rik og sødmefull i stilen, nesten amarone. Karakter: 87/100 Produsent: Zenato
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå