Gå til innhold

Tips til en god rødvin??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kjøpe en rødvin til svigermor som fyller året i tillegg til blomster. Men er det noen som har tips til en god rødvin jeg kan kjøpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rødvin av typen Amarone er veldig gode. Koster litt, fra ca 190 pr flaske, men er definitivt verdt det :)

Skrevet

Nå husker jeg ikke hele navnet,men en Tomasi ripasso koster 200kr ,noe blått på etiketten. Veldig,veldig god! :-) amarone viner er også veldig godt :-)

Skrevet

Signerer at en Amarone eller Ripasso er bra viner! Anbefales :-)

Skrevet

Tusen takk for tips. Da blir det nok enklere å ta en tur på polet i morgen når jeg har fått tips til hva som er godt.

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Ripassoen fikk jeg i gave selv, og den er faktisk veldig god :)

Selv har jeg sansen også for litt kraftigere viner, gjerne chilensk, og favoritten der er Casillero del Diablo. Men den er som sagt kraftig på smak.

Skrevet

Bare et tips, ikke kjøp de billigste variantene av Amarone, da får du ikke oppleve hva god Amarone er. Tenker at 250,- + så er du ganske sikker der.

Ripasso finnes i mange gode varianter, der kan jeg nevne både billige og dyre.

Villa Antinori har mange gode viner, skal du virkelig(!) slå til, så kjøper du en Tignanello ;)

 

Fra Sør Afrika kommer der også mye godt.

Det kan være lurt å snakke med de på polet :)

 

PS, INGENTING slår Champagne :D

Skrevet

Rocka sveva valipolicella ripasso den er kanongod:)

Skrevet

Rocka sveva valipolicella ripasso den er kanongod:)

 

Mente rocca ikke rocka

Skrevet

Hva endte du opp med å kjøpe Hi? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...