Gå til innhold

Allergimedisiner i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Å jeg liker ikke Å mÅtte ta dem. Har tatt 6 tbl cetrizin pÅ en uke. Hoppet over en dag. Men nÅ har jeg vært uten en uke. Fikk sÅ dÅrlig samvittighet at jeg kastet dem. Samt leste i felleskatalogen at de ikke bør brukes.

Gikk til legen idag for Å fÅ resept pÅ poleramin. Disse er de tbl som er " mest anbefalt" under graviditet men som legen min pÅpekte skal man veie opp risikoen mot gevinsten. SÅ jeg har ikke hentet ut tbl.

Det gÅr en dassrull med papir for Å tørke snørra hver dag. Samt nesespray og øyedrÅper. VÅkner hver morgen kl. 5.30 og er potte tett og snørra renner og jeg nyser 50 ganger om dagen. Er allergisk mot gress.

Hva tar dere andre? Tør dere ta noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tar telfast. legen har ikke sagt noe på det. hadde ikke klart meg uten.

Skrevet

ok. Er de på resept? Jeg tror jeg skal holde ut uten men når jeg vet jeg skal ut i gresset så skal jeg ta!

Skrevet

ja det er resept. går på det året rundt

Skrevet

Eg tok Aerius gjennom heile svangerskapet. Min lege sa og at man skal veie opp risiko mot gevinst, og derfor fortsette eg med den. Er jo ikkje bra for baby om mor er sjuk..

Skrevet

Jeg har tatt Polaramin hele veien, fått de både av fastlegen og på fødepoliklinikken pga kløe. Det skal være helt greit i følge både fastlegen og flere leger på sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...