Gå til innhold

Sjalu på venninne som ikke har barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet overskriften høres litt "brutalt" ut, men vil gjerne høre deres meninger/synspukt på dette.

Jeg er en ung kvinne på 26år, føler meg helt o.k vellykket i livet mitt, har en mann, to barn og tjener mine egne penger.

Men probleme mitt er at jeg er så sjalu på min venninne, som er akkurat ferdig utdannet seg til ingeniør, og skal reise rundt i verden nå.

Vi pleide å bo sammen i tre år, vi festet, reiste og hadde det skikkelig moro.

Hun har ikke barn, og vi har mistet kontakten pga hun er ikke så glad i barn og jeg flyttet fra byen vår.

Nå snakker vi nesten aldri sammen, hver gang jeg ser på bilder av hun på facebook føler jeg meg en smule mislykket, hun blir bare penere med årene mens jeg "falmer".. Jeg har lagt på meg, sliter med å gå ned i vekt, jobber "ræven" av meg, har nesten aldri ferie og tid til venner lengre. Så lenge jeg har tak over hodet, mat i kjøleskapet og penger på sparekontoet klager jeg ikke..

'

Men idag brast det i meg, når jeg så bilder av henne på facebook, sambo skjøne ingenting.. Jeg følte meg helt elendig, jeg savner tiden vi hadde og den jeg var.. Lurer på om jeg trenger hjelp eller noe!? Dette kan da ikke være normalt.. Er så glad i barna mine ellers..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

beklager en del skrivefeil, har problemer med tastaturet!

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Jeg har det ikke slik som deg egentlig, men jeg kan forstå deg. For innimellom ser jeg at alle jentene skal ut og har lastet og bilde på facebook av hele gjengen pyntet og klar for jakt.. Da kjenner jeg at jeg skulle ønske jeg kunne bli med.

Men jeg er glad for det livet jeg har valgt meg, og jeg får litt i pose og sekk siden jeg har barnefri annenhver lørdag og kan da være ung og dum jeg også.

Men snakk med mannen din og si at du er inni i en litt tung periode nå, du må nok over en ny kneik. Kan ikke han holde seg hjemme lørdag og se fotball eller noe så kan du dra ut med venninnen din og feire at du har barnefri og at hun er ferdig utdannet?

Skrevet

Jeg har det ikke slik som deg egentlig, men jeg kan forstå deg. For innimellom ser jeg at alle jentene skal ut og har lastet og bilde på facebook av hele gjengen pyntet og klar for jakt.. Da kjenner jeg at jeg skulle ønske jeg kunne bli med.

Men jeg er glad for det livet jeg har valgt meg, og jeg får litt i pose og sekk siden jeg har barnefri annenhver lørdag og kan da være ung og dum jeg også.

Men snakk med mannen din og si at du er inni i en litt tung periode nå, du må nok over en ny kneik. Kan ikke han holde seg hjemme lørdag og se fotball eller noe så kan du dra ut med venninnen din og feire at du har barnefri og at hun er ferdig utdannet?

takk for svar.. Jeg bor ikke der jeg er fra lengre, har flyttet og har ikke så mange venner her, så det er ekstremt sjelden jeg går ut og finner på ting selv, prøver men er ikke så lett..:(

Skrevet

Kanskje du heller skal starte med å jobbe med deg selv? Skaff deg en hobby, gå ned i vekt, gå til frisør, tren ( få opp selvtillitta). At folk uten barn kan reise og gjøre som de vil er jo ikke noen nyhet det. Som forelder er man langt mer låst, men barn er absolutt ingen hindring ;) Har ingen gode råd, men alle savner vel tiden iblant da man kun forsørget seg selv, la seg sent, sto opp sent og kunne reise rundt som man ville og feste som man ville. Jeg er bare 23 år, men skal faktisk sies at jeg ikke er misunnelig på noen av venninene mine. Selv ikke de som reiser. Det å få være mamma er langt større å oppleve enn det å se verden, tror jeg ;) (Klisje kanskje)

Skrevet

Har det sånn innimellom jeg også. Da får jeg lyst å dra fra mann og barn, dra jorden rundt, oppleve alt og ingen ting, sove middag når jeg vil. Drømmer meg tilbake fra tiden før jeg fikk barn og bare hadde meg selv å tenke på.

Heldigvis er det hos meg bare forbigående tanker, de streifer hodet mitt en sjelden gang.

Tror det er normalt å ha slike tanker innimellom, er det tanker som ikke går vekk og man tenker på det hele tiden så ville jeg nok tatt noen grep for å få tankene på rett kjøl igjen.

Gjest yrild
Skrevet

Det er jo ofte det er omvendt da... at de single kule damene egentlig gjerne ville hatt mann og barn...

Selv er jeg jo som deg, men det foles helt fint :-) I dag traff jeg eksen min på gata, han: kul, muskuløs, vakker etc etc... jeg med fett hår, baby i bæresele, minst 10 kg for mye, utrolig ukul kjole etc etc... men jeg var (utrolig nok) fornøyd med meg selv!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...