Gå til innhold

Kjenner babyen SPARKE i uke 8!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg beklager, men jeg blir så innmari frustrert av damer som hevder de kjenner forsterbevegelser fra uke 8. det kleineste jeg leste var ei 4 barns mor som hevdet hun kjente det i uke 6!

Jeg sier ikke at jeg har fasit på noenting, men at man kjenner noe som helst av fosterbevegelser i uke 5, 9 eller 11 nekter jeg å tro på.

Jeg skjønner at man så gjerne ønsker at det er babyspark man kjenner..men jeg blir bare brydd at mennesker som helt alvorlig mener at de nyter babyspark i uke 8!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

luft i magen? Er helt enig, måtte le når en venninne fortalte at en bekjent av henne var 5 uker på vei og måtte ha gravidbelte i bil, for den lille sparket så fælt med beltet liggende over magen ;)

Skrevet

luft i magen? Er helt enig, måtte le når en venninne fortalte at en bekjent av henne var 5 uker på vei og måtte ha gravidbelte i bil, for den lille sparket så fælt med beltet liggende over magen ;)

huff! Det er stygt å le...men jeg blir litt oppgitt! -Jeg er gravid for femte gang, har en sønn.....og det ser ut til at det denne gangen skal gå bra, så langt. Jeg var i tvil i uke 13 om det var det jeg kjente, men det skjedde så ofte at jeg skjønte det var tarmbevegelser! - Nå i uke 15 har jeg kjent det, innimellom, men det er foreløpig ikke noe fast.

Syns det er veldig merkelig at en kan få seg til å si noe slikt i uke 5, trur de glemmer at barnet da ble unnfanget for 3 uker siden!

Skrevet

Hehehe, det er jo litt søtt da - mye goodwill ut å går i alle fall!

Himmeloghav. Kanskje det er greit å vise disse vordende mødre hvordan et embryo ser ut. Ingen ben å sparke med i uke fem, gett. Eller åtte.

Ah, ler for meg selv her nå, gett.

Skrevet

Himmeloghav. Kanskje det er greit å vise disse vordende mødre hvordan et embryo ser ut. Ingen ben å sparke med i uke fem, gett. Eller åtte.

heheh, hvor mye veier et embryo i uke 8 tru? 5 gram? det er vel som omtrent 3 sukkerkorn! tenk deg de 4 sukkerkorna i magen, gud å livlig!!

Skrevet

Hahahahaa! Full fest i livmora! Whooopa!

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Hahah!! Seriøst! Er det mulig, sitter her med et smil om munn nå ja!! Altså, fosteret eller RETTER SAGT embryoet? kan jo ikke bevege seg engang når det er så lite! HAHAH!!!

Noen kvinner er rett og slett ikke til å tro! :P Hehe!!

Skrevet

Hahah!! Seriøst! Er det mulig, sitter her med et smil om munn nå ja!! Altså, fosteret eller RETTER SAGT embryoet? kan jo ikke bevege seg engang når det er så lite! HAHAH!!!

Noen kvinner er rett og slett ikke til å tro! :P Hehe!!

Jeg smiler godt når jeg tenker på det jeg også. Men jeg syns litt synd på dem også, for jeg skjønner jo at de så gjerne vil kjenne det så fort som mulig, MEN det går kanskje an å høre når erfarne mennesker (leger-gyno osv) forteller at det er klin umulig.

5 uker.... da er det en celleklump liksom.......

Skrevet (endret)

Hohohoho!!!!! Make my day!! Dette var dagens altså :) :) Nei, er ikke så mange ben å sparke med i uke 6......men den kan jo sikkert vifte eller kanskje dunke litt med halen sin i livmorveggen? Mulig den har krøpet opp på morkaka og bruker den som trampoline?? ;)

Endret av mamma.no
Skrevet

HJelpes.

Jeg hadde en bekjent ( godt utdannet) som på første ul med mannen sin spurte jordmora om barnet lå inni morkaka. Jesus.... så lite folk vet. Mannen hennes ble dritflau, for han visste ganske mye mer, hehe.

Skrevet

Hohohoho!!!!! Make my day!! Dette var dagens altså :) :) Nei, er ikke så mange ben å sparke med i uke 6......men den kan jo sikkert vifte eller kanskje dunke litt med halen sin i livmorveggen? Mulig den har krøpet opp på morkaka og bruker den som trampoline?? ;)

Ha ha! ja, se for deg en bitteliten gummibjørn som hopper opp og ned... LÆL

Skrevet

HJelpes.

Jeg hadde en bekjent ( godt utdannet) som på første ul med mannen sin spurte jordmora om barnet lå inni morkaka. Jesus.... så lite folk vet. Mannen hennes ble dritflau, for han visste ganske mye mer, hehe.

Da hadde jeg DRITT på meg! hvordan ER det mulig?...............

• 4 måneder senere...
Skrevet

Takk nå fikk jeg fram et smil :) gjorde godt og le litt. jeg kjente det så vit for 1 uke siden at det er liv i magen, men var ikke direkte spark. mer som at det snudde seg. men er ikke helt sikker på om det var det eller ikke. for er ikke så langt på vei. sist kjente jeg det i uke 16. så smører meg med tålmodighet og venter noen uke til :)

er nok mye ønske tenkning at man kjenner det så tidlig som uke 5 og 6:P

Skrevet

Jaja hehe :) hadde mye luft i magen den tiden,men ikke spark

Skrevet

Kjenner ei som la ut magebilder på face og vralta rundt som om hun var høygravid i uke 9. Jeg ble dritflau på hennes vegne og det verste var at det var ingen som kommenterte bildene hennes. Stakkars menneske :P

Skrevet

Haha. Huff. Syns synd på de som for ramme alvor mener det er spark. Ei jeg vet om var vel 9 uker på vei, og skrev at det var så herlig med babymagen og at hun trodde ungen sparket. Da hun kom til uke 12 skrev hun at det garantert helt uten tvil var harde spark fra babyen, for hun hadde jo sett det utenpå...! hun spamet hele facebook om graviditeten hele tiden.

Gjest ________
Skrevet

Kjenner ikke spark i uke 8, men kjenner slik kilinng/kribling/mini bobler dette har jeg kjent alle gangene jeg har vært gravid ganske tidlig, tror det er livmoren som strekker seg. Kan kjenne det flere ganger om dagen, men spark er det ikke

Kanskje de som sier at de kjenner "spark" så tidlig kjenner det samme og tror det er spark

Skrevet

Er jo en fordel at ungen faktisk har utviklet bein før man påstår å kjenne at ungen sparker..

Skrevet

Hehehe :D Skal gå med på mye luft i magen, men spark så tidlig?!? :D Ønsker sterkt da, litt sØtt ja, men flaut også ;) Har vært gravid en gang i mitt liv, og den gang kunne jeg faktisk ikke konstantere at det jeg kjente var skikkelige spark fØr nærmere uke 20. Jeg trodde det var meg det var noe galt med, da "alle" snakket om disse tidlige "sparkene". Jeg kjente mye luft og bobler ja, men ikke noe konkret og sikkert fØr mye lenger i svangerskapet :P

Skrevet

Vennina mi var på ul i uke 8 og da var det 1,6 cm. Litt av noen spark som kommer ta den størrelsen.

Skrevet

heheh, hvor mye veier et embryo i uke 8 tru? 5 gram? det er vel som omtrent 3 sukkerkorn! tenk deg de 4 sukkerkorna i magen, gud å livlig!!

I følge babyverden.no:

Fra 8 uker og 0 dager til 8 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 0,5 g

Lengde: 15-22 mm

Må være fantastisk å kjenne hvordan et embryo (altså ikke engang et foster) på 0,5 gram SPARKER mor i magen ;)

Skrevet

Hehehe, 5 uker er kanskje litt optimistisk, ja :P

Med første kjente jeg liv fra 18-19 uker, og med andre kjente jeg faktisk (helt seriøst) at det var noe der fra rundt 12 uker.

Hadde ei venninne som påstod at fosteret på 7 uker visste at hun skulle ta abort, og kjørte på med spark, slag og hele sualmitten.

Fikk litt vondt av henne, da. Abort pga press fra kjæreste og "sviger"familie...

Skrevet

Det er en grunn for at man kaller de første kjente bevegelsne som bobler, vingeslag eller en fisk som spreller. Det er ikke noe sparking som regel.

Skrevet

Det er en grunn for at man kaller de første kjente bevegelsne som bobler, vingeslag eller en fisk som spreller. Det er ikke noe sparking som regel.

Å med den kommentaren mener du?

Skrevet

Det er ikkje mulig å kjenne spark før rundt veke 16. Det ein kjenner før det er luft, tarmbevegelser og strekking av ligamenter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...