Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #1 Skrevet 14. juni 2012 Det er 10 mnd siden jeg tok keisersnitt (hastesnitt), men arret er fremdeles rødt og sårt. Er det vanlig? De ytterste 5 cm på den ene siden er blitt "normalt", dvs det synes knapt en tynn hvit strek, og den kan ikke kjennes når man tar der. De resterende 15 cm er ikke bra. Arret er rødt/blålilla og det er en 0,5 cm "pølse" med arrvev som står ut, slik at den kjennes godt når man tar der. Huden er også helt stram der arret er pga at arret er stivt. Arret kjennes sårt, og jeg kan fesk ikke dra barberhøvelen over når jeg skal barbere, det gjør vondt. Er det noe å gjøre med arret? Er det noe galt med det? Jeg går utfra at når det førstes har blitt slik så kan det aldri bli borte og så fint som de første 5 cm?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #3 Skrevet 14. juni 2012 Jeg er akupunktør og behandler stadig vekk arr. Man kan aldri garantere noe på forhånd, men jeg kan ikke komme på at arr ikke har blitt bedre etter arrbehandling med akupunktur! Jeg behandler alltid arr som er smertefulle, klør eller er stive når en pasient kommer til meg. Har behandlet keisersnittarr og arr etter operasjoner i underlivet med god effekt, de blir som regel myke og fine, er de uvanlig røde så blir de mer normalfarget og etter hvert vil de blekne slik de naturlig skal gjøre, smerte og kløe bruker å forsvinne. Det beste er å behandle "ferske" arr, men ingen problem med et 10 mnd gammelt arr - jeg har behandlet flere år gamle arr med god effekt! Vet ikke om det er alle som driver med denne typen arrbehandling, jeg lærte det ikke på skolen, men av en akupunktør som hadde jobbet i mange år og vært i Kina og lært mye også. Men verdt et forsøk! Forhør deg hos akupunktører der du bor om de har erfaring med arrbehandling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå