Gå til innhold

Noen her som bor i Nord Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye inntekt burde man egentlig ha når man bor i Tromsø feks for å klare seg i mnd? Vi skal flytte til Tromsø pga ny jobb. Vi har ei lita jente. Ser på nettet at leieprisene er mye dyrere enn hva jeg er vant til her. Tjener man bedre der da?

Jeg er redd at vi kommer til å leie ei leilighet som vi ikke klarer å betale fordi vi tjener like mye som nå...

Noen som kan hjelpe?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tromsø er en av de dyreste byene i Norge. Tror det kun er Stavanger som er dyrere når det gjelder leie- og eiepriser.

Nei, man tjener ikke mere. Tvert imot.

Skrevet

Vi tjener ca 50.000 før skatt og får d akkurat til å gå opp i mnd.

Skrevet

Hvordan klarer seg folk da egentlig når alt er kjempe dyrt og inntektene ikke er bedre? Det skjønner jeg ikke...

Skrevet

#3 Hvor mye betaler dere da i leie/lån?

Gjest mammatil3smågull
Skrevet

Vi har utbetalt ca 54.000 kr etter skatt, og vi får det akkurat til å gå rundt. Men vi har huslån og billån, så vi bruker jo mye for å betale ned gjelda. Betaler ca 32.000 kr på lån, også har vi jo strøm og andre ting utenom.

Man tjener ikke noe bedre her enn andre steder, så det handler om å prioritere. Boligprisene er svinhøye, noe som gjør at det er dyrt å leie.

Skrevet

Ok:) Jeg fant to leiligheter som jeg tenkte å ringe på og leie er ca 9000 kr i mnd med 2 soverom ca 80 kvm. Er det dyrt for å være i Tromsø? Ser at det er mange leiligheter som koster mye mer men det kommer jo ann på hvor leiligheten ligger hen tror jeg... :)

Skrevet

Hvor mye inntekt burde man egentlig ha når man bor i Tromsø feks for å klare seg i mnd? Vi skal flytte til Tromsø pga ny jobb. Vi har ei lita jente. Ser på nettet at leieprisene er mye dyrere enn hva jeg er vant til her. Tjener man bedre der da?

Jeg er redd at vi kommer til å leie ei leilighet som vi ikke klarer å betale fordi vi tjener like mye som nå...

Noen som kan hjelpe? :)

DYRT her ja!! Bor i Tromsø i en studentbolig (heldigvis) betaler 5500 inkl alt. Men leilighetene har dessverre skutt opp i pris på leiemarkedet.. Må fort ut med 12-14 000 kr for en treroms, man kan like greit bo i Oslo nesten. Man tjener ikke mer her nei.. ALTFOR dyrt her. På høsten skrus prisene opp på leiemarkedet grunnet desperate studenter. Vet om mange som må dele/bo i bofellesskap for å få det til å gå opp i opp. Sorry to say it ;) Fin by for all del, men veldig dyrt å bo her. Dessuten er det svæært vanskelig å komme seg inn på leiemarkedet da det er mange som søker bolig..

Skrevet

Dyrt og leie her i Bodø og... Kommer jeg ikke inn på skole skal jeg prøve og få en jobb til og kjøpe leilighet...

Her i byen er det ofte billigere og eie enn å leie, Studenter her kjøper leiligheter og bor i bo fellesskap i stede for å leie hos andre.

Har du prøvd og sette inn en annonse i avisa i Tromsø? du kan finne billigere leiligheter med det, i alle fall her i byen :)

Skrevet

Jeg har ikke prøvd å sette inn ei annonse i avisen enda. Har satt inn ei annonse på finn.no da... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...