Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #1 Skrevet 14. juni 2012 Jeg har fått beskjed at jeg kan føde nårsomhelst, mest sansynlig før termin. Mannen min har en kompis som bor i Oslo(vi bor i Bergen), som har veldig lyst å komme på besøk denne, eller neste helg. Slik at de kan spille playstation(!), og kose seg. Jeg synes han er en veldig ok type, og har ingenting i mot han. Men jeg har 0 energi, sover ikke, har vondt overalt og klarer nesten ikke gå. Har også en 1 åring hjemme. Og nå har han altså spurt om å komme her en av disse helgene. Jeg vet ikke om jeg orker? Føler det er frekkt å si nei- jeg orker ikke. Jeg vet han har hatt en vanskelig tid i det siste- da samboeren hans har gått fra han. Jeg har også sagt at han er velkommen nårsom helst. Men akuratt nååå? ayay Hadde dere ville hatt besøk? Føler hjernen ikke fungerer og finner ikke ut om jeg skal si ja eller nei. Jeg vet jo mannen min har veldig lyst på besøk
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #2 Skrevet 14. juni 2012 Har du et eget sted der du kan være for deg selv da? tv stue e.l? Du kunne jo sagt at det var greit men så fort riene starter må han dra.. ?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #3 Skrevet 14. juni 2012 Tja.. 2 helger på rad hadde blitt altfor mye for meg, uavhenging om jeg var gravid eller ei.. Er du veldig trøtt og sliten, og syns at dette blir et ork, så ville jeg sagt nei, du trenger ro og hvile før fødselen.. Hadde kanskje sagt ja til den første helga, med beskjed om at det ikke ble spilling hele helgen, og at mannen fikk ta seg av 1åringen.Om jeg hadde orket styret med besøk..
Popelko Skrevet 14. juni 2012 #4 Skrevet 14. juni 2012 Jeg skjønner veldig godt om du ikke orker! Har du sagt det til samboeren din? Kanskje han forstår, og kan snakke med kompisen, og heller foreslå at han kan komme en annen gang, når ting har roet seg etter du har født. Det vil jo sikkert komposen også forstå. Eller så får du si at gutta får ta alt av hisarbeid osv, pluss at de kan finne på ting med 1-åringen, sånn du kan få slappet av ordentlig
Mamma_til_2 Skrevet 14. juni 2012 #5 Skrevet 14. juni 2012 Skal han sove hos dere?, iså fall ville jeg sagt fra til mannen min at han måte forklare kompisen sin hvordan tingene ligger ann og så burde egentlig kompisen (visst han har anntenner), si men da kommer jeg en annen helg) går det ikke så får du forklare mannen din at han må ta seg helt av kompisen sin selv du er sliten!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #6 Skrevet 14. juni 2012 Hadde kun gått med på dette hvis denne kompisen var en ressurs - dvs, hvis han + din mann + ettåringen kunne ha funnet på noe kjekt ute (fløyen, akvariet, hva som helst), så du kunne fått hvile. De måtte også tatt hovedansvar for all mat + oppvask. Hvis du vet av erfaring at besøket betyr merarbeid for deg, så må du nesten være litt egoist akkurat nå... to unger til som spiller playstation er jo ikke det du trenger rett før fødsel. Det regner jeg med mannen din forstår også, så han kan legge premissene for sin kamerat.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #7 Skrevet 14. juni 2012 Ja han skal sove her fra fredag til mandag. Jeg har allt sagt at han får ta seg av all matlaging/husarb(det må han for jeg har ikke fysisk mulighet:s), og finne på noe med meg og 1 åringen+ kompisen på dagen.. Desverre har han ikke antenner for slikt. Han inviterte oss på festival 1 uke etter fødselen for der mente han vi kunne kose oss og slappe av(!). Så der er han ikke heeelt på bakkeplan,det skjer jo selfølgelig ikke.
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 14. juni 2012 #8 Skrevet 14. juni 2012 Det er ikke frekt å avstå fra besøk nå som det er travle tider. Hushjelp eller ei, det er pes med gjester uansett om de bidrar eller ei. Få mannen din til å si ifra at det blir for slitsomt for dere og at du kan føde når som helst. Så slipper du å fremstå som den kjipe dama som ødelegger for dem som skal spille PS(??) og kose seg.
mrsrogaland. Skrevet 14. juni 2012 #9 Skrevet 14. juni 2012 Tror jeg ville hadd den tiden rett før fødsel alene med mannen min
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 14. juni 2012 #10 Skrevet 14. juni 2012 To menn + playstation = mest sannsynlig mer jobb på deg med matlaging, 1-åringen og å være vertinne. Jeg hadde ikke orket det og om kompisen, og mannen din, har noen antenner ute så burde de selv skjønne at dette er en dårlig idè dersom de ikke velger å kutte ut playstation og finne på noe med barnet, lage mat og å fikse ting selv, for dem og for barnet, slik at du kan slappe av, sove og å bli oppvartet av 2 store og 1 små.
Gjest Heartbroken Skrevet 14. juni 2012 #11 Skrevet 14. juni 2012 Jeg syns godt du kan si at det ikke passer med besøk fra nå og hvertfall den første måneden. Om han ikke har barn selv, og litt dårlige antenner, må man nok snakke i klartekst til han. Dere står foran en travel tid, og du trenger tid til å samle krefter og forberede deg på det som skal skje, så da er det faktisk du som må styre dette.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #12 Skrevet 14. juni 2012 Ja jeg tror jeg får si det. Vi har jo ingenting klart her hjemme, ingenting vasket, ingenting kjøpt inn(må vente på skattepengene:S), og i det hele tatt. De første 4 ukene er uansett uaktuellt- da er jeg alene hjemme med 1 åringen og den nyfødte og kommer til å være fullstendig utslitt, så får be han gi beskjed om det også
TPK Skrevet 14. juni 2012 #13 Skrevet 14. juni 2012 Ja jeg tror jeg får si det. Vi har jo ingenting klart her hjemme, ingenting vasket, ingenting kjøpt inn(må vente på skattepengene:S), og i det hele tatt. De første 4 ukene er uansett uaktuellt- da er jeg alene hjemme med 1 åringen og den nyfødte og kommer til å være fullstendig utslitt, så får be han gi beskjed om det også Skal ikke mannen ha litt permisjon etter fødsel? Høres forderdelig slitsomt ut å være alene med nyfødt og ettåring...
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #14 Skrevet 14. juni 2012 Jeg synes du (eller mannen) bare kan si det som det er. Før jeg fikk barn selv tenkte jeg aldri over sånne ting - jeg hadde null peiling. Er ganske sikker på at det har vært mange situasjoner hvor jeg burde tatt hensyn som jeg ikke visste om. :S Men jeg hadde nok forstått det hvis folk sa ifra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå