Gå til innhold

Hjeeelp....gravid og 40 år!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg oppdaget i går at jeg er gravid, kan ikke være mange ukene. Sjokket har lagt seg og vi begynner å se fremover.

 

Vi har to barn fra før, 4 og 8 år. Trodde jeg var ferdig med småbarn og lurer på hvordan dette skal gå. Føler meg ikke gammel, er sprek og har god helse selvsagt.

 

Andre på 40 + som har fått baby? Ble dere tatt i mot bra på kontroll/helsestasjon selv om dere var litt eldre enn gjennomsnittet?

 

Fått noen negative reaksjoner på at dere er 40 + og venter baby?

 

Hvor vanlig er det egentlig idag?

 

mmmmmm....gleder meg jo, men må bare omstille hodet mitt ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye! Så gøy:D

 

Skrevet

Herlig, gratulerer!

Skrevet

Kjenner mange på 40 som er gravid. Tenker ikke et sekund over det vel. Helt normalt i dag.

 

Gratulerer så mye! Og fin fireårs-frekvens. Kanskje du slår til om 4 år igjen? ;-)

Skrevet

Vet om maaaaange på 40+ som har fått barn, flere i barnehagen blant annet.

Båre farmor og mormor fikk barn da de hadde tippa 40. I motsetning til hva mange synes å tro så var det veldig vanlig å få barn i 40-årene før også, sikkert mer vanlig enn i dag.

 

Gratulerer så mye!

Skrevet

Jeg har jobbet en stund på Fostermedisinsk seksjon på Riksen nå, der vi har utallige "gamle"gravide som kommer til tidlig ultralyd. Jeg syns du er ung jeg da, hehe.. Du KAN be om tidlig UL du også, dersom du ønsker det.

Skrevet

Jeg oppdaget i går at jeg er gravid, kan ikke være mange ukene. Sjokket har lagt seg og vi begynner å se fremover.

 

Vi har to barn fra før, 4 og 8 år. Trodde jeg var ferdig med småbarn og lurer på hvordan dette skal gå. Føler meg ikke gammel, er sprek og har god helse selvsagt.

 

Andre på 40 + som har fått baby? Ble dere tatt i mot bra på kontroll/helsestasjon selv om dere var litt eldre enn gjennomsnittet?

 

Fått noen negative reaksjoner på at dere er 40 + og venter baby?

 

Hvor vanlig er det egentlig idag?

 

mmmmmm....gleder meg jo, men må bare omstille hodet mitt ;o)

Gratulerer så mye :-)

Jeg fikk nr 3, 5 mnd før jeg fylte 40, de 2 andre var da 20 og 14 år så det var vel ingen som trodde at jeg kom til å sette i gang med småbarn igjen, men jeg storkoser meg :-)

Fikk ingen negative reaksjoner fra familie, venner eller helsevesenet på at jeg skulle ha baby. Er veldig vanlig med "eldre" mødre i dag også.

 

Du skal få tilbud om tidlig ultralyd, eventuelt DUO-test eller fostervannsprøve. Jeg tok DUO-test da det er helt trygt.

 

Lykke til med graviditeten :-)

Skrevet

Gratulerer! 40-åringer nå til dags er spreke og ungdommelige. Dette kommer til å gå fint!

Skrevet

I barselgruppa til minstemann har vi to som er 40 år. Knallflotte damer. Tenker aldri over alderen deres i negativ forstand.

 

=)

Skrevet

Er 41 år og koser meg med ein på 5 mnd. Hvurderer 1 til. Nr 6

 

GRATULERER.

Skrevet

er 42 jeg...gleder meg veldig...ca tre uker til...men denne var planlagt og veldig ønsket, jeg har to fra før som er voksne , men mannen min har ingen , blir bare så stort....men er klar over at situasjonen kommer ann på om barnet er ønsket eller ikke ønsket, men håper når du får tenkt gjennom saken så snur det til noe positivt:) lykke til:)

Skrevet

I barselgruppa til minstemann har vi to som er 40 år. Knallflotte damer. Tenker aldri over alderen deres i negativ forstand.

 

=)

 

Og selvfølgelig... GRATULERER!!! Heldige dere:)

Skrevet

Gratulerer! Eg var berre 39 då eg fekk siste, men kjenner mange som har fått etter 40. Eldste eg kjenner til var 46 då det kom ein overraskelse.

Eller, då far min voks opp hadde han ei nabojente som var fødd då mora var over 51, men det er vel eit ekstremtilfelle, og ho var barn nr 12!

Skrevet

Hei og gratulerer. Jeg har fått 3 barn fra 39 til 44;) Går så fint så! Ble tatt imot som en hvilken som helst gravid kvinne, det var det jeg ønsket selv også. I mitt tilfelle ikke noe forskjell på å være gravid som 25 og 29-åring. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...