Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det?

Når første barnet kom var ikke dette i tankene mine, så det ble en drakt som han fikk i gave på sykehuset. Andre barn strikket jeg ulldrakt til, født på vinteren. Hadde lyst til å strikke denne gangen også, men venter nå to så usikkert om det blir ferdig.

Kjøper dere bare noen fine klær på en hvilken som helst butikk? Eller skal det være noe spesielt? Har alle dette klart før barnet kommer til?

Videoannonse
Annonse
Gjest Prinsesse x 2
Skrevet

Jeg kjøpte hentesettet til jenta vår her om dagen. På name it. De har jo så mye søtt til baby:)

Skrevet

har ikke noe klart og har 2uker til termin ;) dvs. har jo klær til han, men ikke noe som jeg har sagt at det er hentesett ;) Tar med littavhvert på sykehuset åsså får vi se :)

Skrevet

Min mor har allerede rukket å få ferdig flere sett i lys rosa, lilla og hvitt så blir vel ett av dem. :) Nydelige sett i alskens mønster :)

Skrevet

Får et novemberbarn, mamma skal strikke så skal bruke noe av det.

Skrevet

hos oss strikker famrmor hentesett til alle oldebarna sine <3

Skrevet

Jeg har blitt bitt av strikke-basillen, så jeg har strikka hentesettet i babyull. Har ennå 5 uker igjen, men fåreløbig kjennes det ikke ut som at det kan bli for varmt.... ;)

Skrevet

hadde hjemmestrikka til nr 1 og kommer til og ha ett nytt til nr 2.. men er bare til en bil tur hjem. sjønner ikkje hvorfor vi stresser med akuratt det:P samme hva di har på så lenge det passer til temperaturen.

men koslig med hjemme strikka uansett :) nr 2 kommer i september så passer sikkert godt med ull utenpå da :)

Skrevet

Her strikker mamma'n min hentesett til alle barnebarna :) Vi kommer bare med oppskriften på det vi ønsker, og mamma strikker av hjertens lyst :) Synes det er veldig koselig med slike sett og det at barna har hvert sitt :)

Skrevet

Har vært litt stresset for dette. Har dessverre ingen i rundt meg som kommer til å strikke hentesett, det må jeg nok ordne selv. Og tror da det er tvilsomt at jeg rekker å få ferdig 2 sett(venter jo tvillinger)

Blir nok jeg strikker, men da til vinteren i stedet.

Syns det kan bli litt varmt med strikkeklær da de kommer til å bli født i august.

Tror jeg tar meg en butikktur å ser om jeg finner noe fint til tuppene jeg. Så får strikkeklærne komme senere.

å sant som anonym91 sier, det er tross alt bare en tur hjem :)

Skrevet

Med storebroren hadde vi på en sparkebukse med en søt dinosaur på med tilhørende trøye og altfor stor lue :) Bestemoren hadde strikket hentesett, men det var alt for stort. Faktisk passet det ikke før han var passert 3 mnd, og det skulle være til nyfødt :P

Denne gangen har jeg ikke helt bestemt meg. Vi vet ikke kjønnet (enda), men har heldigvis litt tid på meg enda.

Hva med å sjekke ut Epla.no? Der kan du finne mye fint, og kanskje noen som kan strikke eller sy på bestilling til jentene dine :)

Skrevet

Du kan jo holde deg til jakke og lue til begge to, så får de noe hjemmelaget, og så heller kjøpe heldrakt eller bukse til de i tillegg. Om det var meg ville jeg prøvd på det. Er det lenge til termin?

Skrevet

Har max 10 uker igjen før de kommer. Om jeg begynner å strikke og det ikke blir ferdig, er det jo bare å strikke det ferdig så bruker de det da :)

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt dette med hentesett... Er d noe forskjell på hva de har på seg på dag 1, dag 2 og den dagen de skal hjem??

Skrevet

Har max 10 uker igjen før de kommer. Om jeg begynner å strikke og det ikke blir ferdig, er det jo bare å strikke det ferdig så bruker de det da :)

Når tid skal du få tid til det da? ;)

Skrevet

Vi hadde ikke noe spesifikt hentesett til mini. Han fikk på seg en hvit ullbody og hvit ullstillongs fra Janus e.l. Så hadde jeg kjøpt en hvit fleecedress med bamseføtter, hender og lue med ører. Var jo veldig søt da :)

Skrevet

Her strikker min mormor hentesett til alle sine barn, barnebarn og oldebarn, er en tradisjon med strikket hentesett i vår familie :-)

Skrevet

Når tid skal du få tid til det da? ;)

Hehe, det var jammen et godt spørsmål :)

Skrevet

hentesett er det babyen reiser hjem med fra sykehuset :-)

Skrevet

Jeg skal bruke en turkis sparkebukse og boddy med blonder rundt halsen. Den ble først brukt som hentesett til min lillesøster for 16 år siden, så til førstemann i huset for 6 år siden. Like fin i dag....:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...