Gå til innhold

En mors værste mareritt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så fortvilt, oppgitt og rådvill.

Min 4 år gamle datter kom hjem å fortalte at nabogutten, på 17 år, hadde tatt tissen si på tissen hennes.

Holdt på å ramle ned av sofaen da jeg hørte det.

Fikk tatt meg sammen og snakket rolig med henne om det som hadde hendt. Det ser heldigvis ut til at det kun var utvendig, ikke blod eller noen andre tegn på at han har vært inni.

Har ringt foreldrene hans og fortalt hva som har skjedd.

Stakkars foreldre ble helt fra seg.

hva gjør jeg å?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringer politi for å anmelde og lege for en sjekk av jenta.

Skrevet

Du ringer legevakt straks for undersøkelse av jenta!!! Deretter politi for anmeldelse!

Skrevet

Håper du skjønner at dette er alvorlig!

Om han "bare" var utenpå, på jenta di kan han gjøre/har gjort dette mot andre!

Du må ringe legevakta, forklar hva som har skjedd, om du eventuelt kan vente med å dra til fastlege i morgen.

Men du Må kontakte politi i morgen!!

Vet ikke hva jeg hadde gjort om ett av mine barn hadde blitt utsatt for noe sånt, å håper jeg aldri finner det ut!

Skrevet

har selvfølgelig kontaktet både politi og legevakt.

legevakten sa at det ikke vat nødvendig med sjekk om jenten sa at det kun var utenpå, og hun ikke blødde.

politiet kunne ikke gjøre så mye, da denne gutten har div diagnoser.

sitter bare å gråter, føler meg så liten og hjelpeløs, som ikke har klart å beskytte datteren min

Skrevet

Ehhh.... du har da vel lov til å anmelde selv om han har diagnoser?

Det er da vel ikke opp til politiet å avgjøre om han evt. er utilregnelig eller ikke??

Skrevet

Uff, kjære deg :(

Får det grusomt vondt i mammahjertet av det her, blir rett og slett kvalm!

Kan ikke si annet enn at jeg sender deg en stor og varm klem.

Skrevet

Anmeld uansett slik at det er dokumentert, merkelig unnskyldning fra politiet, skal syke folk få lov til å skade andre uten at det gjøres noe med det?

Skrevet

Noe av det verste jeg har hørt. Blir helt sjokkert over politiet.

Stakkars deg og stakkars jenta di :( Tenker på dere og sender over en klem.

Skrevet

Uff så forferdelig! Jeg kan ikke sette meg inn i situasjonen din :(

Sender deg en stor klem!

Hva i alle dager sa foreldrene da du ringte?

Og du må jo anmelde selv om han har diagnoser..

Nei dette var forferdelig.. :( Stakkars dere!

Skrevet

Det tror jeg ikke at politiet sa. Så enten har du ikke ringt eller så troller du

Skrevet

Enkelte ting troller man faktisk ikke om!!

Skrevet

Det tror jeg ikke at politiet sa. Så enten har du ikke ringt eller så troller du

Har du prøvd å ringe politiet noen gang? Det skal ganske mye til for at de bryr seg.

Skrevet

Huff for en grusom opplevelse! :(

Tenker sånn på hvordan jenta di må ha det nå :(

Sender dere en god klem!

Skrevet

Selvsagt anmelder du gutten. Det er viktig at dette blir tatt tak i sånn at man gjør alt man kan for å unngå at gutten gjentar denne handlingen. Spør om det er aktuelt med avhør, og hvordan du i så fall skal forholde deg til det ift samtaler om hendelsen (slik at du ikke preger/påvirker minnet hennes)

Det er også viktig hvordan du håndterer dette overfor jenta di. Snakk med henne og spør henne litt om hvordan hun har det i forhold til det som skjedde. Hun har ganske sikkert et annet inntrykk av det enn deg fordi hun ikke forstår alvorligheten. Derfor er det også viktig at du ikke får følelseutbrudd overfor henne når dette temaet er på banen. Da vil hun bli enda mer skremt. Så forhold deg rolig. Pass på at du ikke sier noe om hvor fælt og grusomt du synes dette er, da det kan gi jenta di skyldfølelse (hun kan tro at det er hennes skyld at mamma er lei seg fordi hun ikke stoppet gutten)

Skrevet

- Anmeld gutten. Dette er et seksuelt overgrep.

- Fint at du har gitt beskjed til hans foreldre, slik at de vil, forhåpentligvis, ha en korrigerende samtale med han

- Snakk med jenta di om det som har skjedd. Gi henne mye ros for at hun fortalte deg dette. Dette er svært viktig, da mange unnlater å si slike ting, feks fra instruksjon av overgriper. Si at det som skjedde ikke skulle skjedd, men at det ikke er hennes feil. Hun gjorde det riktige ( fortalte det).

Du kjenner barnet ditt best, og vet best hvordan fortelle og hva fortelle henne. Men det viktigste å få frem er at dette ikkje skulle skjedd, at det ikke var hennes feil og rose henne for å gi beskjed til deg og at det er viktig at hun også gir beskjed om noe lignende skulle skje - uansett hva andre sier.

Det blir viktig at du tåler hennes reaksjoner på dette, uansett hva de er; skam, glede, likegyldighet etc. Men at du samtidig er klar på hva som er rett og galt.

Lykke til. Sender deg varme tanker.

Hilsen en som arbeider med dette

Skrevet

Jeg tviler på at noen troller om dette. Og det virker heller ikke som om du vet mye om politiet i Norge.

Skrevet

Merkelig at de ikke tok dere inn på legevakten øyeblikkelig for en ordentlig sjekk..

Jeg ble dopet ned av en mann for mange år siden og husket ingenting fra kvelden før (var alene med han), det siste jeg husket var at det lå og fløt noe hvit pulver i drinken min og jeg spurte hva det var, alt etter det var svart

De tok meg RETT inn på sykehuset dagen etter og fikk en grundig undersøkelse nedentil og de sjekket hele kroppen min for sperm

(Heldigvis var det ikke tegn til noenting)

Helt utrolig at de avviser ei lita jente sånn?! Klarer jeg ikke forstå...

Uansett hva jenta sier kan det ha skjedd mer

Skrevet

Du er nødt til å anmelde uansett, dette må komme på papirene til denne gutten, for dette er noe han sikkert kan komme til å finne på igjen.

Og så holder du jenta di langt unna ham for all fremtid.

Du bør også ta en lang samtale med henne ang grensesetting og slike ting når det gjelder kropp og seksualitet. Ikke lag så mye drama utav det overfor henne, ta det rolig og greit, slik at du ikke skaper mer ubehag enn nødvendig. Men gjør det helt klart at dette IKKE er hennes feil, at hun ikke skal skamme seg for noe som helst, og at slikt IKKE på noen måte er greit å gjøre.

Søk gjerne hjelp hos noen dersom du føler du trenger støtte i dette.

Skrevet

Nå er det vel ikke alle saker man kan anmelde over telefon. Møt opp på politikammerset og lever en skriftelig anmeldelse.

Hva slags diagnoser har gutten?

Er han tilbakeståendes ?

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Uansett hva politet sier, så press igjenom en anmeldelse! Politiet i Norge har for tiden et latterlig syn på kriminalitet, det ligger jo i få folk i jobb og mye å gjøre, men det rettferdig gjør ikke at de avblåser deg på den måten!!! Om gutten så har diagnoser, så skal han jo så klart anmeldes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...