Appelsindyret Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 Er veldig allergisk mot gresspollen og lurer rett og slett på om det er farlig for babyen i magen? Noen her som har/hadde det på samme måte? Tok dere medisiner eller lot dere være? Evt. hvilke tok dere og hadde de noen effekt?
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 13. juni 2012 #2 Skrevet 13. juni 2012 Jeg er allergisk mot björka og da jeg gikk gravid i 2009 var det saa ille at legen sykemeldte meg i 3 uker. Jeg fikk ikke ta medisiner - forutenom öyedraaper og saltvannspray til nesa - til vanlig tar jeg kortisonspröyte og tbl. Han mente at det ikke var farlig, men at det var viktig at jeg fikk nok sövn siden jeg ble saa trött og sliten av allergien. Jobbet da i bhg og var ute hele dagen pga fint vaer, og de paa jobben kunne ikke tilrettelegge for meg at jeg kunne vaere inne hele dagen, som er forstaaelig da de trengte meg ute hos barna.
StineT Skrevet 13. juni 2012 #3 Skrevet 13. juni 2012 er bare ubehagelig for deg selv, men ta en tlf til legen din. de vanlige pollenallergimedisinene mine kan ikke taes under graviditet, men har fått noen nye, de fungerer utmerket.
Emmylou Skrevet 13. juni 2012 #4 Skrevet 13. juni 2012 Jeg har verre allergi nå når jeg er gravid. Jeg tar cetirizin som før, samt nasonex nesespray og øyedråper. Helt greit for legen min at jeg tok det, men det er en del allergimedisiner man ikke bør ta, så spør legen eller på apoteket.
AdrenaLine Skrevet 14. juni 2012 #5 Skrevet 14. juni 2012 Jeg var allergisk mot bjørk men den forsvant i mitt første svangerskap. Hurra!! Har ikke kommet tilbake.
geitemarken Skrevet 14. juni 2012 #6 Skrevet 14. juni 2012 Vet flere som har tatt polarmin. Jeg slapp da jeg ble mye bedre under svangerskap og amming. Ble desverre mye verre når ammingen var over:(
Appelsindyret Skrevet 17. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 17. juni 2012 Min pollen allergi ga seg da jeg skulle ha nr1... men denne gangen har det blitt verre :S Typisk!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #8 Skrevet 17. juni 2012 Jeg tok pollenvaksine mens jeg gikk gravid. Det var ikke noe problem. Det er heller ikke noe å gjøre med en allergi når du har den, og er ikke farlig, men kanskje arvelig... Men om jeg måtte ta medisin i tillegg, fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk ta zyrtec eller cetiricin, men fikk en annen skrevet ut på resept istede. Prøvde i det lengste å unngå å bruke medisiner men må man så må man. Men viktig at man bruker "riktig" type.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. juni 2012 #9 Skrevet 17. juni 2012 Jeg har droppet tablettene, men fikk en nesespray og øyedråper på apoteket som jeg kunne ta i graviditeten. Husker ikke hva det heter. Ikke at de hjelper spesielt da, sånn til syvende og sist...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå