Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 Jeg hentet sønnen min tidlig i dag og var vitne til følgende uten at de ansatte så det. Han var på vei inn og en nyansatt som har vært der i ca en måned ville hjelpe ham å åpne jakken. Han sa han ville at en annen skulle gjøre det og den nye sa at det var tull, nå var han der for å hjelpe og ikke den andre. Sønnen min liker denne mannen og vill visst være med ham hele tiden, men jeg synes han må få lov å bestemme slikt selv med tanke på trygghet. Ville dere tatt dette opp med ham direkte eller med styrer? Han er ny leder på avdelingen, så det blir litt vanskelig å finne riktig tjenestevei...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #2 Skrevet 13. juni 2012 Haha, dagens :-)! Eller rettere sagt: kveldens!
Gulosten™ Skrevet 13. juni 2012 #3 Skrevet 13. juni 2012 Han har jobbet der en måned og får ikke lov å åpne en glidelås uten at det skal bli rabalder...!?!? Tuller du...?
Gjest Kira med en av hver Skrevet 13. juni 2012 #4 Skrevet 13. juni 2012 Seriøst? Så da mener du at den ansatte skulle gå og finne en annen som kanskje var opptatt foe øyeblikket, bare for at han skulle åpne jakken?
Mø schæl! Skrevet 13. juni 2012 #5 Skrevet 13. juni 2012 Dette klarer jeg ikke å ta heeeelt seriøst ;-)?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #6 Skrevet 13. juni 2012 Synest du at ungene skal få bestemme hvem av de ansatte som skal utføre hvilke arbeidsoppgaver? Virkelig? Jeg er veldig opptatt av overtramp i barnehagen, og da mener jeg overtramp, så jeg ble litt skuffa nå! Her i huset har ungene gått igjennom ulike faser, kun mamma skal kle dem, eller kun pappa gi dem mat. Da får de ikke styre på med det selv, og kontrollere oss, og hvordan vi bruker vår tid. De gjør sånt for at de skal bestemme, og det er ikke akseptabelt.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #7 Skrevet 13. juni 2012 Hæ? Og det er et problem fordi? Hvis barnehagen skal la ungene bestemme hvilken voksen som skal hjelpe dem med hver enkelt ting så er det dømt til å bli kaos.
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 13. juni 2012 #8 Skrevet 13. juni 2012 Jeg personlig ville vel ikke akkurat kalt dette ett overtramp men. Nå er det jo faktisk slik at det er flere barn enn bare ett på hver barnehageansatt, og det skal godt gjøres at barnet alltid vil få den personen de selv ønsker til å gjøre ting. Kanskje var den andre personen og hjalp ett annet barn, eller opptatt med noe annet. Barna må lære at ting ikke alltid blir som de vil og ønsker, og at det er flere som også har ønsker og behov. Regner ikke med du eller din mann (hvis du har) kommer hjem fra jobb/eller annet hvis barnet heller vil bli skiftet på av den andre?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #10 Skrevet 13. juni 2012 Damer da. Dere går på limpinnen! Dette er BARE tull.
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 13. juni 2012 #11 Skrevet 13. juni 2012 Det er jammen meg mye rart enkelte foreldre reagerer på, altså..
Mammaaaa? Skrevet 13. juni 2012 #12 Skrevet 13. juni 2012 Har du vært jobb i en barnehage noen gang...? Om samtlige skulle fått det som de ville hver gang, hadde vi ikke gjort noe annet enn å løpe som strikk.... Det er vel dessuten viden kjent at barnehager ofte er underbemanna, og da går ikke ting som dette. Selvfølgelig, i de fleste situasjoner prøver man å få til beste løsning for barnet, men noen ganger må man innse at barn har mange ønsker og ideer som ikke alltid kan etterkommes, og da må man faktisk som voksen sette ned foten og skjære gjennom. Hvordan gjør dere det hjemme? F.eks. om dere skal ut og mannen din allerede sitter i bilen, guttungen vil at pappa skal hjelpe han... Henter du inn pappa for at poden skal få det som han vil?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #13 Skrevet 13. juni 2012 Dette er faktisk ikke tull, eller det er det i den forstand at jeg var vitne til dette, det var ikke mitt barn og den nye førskolelæreren fikk nedlatende tilsnakk av en assistent som mente at barnet skulle få bestemme. Skrev det fra en forelders synspunkt for å se hva andre mente. Jeg har tenkt å gå til styrer med det, men ikke for å sette den nye i et dårlig lys for å si det sånn. Der og da ble jeg skikkelig paff og begynte å lure på om det var min vurderingsevne det var noe galt med. Jeg er lærer selv og ville ikke undergravd en annen voksen på den måten foran barna, i alle fall ikke for en slik bagatell.... HI
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #14 Skrevet 13. juni 2012 JA, det er din vurderingsevne det er snakk om. Barnet ditt blir sikkert ordentlig sjarmerende etterhvert om det skal kunne diktere alt.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #15 Skrevet 13. juni 2012 JA, det er din vurderingsevne det er snakk om. Barnet ditt blir sikkert ordentlig sjarmerende etterhvert om det skal kunne diktere alt. Les hva hun skriver da. Dette er IKKE hennes barn, og hun reagerte også på det som skjedde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå