Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 Jeg begynner i ny job i slutten av juni (har vært arbeidsledig en periode da jeg mistet jobben under sykemelding), med en prøve periode på 6 mnd. Sambo og jeg planlegger barn og har begynt å prøve (vet jo aldri hvor lang tid det kan ta). Jobb som personlig assistent. Men hvilken rettigheter har jeg da? i og med at det er 6 mnd prøve? kan jeg miste jobben, eller har jeg like mye krav? i forhold til sykepenger om det skulle trenges (selvom jeg håper å jobbe så lenge som mulig når jeg eventuelt blir gravid). Noe ekstra jeg bør tenke på? bør vi vente (noe vi helst ikke vil)? Takk for eventuelle svar
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. juni 2012 #2 Skrevet 13. juni 2012 Vent 6 mnd med å pule tjukt til du har fått fast jobb. Og du kan ikke være borte uten sykmelding de første 8 ukene i ny jobb tror jeg det er.
Gjest mphs Skrevet 13. juni 2012 #3 Skrevet 13. juni 2012 Jeg ville rådet deg å vente til du hadde fått fast jobb.
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 13. juni 2012 #4 Skrevet 13. juni 2012 Prövetid i 6 mnd har vi alle. Jeg faar ny jobb naa og enda nye 6 mnd pröve tid, men mister ikke stillingen den dagen jeg blir gravid og evt gaar ut i permisjon. Prövetiden er ogsaa for din del, om du ikke trives saa har du kort oppsigelsestid og er du udugelig kan de sparke deg og bli kvitt deg fort. Der jeg skal begynne aa jobbe naa vet at vi er prövere (var et av argumentene mine om aa faa bytte jobb fra der jeg er naa til dit jeg skal - samme sjef, samme virksomhet i Kommunen) og det er jeg veldig glad for. Saa den dagen det er OK aa fortelle at jeg er gravid trenger jeg ikke aa grue meg. Der jeg jobber naa kan jeg ikke jobbe som gravid da jeg er veldig utsatt for spark og slag pga utagerende bruker, saa om jeg skulle bli gravid med det förste blir jeg sykemeldt til jeg begynner i den nye jobben.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #5 Skrevet 13. juni 2012 ok takk for svar alle sammen greit med litt innspill! vil jo ikke sitte igjen i dritten om det skulle skje noe om det er flere som har noen bra innspill, så tar jeg gledelig i mot!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå