Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 Er det hodeomkrets som har mest å si for revning? Eller generelt str på barnet? Vet at også jordmors teknikk og hastighet på fødsel har noe og si. Hvilke hodeomkretser har du født og revnet du av dem? Jeg fikk en med hodeomkrets på 39, men det ble hastesnitt. Men jordmor sa at hodestr ofte blir ganske lik på neste. Vet nesten ikke om jeg tør prøve å føde vaginalt med potensielt så stort hode...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #2 Skrevet 13. juni 2012 Første var 33 cm rundt hodet, fikk en liten rift. Det gikk veldig fort. 2 press på sikkert 1 minutt eller mindre og hun var ute Nr 2 var 34 cm rundt hodet. Revna hele veien, men tror jeg pressa ut ungen på ett press. Det gikk også kjempefort. Merket ikke noe revninga spesifikt, det var bare vondt uansett. Ingen bedøvelse noen av gangene. Er helt fin der nede den dag idag. Ingen varige men.
Bustehue Skrevet 13. juni 2012 #3 Skrevet 13. juni 2012 Jeg har hørt at det er når barnet kommer veldig raskt at man revner mest, men vet ikke om det er sant.. Jeg ble klippet og barnet tatt med tang.. Han hadde 36 cm i hodeomkrets, men med tangen rundt var det vel noe større tenker jeg..
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #4 Skrevet 13. juni 2012 Nr 1: 37 cm - rift grad 1 og litt fremme Nr 2: 38 cm - ingen rifter. Gutter m hoder over gjennomsnittet.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #5 Skrevet 13. juni 2012 Kan også si at jeg kjenner de som har født barn med stort hodet som ikke har revna. Dette kommer helt an på hvor fort det går, elastitet og kanskje hvordan babyen ligger og bekkenet er bygd. Som nevnt, mine barn var små rundt hode, men jeg revna likevel nettopp fordi det gikk så himla fort.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #6 Skrevet 13. juni 2012 Hodeomkrets 37, revnet ingenting. Fikk et par innvendige rift som ble sydd me 2-3 sting, men kjente ingenting :-) Riftene var pga sugekoppen som glapp fra hodet til babyen og gikk rimelig fort ut av min vagina...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #7 Skrevet 13. juni 2012 Min ble født 3 uker før tiden og var 38 rundt hodet. Måtte sy noen pyntesting (om det var pga stort hode eller at kroppen hans satt fast vet jeg ikke.)
Mamma i vinden Skrevet 13. juni 2012 #8 Skrevet 13. juni 2012 Nr 1: 37,5 cm + hand. Grad to, sydde en del og mista mye blid. Nr 2: 34 cm. Grad tre, men ikke den verste. Sydde MYE!! Au... Nr 3: 37 cm. Grad 1. Sydde tre sting. :-) Alle gode ting er tre! i tillegg til en god jordmor!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 13. juni 2012 #9 Skrevet 13. juni 2012 Nr 1 37 cm rundt hodet. 2 pyntesting. Nr 2 37 cm rundt hodet,Revnet ikke.
Mamma´n til lillemor Skrevet 13. juni 2012 #10 Skrevet 13. juni 2012 Første jenta var bare 33 cm rundt hodet, og fødselen varte ganske lenge. Men jeg trykket henne fort ut. Jeg ville bli ferdig og jm trodde nok je var ganske sliten og bremset meg ikke. Trykket ut hele ungen i ett så jm skvatt til. Revnet en del, men ble fin igjen og ingen varige men. Andre jenta var 35,5 cm rundt hodet, og både tyngre og lengre enn første. Var obs på å ikke presse for raskt, men hadde ikke klart det heller Bare noen små pyntesting denne gangen. For min del var det ikke str som avgjorde direkte hvor store rifter det ble, men heller hvor mye jobb det var å presse ut. Merket stor forskjell, selv om jeg bare brukte tre pressrier begge gangene.
mamma'n til 2 :) Skrevet 13. juni 2012 #11 Skrevet 13. juni 2012 Nr 1: 34cm, revnet litt og måtte sy 7 sting. Nr 2: 34,5cm, revnet ingenting, trengte ikke å sy. Det med at hodestørrelser blir like på alle barna tror jeg nok ikke stemmer. Mamma har 5 barn, 4 av oss har hatt hodeomkrets på 33-35, men hennes nr 2 hadde 39cm, så tror nok ikke det skal ha noe å si
Con Skrevet 13. juni 2012 #12 Skrevet 13. juni 2012 Jeg hadde dårlige pressrier begge gangene jeg fødte vaginalt og brukte lang tid på å få de ut. Første gangen måtte de klippe pga hastverk (dårlig fosterlyd), og hun hadde 33,5 i hodeomkrets. Denne gangen var hodet 35,5 cm, ungen var 4,5 kg, men jeg fikk bare en bitteliten innvendig rift som ikke trengte sying.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #13 Skrevet 13. juni 2012 Første var 34 cm, ble klippet, så det ble sydd. Andre var 37 cm, sydde et sting.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 13. juni 2012 #14 Skrevet 13. juni 2012 1. 36cm, ble klippet + revnet en del. Sydde ganske mange (??) sting innvendig + noen utvendig 2. 37cm, revnet bittelitt. Kun 3 pyntesting 3. 35cm, fikk kun "skrubbsår" og trengte ikke å sy
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 13. juni 2012 #15 Skrevet 13. juni 2012 Tror revning/ikke revning skyldes en kombinasjon av mange ting - størrelsen på hodet til babyen (kroppen har vel ikke noe å si, den sklir jo bare ut av seg selv), hvor elastisk huden din er, hvor fort det går osv. Sønnen min var 34 cm rundt hodet, og jeg revnet ikke i det hele tatt. Jeg var "flink" og ventet med å presse til jeg fikk lov, selv om det gjorde satans vondt når hodet stod og stanget i åpningen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå