Gå til innhold

Vankopper - hvilke erfaringer har dere? Passer de med campingvognferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har muligheten til å prøve å få til de to minste nå, men da vil de bli syke rundt feriestart..........

Vi driver eget firma så 14 dagers syke barn pga vannkopper senere er ikke lett det heller.......

Noen som har meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Jeg skjønner ikke? Om det passer å ha vannkopper når man er på campingferie? Synes du selv det er kult å være syk på ferie, eller vil du helst være hjemme i din egen seng da? Smitte alle de andre på campingplassen også..

Tror jeg må ha misforstått spørsmålet ditt..

Skrevet

Da må dere bli hjemme. Ville du vært på campingferie med feber og kløe?

Skrevet

He he. Ja her kommer alle de negative reaksjonene først som de pleier:)

Har ikke tenkt å smitte noen rundt oss jeg. Ikke heller mishandle mine barn med feber og kløe. Men tenkte kanskje det var greit for dem å bli ferdig med dette styret når både mor og far har fri. Vi har ikke tenkt å bo på campingplass før 4-5 dager ut i ferien. Ferien blir selvfølgelig lagt opp etter barnas allmenne tilstand.

Men en campingvogn med både do, strøm, air condition og tumleplass er jo ikke den værste plassen.......

Skrevet

He he. Ja her kommer alle de negative reaksjonene først som de pleier:)

Har ikke tenkt å smitte noen rundt oss jeg. Ikke heller mishandle mine barn med feber og kløe. Men tenkte kanskje det var greit for dem å bli ferdig med dette styret når både mor og far har fri. Vi har ikke tenkt å bo på campingplass før 4-5 dager ut i ferien. Ferien blir selvfølgelig lagt opp etter barnas allmenne tilstand.

Men en campingvogn med både do, strøm, air condition og tumleplass er jo ikke den værste plassen.......

Hvorfor spør du om du ikke vil ha svar? Og syke unger har det best hjemme, uansett hvor fancy vogn du har. Mine var i alle fall dårlige av vannkopper.

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Du vet jo aldri på forhånd hvor syke barna dine blir. Noen får fem prikker og er friske på et par dager, andre blir dekket av prikker og er sjuke i to uker.

Så hvis du først velger å smitte barna dine må du ta konsekvensen av det, og belage deg på at dere kan måtte bli hjemme. Jeg ville aldri dratt med syke barn på campingferie, og i hvert fall ikke med noe som er så smittsomt. For alt du vet kan det være folk med nedsatt immunforsvar der, folk som ikke har hatt vannkopper, eller lignende. Så å bevisst dra med sykdom til et sånt sted ville jeg ikke gjort.

Gjest sug lut
Skrevet

Så ungene skal bruke opp ferien på å være syk så dere slipper å ta ekstra fri. Sjarmerende.

Skrevet

Jeg ville ikke dratt på campingferie med vannkopper.

For det første er det veldig smittsomt, og vanlig smittevernhensyn må tas, dvs at dere må holde dere unna folk (butikken, stranden, lekeplassen o.l. er dermed utelukket selv om allmenntilstanden er god)

Tre av mine barn har hatt vannkopper, alle hadde veldig mange kopper, men bare en av dem fikk feber og nedsatt allmenntilstand. De to andre var i fin form, men vi måtte jo holde oss hjemme likevel, ingen som vil bli smittet av slikt i ferien sin...

Det kjipe med å ha det om sommeren er at du må ta hensyn til koppene i varmen, jord og sand er ikke greit å få på en hud med vannkopper på. Stranden og sandkassen er de verste stedene ungene kan være og risikoen for infiserte kopper og brennkopper er veldig veldig stor.

Nest eldste sønnen min fikk vannkopper midt i juli, og det var skikkelig kjedelig. Sitte hjemme i hagen i steikende sol når alle andre dro på stranden var kjipt...

Skrevet

Jeg hadde prøvd å unngå at barna fikk vannkopper i ferien. Det er ikke bare bare å ha med syke barn på tur. Mine barn var hjemme fra skole og bhg i 13 og 14 dager hver og de var ikke særlig tess før et stykke over i den andre uka. Og de 2 ukene kommer jo etter at man har sett utslettet. Barna blir jo gjerne reduserte 1-2 dager i forveien også.

Kanskje er dere også så "heldige" at bare den ene blir smittet nå, og den andre blir smittet av sitt søsken. Som fører til først opp til 14 dager med et sykt barn, og så noen dager før neste barns sykdom bryter ut og varer opp til 14 dager til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...