Gå til innhold

Jeg hater uttrykket "fet"!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fet bil, fete klær, ha det fett - jeg får frysninger på ryggen. Argh!

 

Har du noen uttrykk du bare ikke tåler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Døv/døvt. Hvorfor sier man det i negativ betydning, og hvorfor er det ingen som bryr seg om at det er veldig nedsettende for de som faktisk er døve??

Skrevet

Ja, jeg tåler ikke alle disse "nye" fjortisuttrykkene som brukes av voksne folk på 30 år. Som feks, jeg er så stoka på et-eller-annet. Prat ordentlig liksom!

Skrevet

Ja, jeg tåler ikke alle disse "nye" fjortisuttrykkene som brukes av voksne folk på 30 år. Som feks, jeg er så stoka på et-eller-annet. Prat ordentlig liksom!

 

Haha, som min mor som blir 50 neste år skrev på statusen sin her en dag "Er du keen så send en pm" ang en leilighet som skulle leies ut :P

Skrevet

Døv/døvt. Hvorfor sier man det i negativ betydning, og hvorfor er det ingen som bryr seg om at det er veldig nedsettende for de som faktisk er døve??

 

Hmm... Jeg har aldri tenkt over at dette er nedsettende for de som er døve. :o Muligens pga. at jeg ikke hører uttrykket så ofte, men jeg har ikke tenkt over at ordet har samme betydning som det å faktisk være døv. (Jeg har forresten ei datter som er døv.)

Skrevet

Er blitt såpass gammel at all ny slang høres helt tullete ut..

Skrevet

Døv/døvt. Hvorfor sier man det i negativ betydning, og hvorfor er det ingen som bryr seg om at det er veldig nedsettende for de som faktisk er døve??

 

Enig. Det samme gjelder å si at noe er lamt. For ikke å snakke om mongo! Men det er det vel ingen oppegående personer som sier?

Skrevet

Ja, jeg tåler ikke alle disse "nye" fjortisuttrykkene som brukes av voksne folk på 30 år. Som feks, jeg er så stoka på et-eller-annet. Prat ordentlig liksom!

 

Haha, som min mor som blir 50 neste år skrev på statusen sin her en dag "Er du keen så send en pm" ang en leilighet som skulle leies ut :P

 

Men det uttrykket har vært brukt på norsk lenger enn det! Er sånn 50-tallsslang. Kanskje hun har lært det av moren sin!

Skrevet

Tilbakestående, brukt som skjellsord. Synes ikke noe om det.

Skrevet

Sipp, eller zipp .. Kan jeg få en zipp av brusen din. Eller, jeg har ikke cash på meg. Faren min sier cash, krøller seg inni meg når han sier det, har bare lyst til og skrike det heter penger for Faen !!!

Skrevet

[quote name=Nr. 3 på vei! :D' timestamp='1339618689' post='144314538]

Døv/døvt. Hvorfor sier man det i negativ betydning, og hvorfor er det ingen som bryr seg om at det er veldig nedsettende for de som faktisk er døve??

 

Hmm... Jeg har aldri tenkt over at dette er nedsettende for de som er døve. :o Muligens pga. at jeg ikke hører uttrykket så ofte, men jeg har ikke tenkt over at ordet har samme betydning som det å faktisk være døv. (Jeg har forresten ei datter som er døv.)

Jeg har hørt det mest på radio/TV, så det virker som det er brukt mest på østlandet. Hører det ikke her i Trøndelag.

Kom på noe annet også, som jeg bare har sett skrevet her inne: "much", i slutten av en setning, for å poengtere noe på en sarkastisk måte. Hvorfor??

Skrevet
http://www.klikk.no/forum/barnimagen/public/style_emoticons/default/biggrin.png[/img]' timestamp='1339618689' post='144314538']

Døv/døvt. Hvorfor sier man det i negativ betydning, og hvorfor er det ingen som bryr seg om at det er veldig nedsettende for de som faktisk er døve??

 

Hmm... Jeg har aldri tenkt over at dette er nedsettende for de som er døve. ohmy.png Muligens pga. at jeg ikke hører uttrykket så ofte, men jeg har ikke tenkt over at ordet har samme betydning som det å faktisk være døv. (Jeg har forresten ei datter som er døv.)

Jeg har hørt det mest på radio/TV, så det virker som det er brukt mest på østlandet. Hører det ikke her i Trøndelag.

Kom på noe annet også, som jeg bare har sett skrevet her inne: "much", i slutten av en setning, for å poengtere noe på en sarkastisk måte. Hvorfor??

 

I Tøndelagt brukes lamt veldig mye. Kommer fra østandet og reagerer når jeg hører det.

Skrevet

Sipp, eller zipp .. Kan jeg få en zipp av brusen din. Eller, jeg har ikke cash på meg. Faren min sier cash, krøller seg inni meg når han sier det, har bare lyst til og skrike det heter penger for Faen !!!

 

Det norske ordet for cash er kontanter, ikke penger.

Skrevet

"Naaiiss", "ntnååå" eller "omnomnom" skrevet av voksne mennesker på Facebook. Det er teit!

Skrevet

Ja, jeg tåler ikke alle disse "nye" fjortisuttrykkene som brukes av voksne folk på 30 år. Som feks, jeg er så stoka på et-eller-annet. Prat ordentlig liksom!

 

Haha, som min mor som blir 50 neste år skrev på statusen sin her en dag "Er du keen så send en pm" ang en leilighet som skulle leies ut tongue.png

 

Hehe, det hørtes jo bare morsomt ut da! :D

Skrevet

E he mørru å føle me kurinj. E e kje tå karrå. Skolj ønska altj va hyvens.

Skrevet

Når mongo, hjerneskadet og tilbakestående blir brukt som skjellsord blir jeg irritert og forbanna.

Skrevet

"Gubben"og "snuppa" liker jeg ikke. Finnes masse andre kallenavn man kan bruke som høres mye bedre ut!

Skrevet

Sinnsykt. er et ord jeg reagerer på at folk bruker i tide å utide. "Det var helt sinnsykt kult", for eksempel. Jeg grøsser. Eller "det er jo helt sykt". Som brukes i negativ forstand.

 

Også er det jo litt komisk syns jeg da at man bruker drit/dritt som i utgangspunktet er negativt ladete ord, foran og i sammenheng med ord med mer positiv betydning. Feks. "dritfin" "dritkul" "dritstilig" Er det da fint, kult og stilig eller er det dritt? Samme med "dødspen" "dødskult" Død er jo ikke positivt da? Er død pent og kult liksom?

Skrevet

Bebis! Får helt vondt av det ordet.. Hvertfall når personen som sier det er 15+... Bebis høres så barnslig ut.. "De søte bebisene" høres så dumt og barnslig ut.

 

 

Kidsa er og et ord som får det til å vrenges. Er som oftes damer på 35+ som sier det, og det høres ut som en desperat forsøk på å være ung og kul.

Skrevet

Sinnsykt. er et ord jeg reagerer på at folk bruker i tide å utide. "Det var helt sinnsykt kult", for eksempel. Jeg grøsser. Eller "det er jo helt sykt". Som brukes i negativ forstand.

 

Også er det jo litt komisk syns jeg da at man bruker drit/dritt som i utgangspunktet er negativt ladete ord, foran og i sammenheng med ord med mer positiv betydning. Feks. "dritfin" "dritkul" "dritstilig" Er det da fint, kult og stilig eller er det dritt? Samme med "dødspen" "dødskult" Død er jo ikke positivt da? Er død pent og kult liksom?

 

 

Hehe, jeg får kjeft av sønnen min på seks hvis jeg jeg sier noe med "drit" foran. "MAMMA! Det er ikke pent å si dritt!"

Har begynt å skjerpe meg nå da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...