Januarbaby2014 Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 Hei. Noen som har blitt både satt i gang og som har født ved at fødselen startet av seg selv? Hvordan opplevde du fødselene? Hvilken var verst/best? Hva var forskjellene?
moota m storebror&lillebror Skrevet 14. juni 2012 #2 Skrevet 14. juni 2012 Jeg ble satt i gang med storesøster. Vannet hadde gått og barnet skulle ut innen 48 timer. Men kroppen min ville ikke i fødsel og uansett hvor masse drypp de hadde så skjedde det ingenting. Ingen åpning ikke noe. Joda foressten, masse masse skitvonde maserier i 12 timer konstant. Ikke som vanlige rier der du får puste litt i mellom. Så de ville sette meg opp på ks. Da ville jeg prøve akupunktur og hadde født på 2 1/2 time. Jævlig!! Var så glad og sliten når jeg skulle presse. Lillebror ville komme selv 12 dager på overtid midt på natta. Pga lang reise var vi på sykehuset ca 3 timer etter det var full gang. Når vi kom inn slutta riene, men jeg fikk gå da 1 døgn så fikk mulighet til å starte selv. Hadde noen få sterke maserier utover dagen og mot kvelden når jeg hadde avtale om å komme på sjekk tok de seg opp. (Reiste til ikea og mc donald og på besøk) Kom inn igjen i fødsel, rett inn på føden og tilkoblet dette utstyret og epidural og lystgass osv. Satt i senga mens sambo hvilte i en stol. Slik satt jeg, skrev sms og sånn til jm skulle sjekke åpning. Da måtte jeg presse og selv om det var intenst vondt var det pga str. til lillebror. Så absolutt ville jeg valgt en fødsel som startet selv, men her er jo forskjellige erfaringer. Hadde nok gått langt for å slippe å bli satt i gang igjen. Prøvd akupunktur ol først. Men vi skal ikke ha flere så slipper å tenke på det
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2012 #3 Skrevet 14. juni 2012 Nr 1 igangsatt fødsel. Fikk riestorm og gikk fra første rie til full åpning på 2 timer, heftig kan du trygt si! Deretter stoppet fødselen helt opp og jeg brukte flere timer på å trykke ut ungen da jeg ikke hadde pressrier, måtte ha drypp uten at det hjalp noe særlig. Nr 2 startet spontant. Lang oppbygning av riene. Rundt 10 timer fra første rie til full åpning. Brukte 1/2 time på å trykke ut ungen med sterke pressrier. Begge fødslene var flotte og ikke noe negativt å si på noen av dem, selv om nr 1 klart var mest heftig og litt mer stress.
3 er nok! Skrevet 14. juni 2012 #4 Skrevet 14. juni 2012 Drømmefødsel med nr 1 som startet av seg selv. Jeg og kroppen jobbet fint sammen og jeg trengte ingen smertestillende En fødsel fra helvete med nr 2 der jeg ble satt i gang. Intense smerter, men alt gikk for fort til å få smertestillende. Kroppen jobba for fort for ungen, hvilket resulterte i at både jeg og ungen holdt på å stryke med, men da legen ble tilkalt fikk hun ut ungen på få minutter, og det gikk til slutt bra med ungen, men ikke med meg. Jeg har fremdeles store skader jeg må leve med resten av livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå