Gå til innhold

Foreldrepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har litt peiling ang foreldrepenger mammaperm og pappaperm? Jeg har begynt å bli veldig usikker ang dette. Jeg har mammapermisjon. Jeg begynte i September og har mammaperm t.o.m. 10. Aug. Jeg har 100 % mammaperm. Jeg har plutselig begynt å tenke at jeg kanskje har tatt min samboers sine dager også. Er det mulig? Da har jeg ikke tatt dem med vilje. Jeg vet ikke hvorfor jeg har begynt å tenke det.

Hvor lang mammaperm er det vanlig å ha? Er d i d heletatt mulig at mor tar pappas sine 12 uker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei- det er ikke mulig at du har tatt far sin. Men husk at far MÅ søke. Virker som noe ikke stemmer- for du skal ikke ha så lang perm med 100%. Ta en tlf til NAV å hør- de har det i systemet:)

Skrevet

Ved 100 % skal dere ha 47 uker tilsammen, inkludert 3 uker til mor før fødsel og pappaperm på 12 uker. Det blir ca 11 mnd etter at barnet er født hvor av far skal ha 3 av disse månedene. Så det kan virke som at du har regnet feil...

Skrevet

Hvis du startet permisjonen din 1. september, så var permisjonen din ferdig 2. mai, og fars uker er ferdig 29.juli. Så om du ikke har hatt en 6 uker med ferie innimellom her et sted, så er det noe veldig galt. Hva sier datoene i det brevet du fikk fra nav? Om far ikke har søkt om permisjon før din var ferdig, så har han dessverre mistet mange uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...