Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 Noen som har litt peiling ang foreldrepenger mammaperm og pappaperm? Jeg har begynt å bli veldig usikker ang dette. Jeg har mammapermisjon. Jeg begynte i September og har mammaperm t.o.m. 10. Aug. Jeg har 100 % mammaperm. Jeg har plutselig begynt å tenke at jeg kanskje har tatt min samboers sine dager også. Er det mulig? Da har jeg ikke tatt dem med vilje. Jeg vet ikke hvorfor jeg har begynt å tenke det. Hvor lang mammaperm er det vanlig å ha? Er d i d heletatt mulig at mor tar pappas sine 12 uker?
vaffeljernet <3 Skrevet 13. juni 2012 #2 Skrevet 13. juni 2012 fedrekvoten er forbehold far og kan kun overføres mor i spesielle tilfeller og det må da søkes særskilt om det. tviler på at dere har gjort det uten å vite det... er du sikker på at du har 100%dekniingsgrad? høres på lengden mer ut som 80% dekningsgrad.
Aaliyah Dana Skrevet 13. juni 2012 #3 Skrevet 13. juni 2012 Ok det er godt å høre:) Hvor lenge er 100 % da? Jeg mener jeg søkte 100 % da...
vaffeljernet <3 Skrevet 13. juni 2012 #4 Skrevet 13. juni 2012 100% er vel 47 uker totalt, inkludert 12 uker fedrekvote og 9 uker forbeholdt mor. 80% er 57 uker, hvorav 12 uker er fedrekvote og 9 uker til mor. men så er det litt slingringsmonn avhengig av om du fødte før termin eller ikke.
Aaliyah Dana Skrevet 13. juni 2012 #5 Skrevet 13. juni 2012 Å ja ok. Jeg søkte 100 % da men kan hende jeg fikk innvilget 80 %. Hmm jeg er sÅ lite kjent med reglene. Men nÅr jeg søkte foreldrepenger var d slutt mellom meg og samboeren og jeg hadde en annen adresse. Tror jeg krysset av at kun mor har rett... men d har vel ingen betydning ang foreldrepenger til samboeren min?
vaffeljernet <3 Skrevet 13. juni 2012 #6 Skrevet 13. juni 2012 hvis det var registrert aleneomsorg på deg på tidspunk du ble innvilget foreldrepenger er det godt mulig fedrekvoten er overført deg. det er vanlig praksis. i så fall må dere søke om å gjøre om de siste 12 ukene av din foreldrepengeperiode til far igjen. hvis jeg var deg ville jeg kontaktet ditt lokale navkontor for å høre hva du er innvilget. det er fort gjort for de å skjekke det.
Tigerpote Skrevet 13. juni 2012 #7 Skrevet 13. juni 2012 Har du tatt med ferie da? Du kan ikke ta fars kvote så lenge dere er sammen nei. Jeg får fedrekvoten fordi far og jeg ikke er sammen mer.
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. juni 2012 #8 Skrevet 13. juni 2012 Å ja ok. Jeg søkte 100 % da men kan hende jeg fikk innvilget 80 %. Hmm jeg er sÅ lite kjent med reglene. Men nÅr jeg søkte foreldrepenger var d slutt mellom meg og samboeren og jeg hadde en annen adresse. Tror jeg krysset av at kun mor har rett... men d har vel ingen betydning ang foreldrepenger til samboeren min? Du får det du søker om, så har du søkt 100 så får du det. men da får du 80% lønn. Samboeren din får etter hva du har valgt.
Aaliyah Dana Skrevet 13. juni 2012 #9 Skrevet 13. juni 2012 Har ikke tatt med ferie nei. Jeg søkte da vi ikke var sammen. Ble sammen igjen senere men tror ikke jeg ga beskjed til nav at vi var sammen igjen. Derfor er jeg redd at jeg har fått hannes uker også... men d er vel ikke mulig?
Tigerpote Skrevet 13. juni 2012 #10 Skrevet 13. juni 2012 Jo, da tror jo nav at dere ikke er sammen... Siden du ikke har varslet. Du burde ta en tlf til nav i morgen.
Aaliyah Dana Skrevet 13. juni 2012 #11 Skrevet 13. juni 2012 Ok skal gjøre det med engang i morgen for å være sikker:) men er igrunn sikker at jeg ikke har fått hannes uker. Jeg har mammaperm fra 19. September 2011 t.o.m. 10. Aug. Det blir akkurat 47 uker (100%) som jeg søkte på men skal ringe i morgen for å være 100 % sikker:) Tusen takk til dere for gode svar:))
Tigerpote Skrevet 13. juni 2012 #12 Skrevet 13. juni 2012 Ja, det blir det jo Da er jo alt som det skal, så bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå