Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 Jeg HATER å kjøre bil, men jeg må. Jeg er LIVREDD for å kvele den, noe som jeg gjør.Føler jeg er flink i trafikken, men det enkle som å starte og komme meg avgåde kan jeg plages med noen ganger.....kjørte opp for litt siden så er litt fersk... Jeg får helt panikk om det står noen mennesker på siden meg og jeg skal starte bilen....angst helt inn i ja.......:S å starte og komme seg avgårde skal man jo ikke plages med...hærlighet:O jeg tar vell kanskje cutchen ut for fort?(må si at jeg plagdes ikke med dette når jeg kjørte med kjørelærer)raaart Er det bare meg?Hjelp:(
Gjest Kira med en av hver Skrevet 13. juni 2012 #2 Skrevet 13. juni 2012 Kjøp deg bil med automatgir, så slipper du å tenke på det
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #3 Skrevet 13. juni 2012 Kan nok ligge i clutchingen din, men har du sjekket clutchen på bilen? Samboeren her startet plutserlig å ha samme problem som deg, og det etter 5 år med null problem på den fronten, viste seg at noe var galt med clutchen.. Ellers så kan det jo være en trenings sak? Det at du var mye roligre når du var med kjørelæreren, men ikke nå?
moota m storebror&lillebror Skrevet 13. juni 2012 #4 Skrevet 13. juni 2012 Eller diesel, da slipper du bare klutchen så drar den deg opp Det er nok en treningssak, men det hender jeg dauer bilen og jeg har hatt lappen i snart 10 år. Jeg blir litt flau og starter igjen, men har glemt det så fort jeg er borte derfra
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #5 Skrevet 13. juni 2012 har desverre ikke råd til å bytte bil nå tror ikke det er noe galt med clutchen, samboer har kvelt den noen ganger, men ikke mye....og han har kjørt i 20 år:P
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #6 Skrevet 13. juni 2012 er nok mange som kveler bilen nå og da, men ja det er flaut!
sillyfilly og Olivia Skrevet 13. juni 2012 #7 Skrevet 13. juni 2012 Jeg var samme typen i et par måneder etter lappen. Kvelte bilen ofte og gjerne med min ektemann i bilen som var flink til å si fra når jeg tabbet meg. Helt til jeg en dag begynte å gråte og var så flau, da skjønte han det. Men ja. Det er vanlig å være nervøs for å kjøre når man nettopp har fått lappen. Mitt råd. KJøR Så MYE SOM MULIG! Kjør bare for å kjøre. Du blir flinkere jo mer du kjører. Og du! Det gjør INGENTING om du kveler bilen ofte i starten.. Bare trekk pusten dypt og prøv igjen. Vær forsiktig med klutsjen og ha nok gass
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #8 Skrevet 13. juni 2012 jeg nekter å kjøre med noen på (bortsett fra barna da, de bryr seg jo ikke).....men har kjørt med mannen en gang og da ble jeg bare flaaaaau:( men dette ødelegger ganske mye for meg....jeg gruer meg hele døgnet pga bilkjøringen, jeg er ikke så redd for å kjøre bil, men det er det å dumme meg ut! Jeg blir helt ødelagt i magen før jeg skal ut å kjøre....så ille at jeg faktisk har kasta opp:( det ødelegger faktisk hele dagen for meg........døgnet!;( ble jo ikke noe bedre at jeg hadde et lite uhell, men var andre bil sin feil...men uansett!Skremte vannet av meg...selv om farta var 15:P
sillyfilly og Olivia Skrevet 13. juni 2012 #9 Skrevet 13. juni 2012 Som sagt, mitt beste råd er å bare kjøre så mye som mulig. Du blir ikke det spor flinkere til å kjøre dersom du unngår det. Jeg kjørte første turen til Krsand fra Grimstad samme dagen jeg fikk lappen kun for å "komme over" den verste skrekken for å kjøre alene. Kjør kjør kjør!! Kjør alene om du vil, men kjør!! Kjør på kvelden når sambo er hjemme med barna. Kjør til butikken og tilbake, kjør en runde rundt i byen, bare KJøR! Hehe. Jeg presser deg veldig nå, men dette er den eneste måten du blir flinkere og tryggere i trafikken. Ikke vær så redd for å dumme deg ut, det er ikke verdens undergang at du dauer bilen. Jeg har hatt min del av nesten ulykker. Nesten kræsja i en bil, kræsja i en fjellvegg(kjørte bare 15 km/t som du, men ble likevel livredd), skrapet opp bilen i et parkeringshus. Jeg hadde mest lyst til å grave meg ned i bakken og aldri kjøre mer men jeg var i Arendal og måtte kjøre for å komme meg hjem... Det er som de sier; Kom deg opp på hesten igjen så fort som mulig etter en ulykke. Det blir bedre!! Tro meg!!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #10 Skrevet 13. juni 2012 Det er bare en øvelsessak. Tror de fleste sliter med dette i starten. Jeg husker at jeg måtte øve på bakkestart i en slakk bakke sammen med kjørelæreren min, og da jeg ENDELIG ikke kvalte motoren men fikk start, så skulle jeg skru av motoren og gjøre det igjen. Holdt på å begynne og grine, for det var det verste jeg visste. Kjørte mye i starten og det gikk fort over. øv-øv-øv!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå