Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 Vi har leid hus ved middelhavet. Og ville være aleine i år. Så har min mann invitert med en annen familie jeg knapt kjenner for han synes så synd på de fordi deres ferieplaner røk. Uten omkostninger. Eller de dekker fly men blir gjest og bor gratis i vårt hus!! Dååån. Så forbannet nå!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #3 Skrevet 13. juni 2012 de bør betale halve leia, de kan jo ikke forvente å bo gratis hos dere!! Skjønner at du er skuffa, men nå må du nesten bare prøve å gjøre det beste ut av det.....God ferie,det blir sikkert koselig!
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 13. juni 2012 #4 Skrevet 13. juni 2012 Se på det som en sjanse til å få nye venner. Men jeg ville nok tatt opp det med at de ikke skal betale noe av leia, ser ikke helt hva som er rettferdig med det gitt.
moota m storebror&lillebror Skrevet 13. juni 2012 #6 Skrevet 13. juni 2012 Jeg hadde blitt skikkelig irritert på mannen om han hadde gjort det og forklart at det ikke er greit i det hele tatt! Og at det aldri skal gjenta seg. Når det hadde lagt seg hadde jeg prøvd å se positivt på situasjonen og gledet meg over å treffe nye folk Men forstår at det er kjipt når dere ville være alene. Jeg hadde brukt tid på å svelge den!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #7 Skrevet 13. juni 2012 Åh, jeg hadde eksplodert! Heldigvis kjenner mannen meg godt nok til ikke Å dra et sÅnt stunt. Men jeg ville sagt klart og tydelig i fra hva jeg mener, at jeg hadde øsnket en ferie for familien alene, og at han værsÅgod fikk ordne opp. Om det ender at de skal bli med uansett, sÅ ville jeg insistert pÅ at de i det minste blir med pÅ husleien, jeg hadde ikke hatt noen interesse av Å ta regninga for at fremmede fÅr bo i mitt feriehus. Sorry mac, sÅ kjip er jeg. TIl syvende og sist kan det hende det blir en koselig ferie likevel, sÅ etter utblÅsninga ville jeg prøvd Å omstille tankegangen og glede meg til det som kommer. Det er jo ikke sÅnn at man MÅ være sammen til alle døgnets tider selv om man deler et hus. Prøv Å planlegge litt aktivteter med bare familien, og si tydelig i fra til mannen din at det er BARE dere som skal gjøre dette, de andre fÅr finne noe annet Å gjøre.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 13. juni 2012 #8 Skrevet 13. juni 2012 Åh, jeg hadde eksplodert! Heldigvis kjenner mannen meg godt nok til ikke Å dra et sÅnt stunt. Men jeg ville sagt klart og tydelig i fra hva jeg mener, at jeg hadde øsnket en ferie for familien alene, og at han værsÅgod fikk ordne opp. Om det ender at de skal bli med uansett, sÅ ville jeg insistert pÅ at de i det minste blir med pÅ husleien, jeg hadde ikke hatt noen interesse av Å ta regninga for at fremmede fÅr bo i mitt feriehus. Sorry mac, sÅ kjip er jeg. TIl syvende og sist kan det hende det blir en koselig ferie likevel, sÅ etter utblÅsninga ville jeg prøvd Å omstille tankegangen og glede meg til det som kommer. Det er jo ikke sÅnn at man MÅ være sammen til alle døgnets tider selv om man deler et hus. Prøv Å planlegge litt aktivteter med bare familien, og si tydelig i fra til mannen din at det er BARE dere som skal gjøre dette, de andre fÅr finne noe annet Å gjøre. Argh, anonymknapp igjen....
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #9 Skrevet 13. juni 2012 Høres ut som du ville være alene, men ikke han. Men er uansett ikke greit at han gjør dette uten å rådføre seg med deg!
Mrs Smith Skrevet 13. juni 2012 #10 Skrevet 13. juni 2012 Den var drøy ! Mannen din burde selvfølgelig spurt deg først, mannfolk asså.. Huff, men mest sannsynlig er det hyggelig folk ? Dele utgifter bør de uansett.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #11 Skrevet 13. juni 2012 Da holder vel de maten til begge familiene i ferien da? Hadde blitt irritert jeg også og latt mannen få høre det, men så må en nesten la det fare og gjøre det beste ut av det. Blir ingen god ferie av at du reiser sur avgårde... Det blir sikkert koselig, og dere trenger jo ikke være sammen med den andre familien 24/7.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #14 Skrevet 13. juni 2012 Du må ha en merkelig mann som gjør sånt uten å spørre deg... Skjønner ikke mannen din at han ikke kan gjøre sånt?? Hvor stort er det dere skal bo da? Kommer dedre til å bli gående oppå hverandre? Skal de bo der hele leietiden, sammen dere? Uansett, jeg syns egentlig det er koselig å være sammen andre i ferien så lenge vi går godt sammen... Det KAN jo hende dere får en skikkelig bra ferie!? :-) Ellers får du få mannen din til å spandere en ekstra uke i syden eller noe hvis det blir skikkelig ille - det er jo tross alt hans skyld... Men altså; lykke til. Det kan gå over all forventning. :-)
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #15 Skrevet 13. juni 2012 Ikke greit av mannen. Har de bestilt flybilletter da? Hva med å ta en spansk en og si at mannen hadde misforstått eller noe. At det ikke er plass til to familier der. Evt. be mannen ringe og si i fra om at de enten må betale halve leia, eller(som noen forselo lenger opp) maten for begge familiene. Ikke sikkert de er så keene da. Er dette gode venner av dere begge eller? Jeg hadde KLIKKKA om mannen hadde gjort dette og bedt han ordna det, uansett.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #16 Skrevet 13. juni 2012 Skynd deg og si at han må ringe dem for å avlyse før de bestiller billetter! Mannen din har driti på draget og bør ordne opp i det kjappest mulig. Er flybillettene bestilt og de ikke kan avbestilles (evt din mann betaler avbestillingsgebyr e.l.) så må dere bare prøve å gjøre det beste ut av det, men om det ikke er for sent, så gjør noe nå...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #17 Skrevet 13. juni 2012 Synes det var kjempekoselig gjort av mannen din, men han burde naturligvis ha konferert med deg først! Er huset stort nok til at dere ikke blir boende oppå hverandre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå