Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 Jeg har en datter på litt over året, hun er den mest slitsomme ungen jeg og min familie har sett! Hun nekter å sitte i vogn og bilsete, hun hyler fra hun blir satt der til jeg tar hun ut igjen. Hun bruker flere timer på å sovne om kvelden, ligger å banker å små surver. Hun spytter ut mat og kliner overalt, å skal alltid sette flasken sin oppi tallerken med mat. Hun skal ta ALT hun vet hun ikke får, tar fra henne tingene og prøver å avlede med leker, men det funker ikke, så sitter hun å hyler leeeeenge (opptil to timer hittil) Hun nekter å sitte/ligge på stellebordet så bleie skift og påkledning er nesten umulig. Men hun er også verdens beste lille jente! Men dæven som hun kan slite meg ut :/
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #2 Skrevet 13. juni 2012 Høres kjent ut.. Skal si de kan ha mye vilje selv om de er små.. Det som funker her er klare grenser og at man er konsekvent.. Hele tiden. Men velg dine kamper.. La hun hjelpe til med så mye som mulig. Har funnet ut at det er det eneste som funker på min viljesterke gutt. Han hjeper til med det meste, for er bedre å bruke 2min ekstra på feks stell og påkledning, enn 10min med hyl og skrik.. Det blir bedre. Hvertfall frem til de er tenåringer.. Haha
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #3 Skrevet 13. juni 2012 Viljesterk liten frøken du har Hun blir nok fort selvstendig og stor skal du se. Da har du glemt hvor "vanskelig" hun var. Kjenner meg egentlig litt igjen... Det er nesten som min datter. Og idag er hun 3,5, men du skulle tro hun var skoleunge. Leker med større barn og er veldig voksen av seg for alderen. Barnehagen mener hun egentlig kunne vært førskoleunge siden hun kan måle seg med 6 åringer på det meste. Hun var tidlig ute med det meste, språk, bleieslutt, motorisk, skrive navnet sitt og tegne osv. Men så var hun også veeeeldig krevende som småbarn. Det ble Så mye bedre når vi kunne kommunisere med henne. Jeg tror det var derfor hun var så vanskelig i grunn. Hun ville allerede som 1 åring bli behandlet og snakket til som en person og ikke en baby... Blir lettere når du kan føre samtaler med henne tror jeg! Stå på!
Tigerpote Skrevet 13. juni 2012 #4 Skrevet 13. juni 2012 Ja, noen barn er mer krevende enn andre, slik er det bare
Tigerpote Skrevet 13. juni 2012 #5 Skrevet 13. juni 2012 Viljesterk liten frøken du har Hun blir nok fort selvstendig og stor skal du se. Da har du glemt hvor "vanskelig" hun var. Kjenner meg egentlig litt igjen... Det er nesten som min datter. Og idag er hun 3,5, men du skulle tro hun var skoleunge. Leker med større barn og er veldig voksen av seg for alderen. Barnehagen mener hun egentlig kunne vært førskoleunge siden hun kan måle seg med 6 åringer på det meste. Hun var tidlig ute med det meste, språk, bleieslutt, motorisk, skrive navnet sitt og tegne osv. Men så var hun også veeeeldig krevende som småbarn. Det ble Så mye bedre når vi kunne kommunisere med henne. Jeg tror det var derfor hun var så vanskelig i grunn. Hun ville allerede som 1 åring bli behandlet og snakket til som en person og ikke en baby... Blir lettere når du kan føre samtaler med henne tror jeg! Stå på! Ja, min datter som fyller 3 år sent i høst er også veldig langt framme for alderen. Hun har også alltid vært veldig viljesterk. Hun er også veldig observant og nysgjerrig, sosial og utadvendt. Jeg tror barn som ikke lar seg "dressere" like lett og går sine egne veier og tester grenser utvikler seg raskere. Og iflg en artikkel her inne blir de ledertyper som voksne Så hold ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå