Gå til innhold

placenta previa

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk vite på ul idag at jeg har placenta previa (veldig lav/forliggende morkake).. Noen andre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her:) fått beskjed om å ikke gjøre visse ting eller noe sånt eller?:)

Skrevet

Nei, sa jeg ikke skulle bekymre meg og at det ikke var noe jeg kunne gjøre fra eller til. Ofte flytter den seg når babyen vokser, blirr "dratt med" opp liksom.. Fått ny ul i uke 28. Hva sa de til deg?

Skrevet

Jeg hadde placenta previa marginalis (delvis over åpningen) i første svangerskap, fikk beskjed om å leve som normalt, ingen forholdsregler :) Ul i uke 32 viste at morkaka hadde trukket seg godt vekk fra åpningen :)

Skrevet

jeg hadde også placenta previa marginalis, er dette "bedre" enn den som bare heter placenta previa? på nettet står det litt forskjellig, noe steder at marginalis er delvis mens andre steder at marginalis er helt over.. hva stemmer?

Skrevet

har du hatt blødning?

Skrevet

hos meg er det krysset av på både previa marg og anterior.... jordmora såg faktisk ikke at morkaka gikk til livmoråpninga. men vart oppdaga av gynlege på gu-ul samme dagen.

har hatt blødninger før 12 uke som de såg kom fra livmora. men har ikke sagt noe om forholdsregler. men skal inn på ny ul i uke 32 for å se om den har flytta på seg.

Skrevet

Placenta previa marginalis er delvis/litt over, placenta previa totalis er helt over åpningen :)

Skrevet

Jeg har også marginalis, Dette ble oppdaget på ord. UL, var tilbake i uke 28 og fikk da sex forbud og beskjed om å ta direkte kontakt med føden dersom det skulle oppstå blødning.Skal tilbake igjen i uke 32, gynekologen virket positiv til at morkaken vil flytte på seg til da, da livmoren vokser opp av bekkenet og dermed "drar" morkaken med seg. Dersom det skulle vise seg at det ikke er endring i uke 32, blir jeg henvist til sykehuset i uke 34 og vil da bli henvist til Keisersnitt 1-2 uker før termin dersom det fortsatt er uendret ved denne undersøkelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...