Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet man ikke skal presse barna og la de ordne alt sånn selv. Jeg er bare så dritt lei av bæsjebleier. Jeg vet at hun kan å holde seg for bleia er mange ganger tørr i flere timer, men hun vil bare ikke tisse i potte/do.

Nå får vi prøve å innføre litt rutiner på det med klistremerker og slikt

Noen supertips? Vil gjerne ha henne bleiefri nå i sommer da vi har prøvd litt forsiktig i et år nå. 2 1/2 år hun.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi jente liker godt å være naken. Så hun fikk være det hjemme. Minte henne på å tisse på potta når hun skulle være naken. Hadde to-tre uhell. Tok av bleia på fredag etter Bhg. INGEN tisse uhell, og ett bæsjeuhell på 5 dager! :) tror det er fordi hun har fått løpe rundt naken og lært seg å kjenne "nå kommer det" og lært å kunne løpe på potta selv.

Skrevet (endret)

Gutten vår på 2,5 år hata potte/do inntil for et par uker siden. Jeg spurte med jevne mellomrom om han ville sitte der, men ikke snakk om. Jeg gjorde ingenting for å motivere ham til doen, gjentok bare spørsmålet med jevne mellomrom.

Men helt ut av det blå løsnet det plutselig og han ba selv om å få sitte på do. Siden da har han sittet der jevnlig.

Han holder seg ikke når han går med bleie/truse. Men når han får gå naken holder han seg og sier ifra selv i tide til å rekke doen.

Endret av abella
Skrevet

Jeg tenkte å bare fjerne bleia på om ca 2 uker, for da har vi 2 ukers ferie. Satser på at det blir varmt og godt da, og at hun kan gå naken ute. Har en mann med tiss-på-gulvet angst.. Nekter å la henne gå naken inne. Og da kommer vi jo i grunn ikke lengre.

Også bare sette henne på do morgen og kveld(evt etter måltider de dagene hun er hjemme) og bruke klistermerker. For å gjøre det attraktivt..

• 2 uker senere...
Skrevet

Et belønningssystem jeg har sett at fungerer er å ha en 1/2L flaske på do. For hver gang h*n bæsjer får h*n en klinkekule på flaska. Når flaska er full kan h*n få kjøpe en ting eller gå å bade/leke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...