Gå til innhold

La 6-åringen få mobiltlf?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor rett ved siden av skolen. Han skal ha SFO til halv fire og gå hjem og låse seg inn selv. Vi er hjemme kvart på fire. Men vi har ikke hustelefon, og da trenger han vel egentlig mobiltlf slik at han kan ringe dersom noe skjer i løpet av det kvarteret han er alene?

Syns dere det er greit at han er alene 15 min? Vi tenker da å øve med han og kanskje la det gå en mnd eller to der vi går sammen med han før han går alene. Det er 1 min å gå uten trafikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikkje stussa. Jeg hadde kjøpt.

Skrevet

Jeg ville ikke gitt ham egen telefon, men eventuelt kjøpt en telefon som kan ligge hjemme til "nødbruk".

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

Har så lite barn enda at det er vanskelig å si noe, men jeg hadde nok kjøpt mobiltelefon til barnet. Skjønner ikke hvorfor man absolutt skal utsette det så lenge som mulig, vi lever i en mobil verden med mye teknologi, og så lenge det i tillegg gir oss foreldre større trygghet med telefon (når de kan ringe og si ifra om ting, vet at man kan få tak i dem) og barna er store nok til å ta vare på en telefon, så hvorfor ikke! Må selvsagt holde godt øye med telefonen så ikke den misbrukes til tulleringing og slikt tull da. Lettere å følge med det på en mobil enn en gammeldags hustelefon også.

Vil også tro at en på 6 kan være hjemme i 15 min, det er jo ikke så lenge, også er det på dagtid. Og med telefon så kan han jo ringe om han blir redd.

Skrevet

Kjøp, om du ikke ser den store faren med en mobiltelefon. Bare lag regler for bruken av den, så er det ingen problem. Bare fordeler.

Skrevet

Jeg anbefaler også at du kjøper en. Om han ikke skal ta den med på skolen, så ha en hvertfall hjemme. Og med frifamilie så kan han ringe når han vil selv om det ikke er penger på kortet. Trenger ikke å være en dyr tlf. heller. Men en billig en som kan bare ringe med.

Jeg kjøpte en til gutten min da han var 6 år og begynte i 2. klassen. Begynte å ta bussen alene til skolen og måtte da ha en tlf. i tilfelle. Funker kjempe bra.

Skrevet

Jeg hadde kjøpt en tli å ha hjemme!

Du som kjøper til ungen fordi han skal kjøre buss, det var ikke dumt! Kan være løsning på et problem her hos oss :) Så takk for at du delte det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...