Gå til innhold

Upålitelige leietakere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så lei av leietakere som ikke betaler husleien sin til tide - hva er problemet med å forstå at en utleier har forpliktelser selv å overholde og ikke nødvendigvis driter penger bare fordi man leier ut en bolig. Vi skal liksom vise full forståelse for at de av ulike grunner ikke kan betale? (Vi har sendt varsel, og har depositum - men det er jo en prosess det også)

Forventer ikke mye kommentarer her - måtte bare blåse ut!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har aldri opplevd å ikke få leien i tide. Men som mangeårig ansatt i NAV (tidligere sosialtjeneste) vet jeg jo stort sett hvem som betaler eller ikke bare ved å se på folk:)

Skrevet

Vanvittig irriterende, har heldigvis bare hatt pålitelige leieboere selv men føler med deg.

Er det noe som gjentar seg så ville jeg snakket med dem og vurdert første og beste mulighet til å hive dem ut. Selv om det ikke er så enkelt det heller dessverre.

Skrevet

Herregud for en slem ting å si du tidligere nav-ansatt...

Skrevet

Herregud for en slem ting å si du tidligere nav-ansatt...

Hvorfor er det slemt?

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Kan man ikke betale husleien innen avtalt dato, så prater man med utleieren om det, lager en ordning/avtale. Trodde det var normalen jeg

Vi er leieboere, og siste tiden har det vært knapt med penger. Så vi ordnet med huseieren, alt var ok, så lenge vi tok det opp med han og forklarte situasjonen vår. Laget en avtale som funket for begge partene.

Som regel leier man jo ut fordi man trenger de pengene, ikke fordi man har lomma/kontoen full av spenn.

Skrevet

Skjønner ikke de som ikke betaler husleia si! Det er det første pengene skal bli brukt til. Vi leier selv, og vi har aldri aldri vært for sein med noen husleier! Et sted å bo er det mest sentrale her i livet, da kutter man heller bort andre regninger om man ser at her blir det for lite penger. Jeg kan skjønne at det i noen tilfeller kan bli problemer rundt det med bytte av jobb og forskjellige utbetalingsdatoer, men det er jo bare en gang..og det har de fleste som leier ut forståelse for.

Skrevet

Har selv leid i 7 år og har aldri vært for sen med husleia. Det er den regningen som har blitt trukket først og alltid blir prioritert. Det er fordi jeg vet at bak husleia sitter det mennesker som har sine egne lån og økonomiske behov. Skulle det knipe en periode ber jeg heller andre større selskaper om å få betalingsutsettelse, de takler det mye bedre enn en privat huseier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...