Gå til innhold

Hvordan oppretter man en regningskonto? Via nett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har Sparebanken Vest, og kunne tenkt oss å opprette en felles regningskonto.

Men Må vi ringe og snakke med banken eller er dette mulig å gjøre via nettet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har og Sparebanken Vest, og må møte personlig opp i banken for å åpne en ny konto. De trenger begges underskrift.

Skrevet

Det er ytterst sjelden man må møte personlig opp i banken for å ordne ting, mange har jo banker som ikke har fililal der de bor.

Da vi opprettet noen nye kontoer, laget fast trekk fra lønnskontoene til regningskonto, fast trekk til matkonto og bestilte kort til matkontoen, fikk alle disse kontoene inn på både min og mannens nettbank osv sendte vi bare en mail til kundebehandleren vår i banken hvor vi forklarte hvordan vi ville ha det. Han ordnet alt, sendte papirene som skulle underskrives til oss i posten sammen med en ferdig frankert konvolutt så vi kunde sende det tilbake.

Hverken jeg eller mannen var i banken personlig.

Det er mulig å opprette flere kontoer i nettbanken også, men da er det bare du som oppretter den som har tilgang til den. En regningskonto er gjerne felles så dere begge skal ha tilgang og innsyn, da må dere ha hjelp fra banken til å ordne det.

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

I de aller fleste banker kan du åpne kontoer som du vil via nettbank, og det er ikke vanskelig, men umulig å forklare her når bankene er ulike. Kanskje best å ta en telefon (eller epost) til banken?

Skrevet

Signerer lillemor og lillefrøken. Ring eller send mail til banken og forklar deres ønske :)

Jeg har åpnet ny bruks og lønnskonto i mitt navn og fikk alle papirene tilsendt i posten, skrev under og returnerte dem. Gikk så fint atte :P

Skrevet

Til sparebanken vest kan man jo sende mail og ta det videre derfra.

Jeg gjordet det da jeg skulle opprette en bufferkonto. Fikk pairene som skulle underskrives i posten og retunerte de da de var signert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...