Gå til innhold

Knekkebrød-diett. Noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du gått på denne dietten? Gikk du ned mye og stabiliserte vekten seg?

Jeg trenger å gå ned ca. 15 kilo. Problemet mitt er at jeg har en dårlig kosthold. Spiser lite og uregelmessig og alt for glad i sjokolade og den slags.

Jeg har jo ikke tenkt å leve på knekkebrød resten av livet, men jeg liker knekkebrød og det er sunt og hvis jeg klarer å få inn en måltidsrytme ved å spise knekkebrød så er det langt bedre enn å spise ingen ting.

Jeg tenker å gjøre omtrent slik:

Frokost: 2-3 knekkebrød med makrell i tomat, kalkun, paprika, agurk.

Lunsj: Samme som frokost + evnt. omelett

Middag: Rent kjøtt, masse grønnsaker, salat

Kvelds: Samme som frokost/lunsj

Drikke mest mulig vann, spise gulerot/frukt som mellommåltid.

Snop og brus i moderate mengder i helgen eller anledninger der det blir servert.

Jeg er ikke fanatisk og kommer til å spise det jeg får servert borte, men kanskje i litt mindre porsjoner. Jeg ser for meg at dette er et kosthold jeg kan leve med og klare å opprettholde og det er langte bedre enn slik jeg har det nå. Da jeg får orden på spisingen og vekta kan jeg kanskje tilpasse det litt etter hvert som tiden går, men jeg tror dette er et greit utgangspunkt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort nesten nøyaktig som du beskriver, men holdt meg helt unna alt sukkerholdig de to-tre første ukene. Nå unner jeg meg litt godt avogtil, men det merkes også at vekten ikke går like raskt ned nå.

Har hittil gått ned ca. 5-6 kg av de 15 jeg ønsker å gå ned. Har også hatt fokus på å være mer i aktivitet i hverdagen, men jeg trener bare en gang i uka (fotball).

Mannen min har også begynt med knekkebrød, og merker det også på vekta.

Skrevet

Hvis du kutter ut middag for en periode og heller spiser 2 knekkebrød går du raskere ned. Ikke fyll magen til middag, da kommer sulten snikende raskere.

Har spist bare knekkebrød i perioder, går alltid ned raskt.

Skrevet

Av egen erfaring har jeg opplevd at det viktigste når en starter og slanke seg er å begrense porsjonene. Selvfølgelig også bruke hodet når det gjelder pålegg/sukker/kcal/dessert, men nr.1 for meg har vært og bare kutte ned, kutte ned og kutte ned!

Etter flere år med slanking, mislykkede forsøk og jojo effekten, så har jeg nå brukt 1 år på å forstå og kjenne på kroppen at jeg har ikke lyst å spise hele pizzaen når jeg setter meg ved bordet fordi om jeg er skikkelig sulten. Jeg ser mine begrensninger og vet at etter min ca beregnet porsjon spist i normalt tempo er jeg mett selv om jeg er ekstra sulten en dag. Fantastisk følelse!! Og tenk jeg er 29 år før jeg forstår det :o:P:D

Skrevet

Det kommer jo helt an på hvilke knekkebrød du spiser. Spiser du fine, lyse knekkebrød kunne du like godt spist loff. Jeg ville heller gått over til skikkelig grove brød, rugbrød. De holder deg mett lengre. Jeg er også helt enig med hun over her, begrensning er nøkkelordet. Jeg har sluttet å spise som om det var mitt siste måltid, min siste sjokolade, siste skål med potetgull osv. Jeg spiser meg mett, men ikke stappmett. Jeg koser meg, men uten å overdrive. Samtidig trener jeg, masse! Anbefales. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...