Gå til innhold

Hvor mye sparer dere i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å sette unna litt hver mnd, men det er ikke alltid like lett.. Og mannen mener det ikke er så nødvendig da vi får egenkapital på rundt en halv million når vi selger leiligheten. Nå har vi vel ca 80 000 på Bsu og litt smårusk på siden. Det er på småruskent jeg vil spare mer, men han er så sur når jeg vil snakke økonomi og at jeg blåser ting opp..

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sparer fullt opp på hver vår bsu, ca. 1700 i mnd.

I tillegg sparer vi 3000 i mnd (ekstra nedbetaling på huslånet, har flexilån).

Også sparer vi barnetrygden inn på egen konto til barnet.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

1000 kr på "feriekonto" og ca 2000 på budsjettkonto. Så ren sparing er det jo ikke, men det er til for at vi skal ha litt ekstra om det er noe

Skrevet

1000 i fastrekk fond, pluss 10 - 30 000 når feriepenger osv kommer på konto ! begynner å bli en holden dame . hus satte vi opp i 2007, som jeg overtok når jeg skilte meg, har 1,5 mill i egenkapital der og. er 33 år !

Skrevet

Jeg sparer 3500 kr i måneden på egen konto til store utgifter (ny mobil/pc, ferie, årskort kollektivtrafikk, tannlege etc.). I tillegg sparer jeg 5000 kr i måneden til bolig, pluss 20000 på BSU i året.

Så på et år blir det omtrent 80000 kr til boligsparing. De 42000 andre kronene går jo med i løpet av året, bare litt i hauger.

Skrevet

vi sparer

2000 kr på bufferkonto

500 kr nrk og veiavgift summen øker snart til 800. da det skal kjøpes en bil til.

2500 kr i sparing til feire og penger som ikke brukes.

1000 kr på bsu kontoer. 500 på hver sin.

vi sletter også ned mer på lånene enn vi må,. det for å få ned gjelda vår og ha mer frihet siden.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

BSU- 300 i mnd.

Sparekonto for uventede kostnader: 500

Sparekonto for garderobe når jeg er ferdig med slanking: Alt jeg har igjen dagen før jeg får penger på konto igjen, alt fra 20 kroner til 200 kroner :)

Så jeg sparer 800 fast i mnd, samme gjør samboeren, også har vi begge en sparekonto hver oss hvor vi sparer "egene penger", samboeren pleier å sitte igjen med mer enn meg dagen før han får penger igjen, så han sparer maks 300 på egen sparing i mnd, han får gjøre som han selv ønsker der, men han mener det blir urettferdig i såfall. Hender seg han legger inn 100-200 kroner på min egen sparing da, snille samboeren min ;)

Skrevet

Nå har jeg egen bolig men sparer likevel, det jeg har mulighet til etter at alle utgifter er betalt.

Har nettopp opprettet en bufferkonto, som skal brukes på uforusette utgifter. Eks forbruksvarer som hvitavarer osv.

Så har jeg høyrentekonto til barnet og en til meg selv, som jeg sparer til barnet blir eldre.

Man skal gjerne ha konfirmasjon en gang i fremtiden, barnet trenger kanskje tannregluering, briller osv. Det er ALLTID greit å ha litt i bakhånd, så jeg ville gått for å sette av litt i mnd, hvis økonomien tillater det:)

Skrevet

Vi sparer 9000 i mnd ( har nedbetalt huslån, så vi har ikke så mye utgifter )

Skrevet

Sparer vel 1-3000 kr i mnd, mer når skattepengene og slik kommer. Samboeren sparer også mer siden han har størst inntekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...