GlemMegEi Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 hun har nå i to uker hatt mye luftsmerter,tenkte det kunne være kolikk,men de siste dagene har det blitt helt ille..hun presser og presser men ingenting skjer,hun blir sliten og gråter,har ikke hatt avføring på 3 dager..og nå vil hun nesten ikke ha mat heller..blir helt fra seg bare jeg tar henne på magen..jeg ammer ikke og hun får maltekstrakt i melka si,men til ingen nytte,har også prøvd minifom og kiropraktor..men nå er jeg rådløs...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #2 Skrevet 13. juni 2012 Hvor mye malt gir du henne? Kanskje øke mengden litt, eller gi mindre om hun sliter med mye luft. Kan og hjelpe å bytte mme merke.. Feks mange opplever at Hipp er bedre enn nan, og omvendt.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #3 Skrevet 13. juni 2012 Først og fremst ville jeg kontaktet helsestasjonen for råd. Og så ville jeg forsøkt å skifte mme-merke. Noen reagerer på en type, men tåler en annen helt fint.
GlemMegEi Skrevet 13. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2012 jeg gikk over til nan ha-1 fra apoteket og dr.brownsflasker..har da i forkant prøvd vanlig nan og hipp..hun får ca 1ts.malt per måltid.
lille sprelle Skrevet 13. juni 2012 #5 Skrevet 13. juni 2012 Jeg ville spurt helsestasjonen om råd. Men et par tips som kan lette litt på situasjonen har jeg: Bær barnet som en "fell" over underarmen. Hodet i albueenden. Mageleie og kroppen nedover underarmen, med beina dinglende. Det gir litt trykk på magen og er lindrende. På stellebordet. "pumpe" rolig ogforsiktig beina opp til "fosterstilling", hold litt og så en gang til. Lykke til!
Popelko Skrevet 13. juni 2012 #6 Skrevet 13. juni 2012 Send hu til tante du, skal du se det ordner seg :-)
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #7 Skrevet 13. juni 2012 La henne ligge lenge naken på stellebordet mens du sykler med beien og masserer magen i sirkelbevegelser rundt navlen. Etter ca 30 min kan du forsiktig stimulere endetarmsåpningen med en klut med litt olje for eksempel. press veldig forsiktig på utsiden. Evt kan man bruke q-tips rett på innsiden med olje. Gjør sirkelbevegelser veldig forsiktig. Vet at mange er i mot denne metoden, jeg lærte det på helsestasjonen og det var det eneste som fikk min kolikk jente til å slappe av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå