Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 føler jeg har ringt og vært der altfor mye og kvier meg for å ringe pga fare for å virke overhysterisk.. ikke lyst til å bli noen samtaleemne der heller...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #3 Skrevet 13. juni 2012 Jeg tror neppe du blir et samtaleevne.. De har andre ting å tenke på.. Ringte ikke rundt termin, men var på føden 2 ganger under svangerskapet pga magesmerter og at jeg trodde vannet gikk. Flaut å ringe ja, men de tenker kun på ditt beste, de fikk meg hvertfall til å ikke føle meg som er hysterisk førstegangs, og det var godt..
Mami_ Skrevet 13. juni 2012 #4 Skrevet 13. juni 2012 Jeg ringte tre ganger 1: Kraftige kynnere 2 mnd før termin.. Fikk komme inn på føden, og da var fødselen i gang og måtte stoppes. Var innlagt i 5 dager 2: Kraftige kynnere 1,5 mnd før temin. Fikk komme inn på føden, og da var fødselen i gang igjen og måtte stoppes på nytt. Innlagt i 2 dager 3: Termindato: Da hadde jeg hatt meget kraftige kynnere som ikke var smertefulle hele ettermiddagen og turte ikke legge meg i tilfelle noe var på gang. Fikk komme inn på føden, og da hadde jeg 7 cm åpning... Jenta ble født 3 timer etterpå. Så min erfaring er å ringe dersom du er usikker på noe, det kan fort være noe i gjære...
Tigerpote Skrevet 13. juni 2012 #5 Skrevet 13. juni 2012 Aldri. Men så ble jeg satt i gang også. Jeg var vært ofte hos jm/lege da, mest de som har sagt at jeg skulle komme. Dette svangerskapet har jeg vært hos jm to ganger ekstra fordi jeg kjente lite liv (men alt var bra ). Dersom noe hadde skjedd derimot hadde jeg da ikke blitt FLAU for å ringe føden? Hvorfor i alle dager skulle jeg bli det? De er jo der fordi vi er gravide og skal føde der
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #6 Skrevet 13. juni 2012 Har ikke ringt eller vært der før fødselen har vært i gang(født 2 ganger)
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #7 Skrevet 13. juni 2012 Ringte når vannet gikk med første og med andre ringte jeg når jeg hadde 5 min mellom riene. Hvorfor ringer du så mye?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #8 Skrevet 13. juni 2012 Ringte når vannet gikk med første og med andre ringte jeg når jeg hadde 5 min mellom riene. Hvorfor ringer du så mye? pga det er første gang og veldig usikker og redd det skal være noe galt når jeg har merket forandringer, plutselig lite liv o.l hi
Dini Skrevet 13. juni 2012 #9 Skrevet 13. juni 2012 Ringte pga; blødning i uke 36 lite liv i uke 37 uke 38 da vannet gikk og 38+6 ble jenta født (ringte for å si vi var på vei) De har vært hyggelige med meg og fått meg til å slappe av, null problem
-spent- Skrevet 13. juni 2012 #10 Skrevet 13. juni 2012 Med første ringte jeg ei uke før termin, pga lite liv. Også ringte jeg da det var 4 min mellom riene. Denne gangen ringte jeg da vannet gikk.
De to sjarmtrolla og guttspira Skrevet 13. juni 2012 #11 Skrevet 13. juni 2012 Ringt 3 ganger, hatt 3 fødsler Nr. 1: Ringte når vannet gikk Nr. 2: Ringe når jeg hadde tett mellom riene. Nr: 3: Ringte når vannet gikk.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #12 Skrevet 13. juni 2012 Ringte aldri. Når vannet gikk så ble alt så hektisk så vi måtte kaste oss i bilen, var da åtte dager på overtid. Rakk akkurat sykehuset før guttungen kom til verden.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 13. juni 2012 #13 Skrevet 13. juni 2012 Ringte kun en gang pr fødsel, og det var når jeg hadde 4 minutter mellom riene og var klar for å få komme inn. Men, jeg gikk på regelmessige UL kontroller, og for hver gang så sa de: "Er det noe du lurer på, er du usikker, endrer noe seg, er det noe du ikke liker at hender, RING OSS! Ring heller 40 gager, enn å sitte hjemme å være redd, engsterlig eller usikker!" Så det er bare å ringe dem, ikke grue deg, de ønsker at du skal ha det godt, føle deg trygg og ikke minst føle du blir passet på av de rundt deg
moota m storebror&lillebror Skrevet 13. juni 2012 #14 Skrevet 13. juni 2012 Tror ikke jeg ringte noen ganger med storesøster, før vannet gikk og jeg måtte komme inn. Ble hjemsendt på perm til dagen etter for igangsetting, men måtte ringe på kvelden og si at vi kom tilbake. Med lillebror var det en del styr siden han lå i sete leie og måtte inn og snu og ultralyd og vekt estimering (?) og sånn at jeg er ikke sikker på hvor mange ganger jeg var i kontakt med dem. Men de er jo der for å hjelpe deg! Og du skal føle deg trygg, så bare ring du
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #15 Skrevet 13. juni 2012 Jeg ringte når vannet gikk (hadde styrtfødsel sist og ville inn da, noe som var lurt for hun var ute 2 timer senere ). Ikke stress med det hvis du har ringt en gang eller to for mye. Dem får mange tlf daglig. Det er lov til å være litt "hysterisk" over barnet sitt.
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 13. juni 2012 #16 Skrevet 13. juni 2012 Ringte en gang da jeg fikk elektrisk støt gjennom armen min og ut den andre. Da sov jeg iver på observasjonspost. Så ringte jeg da kr klødde noe inn i hampen, da ble jeg lagt inn og skulle bli igangsatt to dager etterpå, trengte ikle det da for Snuppa skjønte alvoret og kom av seg selv:) så to ganger ringte jeg
Himmel og hav Skrevet 13. juni 2012 #17 Skrevet 13. juni 2012 Ringte en gang med første. Jeg var 32 uker på vei og hadde kastet opp med 15 minutters mellomrom i over et døgn og babyen var veldig stille. Da ble jeg lagt inn et døgn for observasjon og intravenøs væske. Med nr. 2 ringte jeg også en gang. Da hadde jeg fått så mye vann i kroppen at jeg ikke kunne bøye knærne og blodtrykket hadde steget. Da ble jeg lagt inn med planer om å sette meg i gang, men det rakk de aldri for fødselen startet av seg selv et døgn etter at jeg ble lagt inn.
magica fra tryll Skrevet 13. juni 2012 #18 Skrevet 13. juni 2012 Født 5 ganger. Aldri ringt føden før fødsel. Reiste en bomtur med et av barna som jeg gikk 17 dager over med. Fødselen startet 2 dager etter.....
Mandalas Skrevet 13. juni 2012 #19 Skrevet 13. juni 2012 Jeg tror jeg bare var i kontakt med de da fødslene startet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå