Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 Har masse mastercardgjeld. Har vært i en vanskelig situasjon det siste året ang jobb, og har hatt mindre inntekt enn vanlig. Allikevel har jeg ikke endret forbruksvanene mine, og heller brukt mastercardet. Han vet at jeg har ett mastercard, men ikke hvor mye jeg har brukt det. Jeg har hele tiden tenkt at jeg har kontroll, og så fort jeg får meg ny jobb så skal jeg betale ned alt. Men det har bare balla på seg og blitt mer og mer.. Jeg vet at jeg har vært utrolig dum. Det er jeg som har kontroll og styring på økonomien så planen min er å betale ned dette uten at han får vite om det. Føler meg så dum
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #2 Skrevet 13. juni 2012 syns du bør være ærlig å fortelle han det. hadde jeg funnet ut at mannen har gjort noe slikt så hadde det hvert tilittsbrudd,.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #3 Skrevet 13. juni 2012 Oj!! Her bør du legge kortene på bordet ASAP! Mannen min var i din situasjon. Forbruket gikk helt bananas. Han trodde han skulle få kontroll, men det ble bare verre og verre! Han innrømmet det overfor meg etter 8 år! Et STOOORT tillitsbrudd! Fy faen, jeg var så sint! Forholdet fikk en knekk etter dette. Vi har gått til familieterapeut, men forholdet vårt er fortsatt ikke bra igjen. Jeg har kommet meg over selve sviket, men følelsene mine er dessverre forsvunnet. Så spørs om vi noen gang kommer til å komme tilbake til dit vi var. Det er 1,5 år siden han tilsto. Hadde det ikke vært for barna, hadde jeg ikke vært sammen med han nå, for å si det sånn!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #4 Skrevet 13. juni 2012 Min samboer har gjort lignende. Noe som gjorde meg usikker på hele forholdet, ville han ha meg kun for at jeg skulle ordne opp i økonomien hans siden han fikk verken leiekontrakt, strømavtale eller billån på tidspunktet da vi møttes. Han innrømmet vel det delvis (fant mye ut selv siden jeg er regnskapsfører) etter 10 måneders forhold, men da var mye av tilliten ødelagt. Han løy også om at han var sameier i brorens hus, noe han overhode ikke var. Så du burde legge kortene på bordet med en gang. Og ikke være overrasket hvis mannen din blir illsint eller får lyst til å forlate deg.
Gjest Heartbroken Skrevet 13. juni 2012 #6 Skrevet 13. juni 2012 Her er det faktisk bare en ting du kan gjøre, og det er å legge alle kort på bordet, legge deg flat og beklage og be om at dere setter dere ned for å ordne opp i dette rotet. Om det ikke har gått altfor langt, har dere en god sjans til å få ordne opp i dette uten at økonomien deres går helt til grunne. Kanskje dere kan få refinansiere kredittgjelden sånn at dere slipper de skyhøye rentene? Det finnes en løsning på dette uføret, men du er nødt til å være ærlig mot mannen din. Til lenger du driver dette, jo verre blir det. Hopp i det, så skal du se at det ordner seg!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #7 Skrevet 13. juni 2012 Jeg har også en gjeld mannen ikke vet om, men vi har ikke felles økonomi, dvs jeg betaler mat, mine egne regninger, og alt til barna, så det går ikke utover han. Hadde tidligere(før vi ble sammen) en del mastercard og handlekontoer, disse fikk jeg refinansiert, og det ligger nok på ca 55000 for øyeblikket. Betaler hver mnd ca 1000 kr, og har fast inntekt og ingen problem økonomisk, har råd til å betale alle regninger +++ så om han ikke spør, så sier jeg ingenting. Han har selv mastercard, men jeg spør ikke hvor mye han bruker det, vi er begge to såpass ryddige at det går fint.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #8 Skrevet 13. juni 2012 Min mann har vært økonomisk utro mot meg. Jeg ante ugler i mosen etterhvert, da det stadig kom inkassobrev. Men han klarte å bortforklare seg. Men etterhvert klarte han ikke å holde det skjult lenger og da måtte han innrømme. Han turte ikke innrømme alt, men litt etter litt. Nå er jeg rimelig sikkert på at han har lagt alle kortene på bordet. Det var faktisk ikke gjelda jeg ble mest forbannet på, men at han har holdt det skjult for meg. Jeg syns det hadde vært bedre om han hadde vært ærlig fra starten, for da kunne vi rydde opp i det på et tidligere tidspunkt. Så jeg foreslår at du setter deg ned i ro og i mak med din mann og forklarer det hele på en ærlig og oppriktig måte. Vær ydmyk og vær forberedt på at han kan bli forbannet. Legg alle kortene på bordet og be han om hjelp til å får orden på dette (mannfolk liker å kunne føle seg nyttig). Ikke gå i forsvarsposisjon. Bare fortell at det ballet på seg, akkurat som du beskrev i innlegget ditt. Alle kan feile iløpet av livet, det gjelder bare å stå til rette for det. Ikke vent noe lenger med å fortelle. Jeg tror faktisk de fleste syns utroskapen er verre enn selve gjelda. Og jo lenger du lar det gå nå, jo verre blir det, og kanskje enda verre å innrømme og enda verre for mannen å akseptere. Dere finner sikkert en løsning på dette, om man så må få profesjonell hjelp til å rydde opp.
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 13. juni 2012 #9 Skrevet 13. juni 2012 (endret) Det aller første du bør gjøre er å klippe alle dine kredittkort i småbiter og hive de i søpla! Du kan også "svarteliste" deg selv så du ikke kan ta opp ny kredittkortgjeld på en stund, hvis du ikke føler du kan stole på deg selv her. Det aller beste er jo selvsagt å fortelle din mann alt sammen. Men gjør du ikke det, så bør du i det minste for deg selv finne ut av hva du har i gjeld, og hvor mye du kan betale i mnd i en bestemt tidsperiode. Og så bør du ringe dem du skylder penger for å evt avtale nedbetalingsplan. Er ikke dette mulig har du ingen andre valg enn å fortelle din mann om dette. Ikke minst er du nødt til å endre forbruksvanene dine, og da er bruk av budsjett veldig greit. Endret 13. juni 2012 av lillemor og lillefrøken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå