Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 Vi vurderer og kjøpe en bil men det er en lån heftelser på denne bilen like mye som han som selger bilen skal ha for den. Hvordan funker dette, bilen er akkurat slik me vil ha osv men vil jo ikke gå på en smell eller noe. Noen?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #2 Skrevet 13. juni 2012 Jeg har solgt en bil med heftelse og heftelse er noe som følger bilen, ikke eier, så her må dere ta alle forhåndsregler slik at dere ikke går på en smell. Jeg gjorde det slik at jeg sammen med banken, der lånet var, satte opp kontrakt til kjøper slik at han overførte pengene for bilen rett inn på lånet og ikke til meg slik at kjøper var sikker på at heftelsen ble innfridd. Det var en god løsning.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #3 Skrevet 13. juni 2012 Supert takk for tipset, Det er en bil til ganske høy sum så det er ganske surt og betale mer på den når vi faktisk kan betale den kontant( rett inn på konto) Så vil ikke dritte oss ut, siden vi trenger bilen Men hvis vi betaler summen inn til banken som skal ha pengene så blir denne heftelsen sleta? Vil ikke evt henge på videre hvis vi skal selge bilen senere ( hvis vi ikke tar lån på bilen selvfølgelig) Hi
Ane Elise Skrevet 13. juni 2012 #4 Skrevet 13. juni 2012 Hei, Det stemmer det, når banken har fått den summen de skal ha, sender de beskjed videre til Brønnøysund register hvor panten er registrert,og selgeren vil få beskjed om det i ettertid i form av retur av lånepapirene med stempel om at hele gjelda er innfrid. Vær obs på at summen som bil eieren har til lån endrer fra dag til dag pga rente beregning. Derfor er det viktig at dere evt bileieren ringer til billånsbanken samme dag som dere overta bilen og forhøre eksakt sum dere skal overføre til banken. Og husk ALDRI ALDRI overfør summen direkte til selgeren når det er heftelse på kjøretøyet, for dessverre så fins det uærlige folk der ute som kan ta de pengene og "stikker av" så sitter dere med heftelse på bilen i ettertid. Lykke til med bilkjøpet
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #5 Skrevet 13. juni 2012 Tusen takk for masse hjelp, Hi Blir nok ikke den er redd for slike som du sier uærlig mennesker Problemet at det er ikke så mange av den type bil vi trenger men får ha litt is i magen
bettisen Skrevet 13. juni 2012 #6 Skrevet 13. juni 2012 Det er jo egentlig ikke noe problem. Vi også bare kontaktet vår kontaktperson i banken - han ordnet alt med overføring, slik at alle heftelser ble slettet.. Deretter overførte han resterende beløp til forrige eier.. Ikke noe problem så lenge dere har en mellommann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå