Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 er 41 uker gravid, moden og slimproppen har gått nå. I går kveld måtte jeg tisse 2 ganger på kort tid og det kom begge gangene som en "foss" som det ikke bruker å gjøre når jeg tisser de jeg er bekymret for var om det kan ha vært vannet som gikk? men det har man vel ikke kontroll på? og jeg rakk å gå på do begge gangene...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #2 Skrevet 13. juni 2012 Da ville vannet forsette å komme også etterpå. Var nok bare presset på blæren som gjorde det slik. Jeg har kjent det godt begge ganger at det var vannet som gikk og at det komme mere hele tiden frem til ungen er ute.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #3 Skrevet 13. juni 2012 Min erfaring med at vannet gikk var et splæsj midt på soveromsgulvet, men når dette splæsjet hadde kommet og ting roet seg litt så fortsatte det å renne, skulle tro det var en stor insjø der inne. Så da jeg kom på føden, hadde jeg to bleier fra den lille som skulle ut på meg, og de var klissvåte. ekkelt å tenke på nå i grunn. jeg husker også jeg mistenkte vannavgang tidligere, da jeg hadde masse tynn utflod, trodde jeg hadde tisset på meg. Fikk da som råd fra føden om å ta på meg bind, hvis bindet er vått, ikke fuktig, men vått etter to timer skulle jeg kontakte igjen. Det ble aldri vått, så jeg jeg slo det fra meg. Mitt råd til deg, ta på deg bind, se om det blir veldig vått på et par timer. Men går du å bekymrer deg så ring føden for å en sjekk. Hvis det er vannet som har gått, så skal man vel ikke gå så lenge:)
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #4 Skrevet 13. juni 2012 Grunnen til at det hele tiden kommer mere fortervann er at vi fortsetter å produsere nytt fostervann helt til ungen er født.
moota m storebror&lillebror Skrevet 13. juni 2012 #5 Skrevet 13. juni 2012 Når vannet gikk hos meg var det også som å gå på do. Bare at 2. gangen jeg var på do så sluttet det aldri å renne. Men det var bare bitte litt hele tiden. Hodet til storesøster lå så langt nede i bekkenet at hun på en måte stengte for utgangen (derfor ingen splasj) og det sildret bare noen dråper. Ringte føden og måtte komme inn, men traff på ei sur jordmor som sa at det umulig kunne være vannet. Bare på bakgrunn av at det eneste jeg hadde på var stringinlegg, for jeg hadde ikke noe annet haha ja gjett at jeg følte meg dum.. La meg på benken, de målte meg og så rørte storesøster på seg litt inni der og vips der kom splasjet Så ring inn og hør, de tar deg nok inn på kontroll om du er usikker. Barnet skal jo ut etter så og så lang tid om vannet går
Surrepus Skrevet 13. juni 2012 #6 Skrevet 13. juni 2012 Jeg har aldri hatt "splæsjet". Hadde følelsen av at jeg tisse på meg. Men hadde ikke klissvåte bind pga hodet stoppet for fostervannet
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #7 Skrevet 13. juni 2012 men man har ikke kontroll over det slik at det kun havner i toalettskålen? hi
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #8 Skrevet 13. juni 2012 Om han har kontroll eller ikke, er jo helt forskjellig.. Noen opplever skildring, andre opplever et splæsj. Her gikk jeg på do når vannet gikk, det sildret bare, trodde det var tiss, men det kom så mye.. Tok på et bind for å samle opp litt.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #9 Skrevet 13. juni 2012 ok, men kommer ikke som noen urinstråle og det ville ha fortsett etterpå ?
Mamma_til_2 Skrevet 13. juni 2012 #10 Skrevet 13. juni 2012 Jeg hadde kontroll på en måte når mitt vann gikk, knente et knepp i magen mes jeg lå i senga, reiste meg forsiktig opp og kneip alt jeg maktet for og komme på do og klarte det, da kom det noe vann trodde jeg var færdig med det så jeg gikk ut for og ringe føden og knente da at det presset på med mere vann akkurat som jeg var hyper tissatrengt , men rakk do da og, så det er mulig og klare og kontrolere det på en måte.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #11 Skrevet 13. juni 2012 Jeg hadde kontroll på en måte når mitt vann gikk, knente et knepp i magen mes jeg lå i senga, reiste meg forsiktig opp og kneip alt jeg maktet for og komme på do og klarte det, da kom det noe vann trodde jeg var færdig med det så jeg gikk ut for og ringe føden og knente da at det presset på med mere vann akkurat som jeg var hyper tissatrengt , men rakk do da og, så det er mulig og klare og kontrolere det på en måte. men hvordan visste du at det var vannet og at du ikke bare tisset veldig mye?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #12 Skrevet 13. juni 2012 Man kan da ikke holde igjen fostervann, utflod og menstruasjon, det kommer jo fra vagina/livmoren Kun urin kan man knipe igjen, det som kommer fra urinblæren. Dersom vannet stopper opp er det nok fordi barnet sitter som en propp som påpekt over. Jeg hadde ringt føden om jeg var deg, det er sannsynlig at det er vannet som gikk.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 13. juni 2012 #13 Skrevet 13. juni 2012 Man kjenner vel forskjell på om det er vannet eller urin. Man får vel ikke den følelsen av å være tisse trengt når vannet går. Mitt vann gikk da jeg satt på do. Våknet om morgningen for jeg var så tissetrengt. Begynte å dryppe rett før eg satt meg ned, trodde jeg bare tisset på meg. Men etter jeg var ferdig å tisse rant det litt og litt. Sto på baderomsflisene og lot det dryppe ned på de, for husker jordmorden hadde sagt at det kan være hvite flak i vannet og det var det, også plutselig sa det splash og en del vann kom ut. Er du usikker så ring føden. Du er jo så langt over også at de tar deg nok inn på kontroll
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 13. juni 2012 #14 Skrevet 13. juni 2012 Man kjenner vel forskjell på om det er vannet eller urin. Man får vel ikke den følelsen av å være tisse trengt når vannet går. Mitt vann gikk da jeg satt på do. Våknet om morgningen for jeg var så tissetrengt. Begynte å dryppe rett før eg satt meg ned, trodde jeg bare tisset på meg. Men etter jeg var ferdig å tisse rant det litt og litt. Sto på baderomsflisene og lot det dryppe ned på de, for husker jordmorden hadde sagt at det kan være hvite flak i vannet og det var det, også plutselig sa det splash og en del vann kom ut. Er du usikker så ring føden. Du er jo så langt over også at de tar deg nok inn på kontroll
Mamma_til_2 Skrevet 13. juni 2012 #15 Skrevet 13. juni 2012 Jeg hadde kontroll på en måte når mitt vann gikk, knente et knepp i magen mes jeg lå i senga, reiste meg forsiktig opp og kneip alt jeg maktet for og komme på do og klarte det, da kom det noe vann trodde jeg var færdig med det så jeg gikk ut for og ringe føden og knente da at det presset på med mere vann akkurat som jeg var hyper tissatrengt , men rakk do da og, så det er mulig og klare og kontrolere det på en måte. men hvordan visste du at det var vannet og at du ikke bare tisset veldig mye? Kjente det på lukta, emmen lukt på en måte og så så jeg det på farven, som en sa, det kan være små hvite flak i vannet, og urinen er som regel ganske mørk på farve på morningen. og til dere som mener at man ikke kann holde det igjen, man kan ikke det for lenge men jeg klarte det slik at jeg kom meg på toalettet siden min datter på 4 sto og så på meg, jeg villte ikke at hun skulle se hva som skjedde! da jeg kom på sykehuset 30min etter, var alt vannet borte.
Tigerpote Skrevet 13. juni 2012 #16 Skrevet 13. juni 2012 Vannet mitt gikk i buksa på sykehuset. Jeg kan ikke huske at det kom mer enn en foss, men etter en stund havnet jeg i badekaret så det kan jo tenkes at det rant litt mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå