Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 Jeg har i år tatt 75 studiepoeng, altså 15 mer enn ordinært studieløp. Fra før av har jeg studeilån fra studie jeg ikke fullførte i 2000, altså er jeg i 1 år forsinket i utdanningen ifølge lånekassen selv om dette var en annen type utdanning. Når jeg da har tatt 15 ekstra studiepoeng i år, vil noe av lånet jeg har fra før av bli omgjort til stipend? Og vil jeg nå få fratrekk på forsinkelsen min også, slik at jeg nå "bare" vil være 45stp forsinket?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #2 Skrevet 13. juni 2012 HI igjen, en liten korregering; det var i skoleåret 2001-2002 jeg ble et år forsinket. Mener å huske at ordningen med omgjøring av lån etter bestått eksamen ikke var tredd i kraft på det tidspunkt?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 13. juni 2012 #3 Skrevet 13. juni 2012 Det er et maksbeløp per måned du får omgjort til stipend (våren 2012 var det rundt 3600,- per måned) og du får nok ikke omgjort mer enn maksbeløpet selv om du tar flere studiepoeng
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #4 Skrevet 13. juni 2012 Nei, den ser jeg, men iogmed at jeg har forsinkelse i utdanning så tror jeg kanskje at man får omgjort lånet når man da oppnår flere studiepoeng? Men det må kanskje være samme utdanning? Dersom man f. eks stryker i 30 stp RLE så må man ta eksakt samme fag opp igjen for å få lånet omgjort, da hjelper det ikke å ta 30 stp norsk uten støtte fra lånekassen for å få lånet fra RLE studiene omgjort? Veldig inviklet forklart, men følger dere tankegangen min?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå