Gå til innhold

Hevelser i beina...gode råd mottas med takk :)


Celcius73

Anbefalte innlegg

I denne varmen så hovner bena mine sånn opp! :( Ikke får jeg på meg sko og det gjør vondt å gå...igrunnen gjør det vondt hele tiden.

 

Har fått elefantføtter og alle må jo kommentere det...blæh! Har lyst å emigrere til en kjølig plass... :P

 

Hva kan jeg gjøre da? Har støttestrømper, men de koker jeg jo av når det er varmt. Ellers legger jeg med beina høyt flere ganger om dagen, men det hjelper bare litt...

 

Sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde det skulle hjelpe å ligge med bena litt høyt i senga om natta, men neida :( Like hovne når jeg våkna i dag.

 

Kanskje jordmor har noen gode tips. Skal dit i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så ubehagelig!! Har ingen tips, -annet enn å drikke mye vann(???), håper du fikk råd av jordmora! Skriv gjerne hva hun sa, så kanskje vi andre også kan få bruk for det senere i svagnerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke så veldig mange tips som jeg ikke visste. Men være forsiktig med salt og bevegelse var lurt. Ellers er det å ligge/ sitte høyt med bena når du kan, bruke støttestrømper og få i seg nok vann :)

 

Idag har jeg tatt på støttestrømper, tror det hjelper litt allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har hjulpet litt, men sliter fremdeles med få på meg sko :( Fikk tips av moren min å sette føttene i ett kaldt fotbad..brrrrrbrrr.. Det kan visst hjelpe også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg våknet i dag, var det mye mindre hevelser. Det kan jo være temperaturen? For sikkerhetsskyld, så tok jeg på støttestrømper i dag også. Satser på at det var det som gjorde susen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok vær avhengig for meg. Etter at sola forsvant og temperaturen gikk ganske drastisk ned, har jeg endelig normale føtter igjen :) Kan se ankelene og få på sko og gå uten at det gjør vondt. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis jordbær, masse masse jordbær! (det er vanndrivende)

 

Drikk masse vann og unngå salt :) kaffe og te må du også begrense.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligge med bena høyt, bruke støttestrømper, sitte med bena i kaldt vann, unngå nyco og salt, drikke mye vann ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordbær??? Den var ny for meg! Men da har jeg jo den gode unnskyldningen til å kjøpe dyre norske jordbær ;)

 

Kaffe drikkes sjelden. Er glad i te, men nå går det kun i en kopp om dagen (ammete :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordbær??? Den var ny for meg! Men da har jeg jo den gode unnskyldningen til å kjøpe dyre norske jordbær ;)

 

Kaffe drikkes sjelden. Er glad i te, men nå går det kun i en kopp om dagen (ammete :) )

 

 

Trodde ikke man skulle drikke ammete før etter at barnet er født? At det kan trigge kynnerne dine? (spørs sikkert hvilken te)

 

Jepp, jordbær er helt supert! Og jeg eeelsker en god unnskyldning for å fråtse! Bare prøv å spise en kurv rett før du legger deg, hahaha, da flyr du på do hele natta!

 

Er jo flere matvarer med samme effekt, men jeg er så glad i jordbær at det er mitt favorittråd!

Slet med utrolig mye vann i kroppen den siste mnd med førstemann,men gikk mye bedre sist, jeg slylder på bæra;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordbær??? Den var ny for meg! Men da har jeg jo den gode unnskyldningen til å kjøpe dyre norske jordbær ;)

 

Kaffe drikkes sjelden. Er glad i te, men nå går det kun i en kopp om dagen (ammete :) )

 

 

Trodde ikke man skulle drikke ammete før etter at barnet er født? At det kan trigge kynnerne dine? (spørs sikkert hvilken te)

 

Denne ammeteen er temmelig harmløs:) Har studert nøye ammehjelpens anti-urter i ammete. Siden jeg sleit med å få igang melka med storebroren pga kronisk sykdom, så fikk jeg tips om å prøve det hos homeopraktikeren jeg går til. Men bare én kopp om dagen.

 

Hvis jeg får mer kynnere av den, så kutter jeg det ut :) Har mye mindre kynnere denne gangen enn sist...men da var jeg mye mer stressa også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Hvilken te er det? Jeg drakkenorme mengder ammete med de andre, hehe.. Gjør ikkenoe å tjuvstarte litt om det er en som er god og trygg! :-)

 

Men den jeg drakk (kloster) skal man visst vente med til barnet er født..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...