Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 vil ikke si noe til arbeidsgiver, hvordan skal jeg ordlegge meg om jeg kan slippe nattevakter en periode, eller kan legen sykemelde meg og skrive at jeg ikke kan ta nattevakter? Ønsker primært ikke miste tilleggene mine:(
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 Skal jeg være helt ærlig med deg? Ja, du er gravid, trøtt me ta deg sammen å gå på jobb, hvil når du kan hjemme. Synes man roper sykemelding bare man har vondt i lilletåa av og til... Trøttheten vil gå over om en stund. .... Det var min mening, men gjør som du vil...
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 12. juni 2012 #3 Skrevet 12. juni 2012 Du kan be legen om aa faa en legeerklaering at du trenger aa jobbe dag, men du blir da aa miste tilleggene dine (om jeg har forstaatt det riktig)Hadde jeg vaert deg ville jeg bare sagt det til arb.giver jeg. Du möter nok mye mer forstaaelse da.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #4 Skrevet 12. juni 2012 Det er ikke anbefalt å jobbe nattevakter når man er gravid. Det øker risikoen for abort, så du Frk.Surmaga deltager nr.2 kan tute igjen når du ikke vet hva du snakker om, og HI du bør snakke med lege og med arbeidsgiver om tilrettelegging slik at du slipper nattevakter.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #5 Skrevet 12. juni 2012 Jeg var i samme situasjon, hadde 5 barn hjemme, herav et barn på 7 mdr, gravid og jobbet natt (max 5 netter i strekk, 10 timer per natt). Dødssliten, kvalm, trøtt og mye muskelsmerter (viste seg jeg hadde alvorlig D vit mangel i ettertid), men sykemelding var absolutt ikke på talefot i følge min kvinnelige lege. Dersom jeg ønsket tilrettelegging til dagjobb, måtte jeg informere arbeidsgiver i første omgang, for sykemelding var ikke veien å gå.. det var svaret jeg fikk. Heldigvis ble det bedre med trøtthet og muskelsmerter med tiden, samt medisinering med D vit. ønsker deg god bedring, har en viss peiling på hvordan du kan ha det, og det er ikke kjekt mens det står på..
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #6 Skrevet 12. juni 2012 Verste er jo at i 3-4 tiden holder jeg på og sovne av:( Men siden jeg er alene om natten er det jo ingen andre enn jeg selv som vet dette. Og jeg kan jo ikke drikke litersvis med kaffe og energidrikker heller for man vet jo ikke hvordan dette kan påvirke fosteret. Strengt tatt er det vel ikke lov og duppe av heller når jeg kjenner trøttheten kommer sigende? HI
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 12. juni 2012 #7 Skrevet 12. juni 2012 Jeg var paa et nattevakt kurs hvor de sa at man skal kunne legge seg nedpaa litt mellom 3 og 5, en times tid, saa sant det var rolig paa jobb. Men naar du er alene er det jo ikke saa lett, i tilfelle du skulle ha sovna. Vet ikke hva du jobber med heller.. Det gaar ogsaa an aa snakke med arb.giver. Er dere en IA bedrift kan arb.giver söke nav om dispansasjon til aa faa inn en nattevakt til som NAV betaler, saa har du muligheten til aa gaa aa legge deg en times tid om du skulle trenge det. Den andre nattevakta kan evt vaere hvilende, saa vekker du den bare OM du trenger aa sove litt - bare et forslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå