Gå til innhold

Er dette her "rettferdig"?! Samvær..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Far har samvær annenhver helg med datteren sin + fire uker i sommerferien siden han tar hele ferien sin da hos sine foreldre.. Også bytter vi på høytider. Nå har han begynt å snike seg smålig unna samvær. Passer ikke da og da pga det og det og det.. Nå har det vært planlagt i 6 mnd at han skulle ha med datteren til sine foreldre rundt 1 Juli ( Han spurte selv om han kunne ha henne da). Passet fint, for da kan jeg jobbe imens mens hun har fire uker fri fra barnehage. Nå idag ringte han og spurte om ikke han kunne få fri fra datteren sin frem til Juli, for han skulle da trossalt ha henne heeele sommeren, og de dagene han skulle til sverige kunne ikke foreldrene hans passe jentungen allikevel, så da burde hvertfall jeg "unne" ha disse frihelgene ifølge han, siden han ikke kan dra til Sverige allikevel. Jeg har vært veldig fleksibel og svelgt mange kameler for hans del, men nå begynner jeg å bli lei!! Hva synes dere..? Jeg er da og sliten siden jeg er nærmest fulltidsmamma og har ingen annen avlasting her i byen.. Flyttet hit i høst så han kunne få se datteren sin oftere, men nei da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og barnet er hvor gammelt?

Skrevet

fyller fire år etter jul :-) HI

Skrevet

Nei, det er ikke rettferdig. Han spurte jo deg først om han kunne få ha henne i juli.

Skrevet

En avtale er en avtale. Han bør gjøre som han har lovet.

 

Men 4 uker uten mamma høres helt forferdelig lenge ut for et så lite barn. 1 uke er greit, men 4?!??! Stakkars unge!

Skrevet

Isola: Mitt barn elsker å være sammen med besteforeldrene sine sammen med faren sin. Var der forrige sommer også faktisk i 3 uker, og det gikk veldig fint.. Så det bekymrer meg ikke overhodet. Hun snakker hele tiden om besteforeldrene og gleder seg å dra dit på ferie.

Skrevet

Jeg synes det er drøyt med 4 uker sammenhengende hos pappa når barnet er 3 år.

 

Jeg er også alenemor - men med et barn som er 1 år yngre. Her blir det maks tre netter i slengen hos pappa - fordi barnet er der relativt sjelden pga jobbsituasjonen til faren.

 

Jeg har ingenting imot det heller - fordi selv om jeg er sliten, finner jeg trøst i at barnet finner trygghet hos meg - og at jeg er der når hun trenger meg.

 

Så, ja - jeg synes du skal ta imot "gavepakken" du får med far, med begge hender - og være glad for at hun slipper å være borte fra hovedomsorgspersonen så lenge.

Skrevet (endret)

Jeg synes egentlig at det høres trist ut at han ønsker å "ha fri fra" barnet.

 

Jeg synes nok at han er urimelig, men jeg hadde nok også sytt med å sende min 4-åring til en som ser på henne som et ork han vil ha fri fra...

 

Jeg får ikke helt tak i hvor lenge det er snakk om heller.

Endret av den perfekte mor
Gjest Heartbroken
Skrevet

Så han trenger friuker fra barnet sitt, stakkars mannen. Ja, alt hva vi krever av disse mennene altså. Ikke nok med at det må være med å skape vidunderet, de må jammen være med å passe på de også!

 

Det er klart at han må få slippe å se barnet sitt på mange uker når han faktisk må ofre flere sommeruker på henne! Det er jo hans ve og vel som må komme først.

 

Jeg blir stadig målløs over egoismen og kynismen som det faktisk virker som mange menn har - eller er det bare tilfeldig at hovedvekten av disse ubrukelige guttungenes samboere, koner og ekser holder til her inne??

 

For å svare på spørsmålet ditt: Nei, det er ikke rettferdig ovenfor barnet at hun blir straffet med å miste samvær med pappaen sin pga at han må være sammen med henne i ferien.

Skrevet

Jeg synes det høres ut som om begge to har lyst å ha fri fra barnet - og det er egentlig enda tristere..

Skrevet

Han sa aldri ordene "fri fra" men det er jo sånn man oppfatter det. Hadde han sagt fra mye før kunne jeg skaffet barnet annen barnevakt mens jeg jobber, men har dessverre ingen annen barnevakt i samme by som meg mens jeg skal jobbe.. Er student til vanlig så trenger ekstra inntekt. Planlegging er hverdagen min det, men han greier altså å møkke det til. Hver gang.. Satte henne opp på ferie i barnehagen for flere uker siden, så vi ble jo enige allerede da. Denne helgen som kommer er opprinnelig hans helg å ha jenta på, så nå mistenker jeg at han kommer med unnskyldninger og egne planer for å slippe unna. Får vel bare gå rundt fattig i sommer å ha barnet selv da.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg synes det høres ut som om begge to har lyst å ha fri fra barnet - og det er egentlig enda tristere..

 

Jeg er ikke, og har aldri vært alenemor selv, men jeg syns faktisk at det er forståelig at en som har hovedansvaret for barnet kan se frem til litt egentid hver fjortende dag.

 

Det må være utrolig krevende (i tillegg til utrolig givende) å være helt alene om ansvaret for et lite liv både hverdag og helg. En fireåring er travel. De er for små til å klare seg selv, men store nok til at de må begynne å få litt frihet - det gir jammen ikke mange minuttene "fri" for mamma iløpet av dagen. Jeg er full av beundring for de som klarer denne oppgaven helt alene og uten støtte i partneren sin!

Gjest Heartbroken
Skrevet

Han sa aldri ordene "fri fra" men det er jo sånn man oppfatter det. Hadde han sagt fra mye før kunne jeg skaffet barnet annen barnevakt mens jeg jobber, men har dessverre ingen annen barnevakt i samme by som meg mens jeg skal jobbe.. Er student til vanlig så trenger ekstra inntekt. Planlegging er hverdagen min det, men han greier altså å møkke det til. Hver gang.. Satte henne opp på ferie i barnehagen for flere uker siden, så vi ble jo enige allerede da. Denne helgen som kommer er opprinnelig hans helg å ha jenta på, så nå mistenker jeg at han kommer med unnskyldninger og egne planer for å slippe unna. Får vel bare gå rundt fattig i sommer å ha barnet selv da.

 

Var det ikke helgene FREM til juli han ville har fri? Sånn at han slapp å slite seg ut før de fire ukene de skulle ha sammen?

 

Har misforstått litt jeg, visst :)

Skrevet

Jeg synes det høres ut som om begge to har lyst å ha fri fra barnet - og det er egentlig enda tristere..

 

Jeg elsker ungen min av hele mitt hjerte og er så heldig at jeg får se henne (nesten) hver dag. Det mest optimale hadde vært om han ble i samme by som meg i sommer og passet vesla på dagtid sånn at jeg fikk jobbe og se barnet mitt, og han også får se henne slik at de to får samvær og vesla har mamma i samme by de ukene det gjelder. Men sånn blir det altså ikke når han velger å ha samværet sitt et annet sted. Beklageligvis..

Så her tror jeg du har misoppfattet litt.

Skrevet

Han sa aldri ordene "fri fra" men det er jo sånn man oppfatter det. Hadde han sagt fra mye før kunne jeg skaffet barnet annen barnevakt mens jeg jobber, men har dessverre ingen annen barnevakt i samme by som meg mens jeg skal jobbe.. Er student til vanlig så trenger ekstra inntekt. Planlegging er hverdagen min det, men han greier altså å møkke det til. Hver gang.. Satte henne opp på ferie i barnehagen for flere uker siden, så vi ble jo enige allerede da. Denne helgen som kommer er opprinnelig hans helg å ha jenta på, så nå mistenker jeg at han kommer med unnskyldninger og egne planer for å slippe unna. Får vel bare gå rundt fattig i sommer å ha barnet selv da.

 

Var det ikke helgene FREM til juli han ville har fri? Sånn at han slapp å slite seg ut før de fire ukene de skulle ha sammen?

 

Har misforstått litt jeg, visst :)

 

Nå var det snakk om det ja, opprinnelig ;) Vi har henne to helger hver i mnd. De siste gangene har vi byttet litt om på rekkefølgen, altså at han har henne to helger på rad og jeg to helger på rad.. Nå har jeg hatt henne de to første helgene, og han skulle ha henne de to neste.. Helgen etter ( Rett før fellesferien er i gang, regner jeg med han skulle ta henne med noen dager før ferien starter (Altså den 30..) så da måtte han jo ha hatt henne 3 helger på rad, stakkaars. Da blir det altså til at jeg nesten har henne alle ukedagene + alle helgene i Juni frem til han skal ha henne med. Synes bare det er synd han skal droppe samvær for hennes del og tro at det går opp i opp, om dere skjønner..

Gjest Heartbroken
Skrevet

Han sa aldri ordene "fri fra" men det er jo sånn man oppfatter det. Hadde han sagt fra mye før kunne jeg skaffet barnet annen barnevakt mens jeg jobber, men har dessverre ingen annen barnevakt i samme by som meg mens jeg skal jobbe.. Er student til vanlig så trenger ekstra inntekt. Planlegging er hverdagen min det, men han greier altså å møkke det til. Hver gang.. Satte henne opp på ferie i barnehagen for flere uker siden, så vi ble jo enige allerede da. Denne helgen som kommer er opprinnelig hans helg å ha jenta på, så nå mistenker jeg at han kommer med unnskyldninger og egne planer for å slippe unna. Får vel bare gå rundt fattig i sommer å ha barnet selv da.

 

Var det ikke helgene FREM til juli han ville har fri? Sånn at han slapp å slite seg ut før de fire ukene de skulle ha sammen?

 

Har misforstått litt jeg, visst :)

 

Nå var det snakk om det ja, opprinnelig ;) Vi har henne to helger hver i mnd. De siste gangene har vi byttet litt om på rekkefølgen, altså at han har henne to helger på rad og jeg to helger på rad.. Nå har jeg hatt henne de to første helgene, og han skulle ha henne de to neste.. Helgen etter ( Rett før fellesferien er i gang, regner jeg med han skulle ta henne med noen dager før ferien starter (Altså den 30..) så da måtte han jo ha hatt henne 3 helger på rad, stakkaars. Da blir det altså til at jeg nesten har henne alle ukedagene + alle helgene i Juni frem til han skal ha henne med. Synes bare det er synd han skal droppe samvær for hennes del og tro at det går opp i opp, om dere skjønner..

 

Men hvorfor må du da kutte sommerjobben din og "gå fattig rundt i sommer"? Hvis han skal ha henne de avtalte fire ukene?

 

Enten surrer du eller så surrer jeg - jeg holder en knapp på meg, siden jeg burde vært i seng nå ;)

Skrevet

Men siden jeg sikkert nå ha gjort meg litt misforstått her:

Jeg stoler ikke 100% på far siden han greier å lage unnskyldninger for å slippe unna samvær. Det er sånn at jeg må velge om datteren min IKKE skal se han ila 3-4 uker nå i Juni, og at han deretter skal se henne de ukene i Juli det gjelder, eller at han kan ha ordinært samvær frem til sommerferien, men da må jeg finne egen barnevakt til henne i Juli de ukene det gjelder. Om dere skjønner? ;p Huff, litt trøtt her..

Gjest Heartbroken
Skrevet

Men siden jeg sikkert nå ha gjort meg litt misforstått her:

Jeg stoler ikke 100% på far siden han greier å lage unnskyldninger for å slippe unna samvær. Det er sånn at jeg må velge om datteren min IKKE skal se han ila 3-4 uker nå i Juni, og at han deretter skal se henne de ukene i Juli det gjelder, eller at han kan ha ordinært samvær frem til sommerferien, men da må jeg finne egen barnevakt til henne i Juli de ukene det gjelder. Om dere skjønner? ;p Huff, litt trøtt her..

 

Jeg skjønner, og han er fremdeles en dust!

 

Håper dere finner den beste løsningen for jenta di!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...