Gå til innhold

15 år og p-piller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster kom og spurte meg om p-piller i dag,og jeg visste visst ikke så mye om det :)

Når kan man få det,altså alder.Må de til fastlegen eller kan de gå på helsestasjon?Koster det noe? osv :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min søster kom og spurte meg om p-piller i dag,og jeg visste visst ikke så mye om det smile.png

Når kan man få det,altså alder.Må de til fastlegen eller kan de gå på helsestasjon?Koster det noe? osv smile.png

vet ikke om det koster noe. men jeg fikk det selv som 14 åring av helsesøster. så skal ikke være noe prob å få det.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

man får dekket 100 kr av p-pillene så koster de 100 kr er det gratis koster det 220 som mine blir da prisen 120 kr for henne. Tror det er 100 kr avslag opp til 20 år, men husker ikke helt og mulig det er nye regler.

Alle kan få p-piller, må bare sjekke blodtrykket hennes, men det kan helsesøster gjøre og hun kan også skrive ut resept

Skrevet

Hvis det har vært mye blodpropper i familien, eller brystkreft, så ville jeg ikke anbefalt henne å begynne....

Skrevet

Det er jenter mellom 16 og 20 som får dekket pillene. Er du under 16 må du dekke selv.

Skrevet

dersom jenta er seksuelt aktiv, så hadde jeg rådet henne til å begynne.

men dersom hun ikke er det, er det jo i grunn ikke noen grunn til å begynne.

så sant hun ikke er plaget med menssmerter eller akne. da kan jo noen typer p- piller hjelpe.

Skrevet

Jeg begynte på p-pillen da jeg var 15 pga sterke menssmerter, det hjalp veldig. Fikk resept på helsestasjonen for ungdom og fikk dekket 100 kr..

Prøv å google helsestasjon for ungdom og kommunen du bor i, så kommer det gjerne opp noe info.

Skrevet

Jeg fikk da jeg var 14/15 pga. menssmerter. Jeg fikk av legen jeg gikk hos på den tiden, husker mamma var med og ordnet det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...