Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 Hvor lenge må jeg vente med å amme etter alkoholinntak? Og spiller det noen rolle hvor mye jeg drikker? må jeg pumpe ut den første melka? Jeg er ingen alkoholiker altså skal ut på festligheter(bryllup) for første gang etter fødsel (4mnd siden)
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 Det er ikke noe problem å amme etter inntak av alkohol, så lenge du ikke er stupfull. Det er ingen hensikt å pumpe, melken vil inneholde den samme promillen som du selv har uansett.
Millemine Skrevet 12. juni 2012 #4 Skrevet 12. juni 2012 Du må vente til alkoholen er ute av kroppen før du ammer etter inntaket.
C&M&H Skrevet 12. juni 2012 #5 Skrevet 12. juni 2012 Hvor mye alkohol du kan drikke avhenger av babyens evne til å skille ut alkohol som den får i seg i melka. De første 6 ukene bør en ikke drikke noe da babh\yen helt mangler evnen til å skille det ut. Frem til 6 mnd bør en moderere seg og vente til det meste av alkohol er ute av egen kropp før en ammer. Kan du kjøre bil, kan du amme... Etter 6 mnd er babyen mye bedre på å bryte ned alkohol og tåler en del mer. Babyen få jo uansett ikke mer en den promillen du har i blodet over i melka, så det er ikke så mye alkohold det er snakk om. Røyking er faktisk verre... Og de som røyker er jo anbefalt å fortsette å amme på tross av at de røyker..
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #6 Skrevet 12. juni 2012 He he, egentlig ikke noe problem å amme da heller, men hvis du vil være på den sikre siden så kan du jo vente til du ikke kjenner at du er så stupfull lenger;)
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #7 Skrevet 12. juni 2012 Hadde nok pompa meg litt ut på morgon dagen. Og starta med amming igjen 18 el 21 om kvelden. Tenk kva du har påta i deg og siste glasset var kl.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #8 Skrevet 12. juni 2012 Ok- så det er ikke noe x antall timer jeg MÅ vente? Si at jeg drikker en flaske vin- og slutter å drikke kl 00.00- kan jeg da amme kl 05.00?
tante-ku Skrevet 12. juni 2012 #9 Skrevet 12. juni 2012 Hehe, godt man er forskjellige... etter en flaske vin hadde jeg vært stupfull/flytende, og ville absolutt ikke ha ammet
tante-ku Skrevet 12. juni 2012 #10 Skrevet 12. juni 2012 kl 5, glemte jeg VIlle venta til jeg ar kjørbar og litt til jeg
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #11 Skrevet 12. juni 2012 er det sånn at etter 6 uker er leveren til baby bedre utrustet til å bryte ned alkoholen, derfor man bør vente? synes det høres fælt ut å utsette leveren til babyen for dette sååå tidlig??
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #12 Skrevet 12. juni 2012 Her finner dere alt om amning og alkohol: http://ammehjelpen.no/artikkel/36/Alkohol
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #13 Skrevet 12. juni 2012 Her finner dere alt om amning og alkohol: http://ammehjelpen.no/artikkel/36/Alkohol Supert! Takk skal du ha:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå