Gå til innhold

Amming og alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge må jeg vente med å amme etter alkoholinntak? Og spiller det noen rolle hvor mye jeg drikker? må jeg pumpe ut den første melka?

Jeg er ingen alkoholiker altså:P skal ut på festligheter(bryllup) for første gang etter fødsel (4mnd siden)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe problem å amme etter inntak av alkohol, så lenge du ikke er stupfull. Det er ingen hensikt å pumpe, melken vil inneholde den samme promillen som du selv har uansett.

Skrevet

Hva om jeg blir stupfull da?:)

Skrevet

Du må vente til alkoholen er ute av kroppen før du ammer etter inntaket.

Skrevet

Hvor mye alkohol du kan drikke avhenger av babyens evne til å skille ut alkohol som den får i seg i melka. De første 6 ukene bør en ikke drikke noe da babh\yen helt mangler evnen til å skille det ut. Frem til 6 mnd bør en moderere seg og vente til det meste av alkohol er ute av egen kropp før en ammer. Kan du kjøre bil, kan du amme... Etter 6 mnd er babyen mye bedre på å bryte ned alkohol og tåler en del mer.

Babyen få jo uansett ikke mer en den promillen du har i blodet over i melka, så det er ikke så mye alkohold det er snakk om.

Røyking er faktisk verre... Og de som røyker er jo anbefalt å fortsette å amme på tross av at de røyker..

Skrevet

He he, egentlig ikke noe problem å amme da heller, men hvis du vil være på den sikre siden så kan du jo vente til du ikke kjenner at du er så stupfull lenger;)

Skrevet

Hadde nok pompa meg litt ut på morgon dagen. Og starta med amming igjen 18 el 21 om kvelden. Tenk kva du har påta i deg og siste glasset var kl.

Skrevet

Ok- så det er ikke noe x antall timer jeg MÅ vente?

Si at jeg drikker en flaske vin- og slutter å drikke kl 00.00- kan jeg da amme kl 05.00?

Skrevet

Hehe, godt man er forskjellige... etter en flaske vin hadde jeg vært stupfull/flytende, og ville absolutt ikke ha ammet :P

Skrevet

kl 5, glemte jeg ;) VIlle venta til jeg ar kjørbar og litt til jeg :)

Skrevet

er det sånn at etter 6 uker er leveren til baby bedre utrustet til å bryte ned alkoholen, derfor man bør vente? synes det høres fælt ut å utsette leveren til babyen for dette sååå tidlig??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...