Gå til innhold

Blitt redd for bilkjøring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg ikke hatt bil på ca. 2 år. Har sitti på med andre, men kjørt lite selv disse årene. Lappen har jeg hatt i 9 år, å før bilen ble solgt sist har jeg stort sett hatt bil sammenhengende.

Men nå blir jeg så nervøs før jeg skal ut å kjøre, eller før mini og jeg skal sitte på med noen andre. Spesielt om vi skal kjøre et stykke.

Nå skal vi kjøpe bil igjen, å jeg skal hente den i løpet av uka. Jeg gruer meg! Vil helst bare ta tog eller buss, sykle eller gå.. Men trenger bil til jobb nå fra høsten av. Det går forsåvidt greit. Tankene kommer når det er litt lengre turer. Æsj altå, var jo aldri redd for dette før..

Andre som har følt det slik? Tok det lang tid før angsten ga seg? Om jeg kan kalle det angst.. Det er vel bare til å hive seg ut i det igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, jeg har hatt det sånn og har det litt ennå (hvis det er snakk om lange turer).

Her kom det også etter en periode hvor jeg nesten ikke kjørte og at jeg flytta til en helt ny plass hvor trafikken var helt annerledes enn jeg var vant til.

Du må bare hive deg ut i det ja.. kjør, kjør, kjør og kjør ;)

Jeg kjører mye mer nå enn før og merker at det blir lettere og lettere :)

Lykke til og gratulerer med ny bil!

Endret av søtnooos med to små <3
Skrevet

Hei!

Jeg har det også som dere. :) Har aldri hatt noe angst i forbindelse med bilkjøring tidligere, men etter at jeg ble gravid så har jeg faktisk kjent på den frykten flere ganger. Det gjelder når jeg sitter på med andre i personbil, når jeg kjører buss og til en viss grad også når jeg kjører tog o.l.

Jeg tror det er ganske naturlig for min del - det handler vel om at jeg ikke har kontrollen selv, og at konsekvensene kan bli fatale. Jeg vil jo beskytte barnet i magen - nå handler det tross alt ikke bare om meg selv lenger.

Har rett og slett trosset frykten min, og satt meg i baksetet og hodt kjeft. Har nok kommet en tåre eller to, men nå har det blitt mye bedre.

Lykke til!

Skrevet

(...nå skal det sies at jeg ikke er redd når jeg får kjøre selv. Da har jeg jo full kontroll!)

Skrevet

Takk takk, å tusen takk for svar :)

Ja det er vel bare til å hive seg ut i det... Ofte må man jo kjøre, men konsekvensene kan være så store når det først skjer noe. Man vet jo ikke hvordan andre kjører. Men kan jo ikke tenke slik hele veien heller... :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...