Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 nysgjerrig på hva andre tenker om navnet..
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 Ikke fint..... Direkte latterlig på norsk.
det er berre mordi Skrevet 12. juni 2012 #3 Skrevet 12. juni 2012 Liker det like godt som jeg likte Ekstase og Luft
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 12. juni 2012 #4 Skrevet 12. juni 2012 Hvis man ikke har noen tilknytning til utlandet, så blir det råharry å kalle barnet Penelope
Gjest Ziva Skrevet 12. juni 2012 #6 Skrevet 12. juni 2012 Passer godt på frk Garcia i Criminal Minds Men som "norskt" navn klinger det dårligt.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #8 Skrevet 12. juni 2012 Det er enkelte engelske navn det bare ikke går på norsk......Penelope er absolutt en av de!!
Vossafår Skrevet 12. juni 2012 #9 Skrevet 12. juni 2012 Ikke helt full pott på norsk. Kjente derimot ei som het Peniell engang. Nydelig vesen, da ble navnet også nydelig :-) Alt kler den smukke
Tigerpote Skrevet 12. juni 2012 #10 Skrevet 12. juni 2012 Ikke pent, hverken på norsk, spansk eller engelsk!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #11 Skrevet 12. juni 2012 På et barn her i Norge, direkte latterlig.
Von Hertelhofen Skrevet 12. juni 2012 #12 Skrevet 12. juni 2012 Litt for langt for min smak, også blir det litt "krøllete" å uttale på norsk. Men det er et helt ok navn:)
Lettie Skrevet 12. juni 2012 #13 Skrevet 12. juni 2012 Vet om en helnorsk, voksen jente ved navn Rosita (mor med høy utdannelse ) så jeg synes ikke Penelope hadde vært så ille jeg da. Enkelt å uttale og ingen rare assosiasjoner på norsk heller ...
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #14 Skrevet 12. juni 2012 Faren til jenta mi er engelsk, og foreslo ulike navn. PE-NE-LO-PE var et av de som ble forkasta av han så snart han hørte norsk uttale, I-MO-GEN var det andre. Ikke særlig stilig er det vel?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #15 Skrevet 12. juni 2012 Forbinder navnet med en hest, så nei, passer ikke på et menneskebarn fra Norge
PeppaPig Skrevet 12. juni 2012 #16 Skrevet 12. juni 2012 Jeg får litt assosiasjoner om at jenta må ri på hest.. Jeg vet ikke hvorfor, men Penelope må bli en rytter når hun vokser opp!
Frøken Ubesluttsom Skrevet 12. juni 2012 #17 Skrevet 12. juni 2012 Penelope funker på engelsk. Men på norsk, blir det Antilope i mine ører.... Ikke pent.
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 13. juni 2012 #18 Skrevet 13. juni 2012 synes det høres ut som pennal oppi! hahaha!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #19 Skrevet 13. juni 2012 Like forferdelig som Abigail.. synes det høres ut som en kjønnsykdom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå