Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 Har tenkt på Ask, men liker det ikke. Er det slik at folk ville venter at vi "må" bruke det, eller går det helt fint med noe som er helt ulikt? Kom gjerne med forslag!
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 Første jeg tenkte på var faktisk Emrik. Et navn jeg vanligvis ikke ville foreslått tror jeg, men nå fikk jeg skikkelig sansen for det til Embla som forøvrig er et drittøft navn!
Steget Skrevet 12. juni 2012 #3 Skrevet 12. juni 2012 Jeg ville absolutt ikke valgt Ask! Det blir for spesielt, synes jeg. Hvis min datter het Eva, ville jeg aldri kalt broren for Adam liksom! Embla er for øvrig et nydelig navn! Gard kan kanskje passe? Det er litt samme type navn. Ellers synes jeg det er viktigst at fornavnet passer sammen med etternavnet, ikke at det passer som hånd i hanske med søsterens navn.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #4 Skrevet 12. juni 2012 Den finnes mange fine hundenavn, bare å velge; Rocky, Fido, Indy, Bamse eller Tassen
Firekids Skrevet 12. juni 2012 #6 Skrevet 12. juni 2012 Jeg har også en Embla... Alfred, August, Ludvig, Lauritz, Mikkel, Kornelius?
Firekids Skrevet 12. juni 2012 #7 Skrevet 12. juni 2012 Den finnes mange fine hundenavn, bare å velge; Rocky, Fido, Indy, Bamse eller Tassen Er du ikke helt i vater eller?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #8 Skrevet 12. juni 2012 Den finnes mange fine hundenavn, bare å velge; Rocky, Fido, Indy, Bamse eller Tassen Er du ikke helt i vater eller? Hunden min heter Embla, trodde ikke mennesker hedde slike navn. Synes heller du skulle vært mer kreativ å funnet et hundenavn til hunden, enn et menneskenavn Diva, Laika, Kesha...
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #9 Skrevet 12. juni 2012 Ask og Embla er forutsigbart, ja, men du kan jo bruke noe annet norrønt om du vil ha samme stil? Birk, Odin, Tor, Gunnar, Geir, etc.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #14 Skrevet 12. juni 2012 Embla og Samuel Embla og Aron Embla og Joachim Embla og Mikkel Embla og Enok Embla og Esekiel Embla og Adrian Embla og Niklas Likte du noen av disse?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #16 Skrevet 12. juni 2012 Embla og Samuel Embla og Aron Embla og Joachim Embla og Mikkel Embla og Enok Embla og Esekiel Embla og Adrian Embla og Niklas Likte du noen av disse? Likte Adrian og Mikkel veldig godt HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå