Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 Har eksamen i morgen og har menneskesyn som tema. Oppgaven min er: Hva slags menneskesyn har kristendommen og islam? Gjør rede for likheter og forskjeller, og gi en begrunnelse for disse. Jeg har funnet mye info om kristendommen, men sliter med å finne info om menneskesyn i islam. Er det noe som kan hjelpe meg? Har googlet mye, brukt lærebøker ol, men føler ikke at jeg finner tilstrekkelig med info om dette.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 På islam.no finner du et forum med mange aktive, trivelige medlemmer. Noen mer religiøse enn andre, noen norske, andre utenlandske. Der får du sikkert flere svar
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #3 Skrevet 12. juni 2012 Takk for svar! Var ikke klar over at det var et forum der inne! HI
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 12. juni 2012 #4 Skrevet 12. juni 2012 Enkelte av dem studerer koranen og kan sikkert gi deg et faglig svar, men vær også oppmerksom på at islam kan uttrykke seg ganske forskjellig fra kultur til kultur, så vær kildekritisk også
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #5 Skrevet 12. juni 2012 Hvorfor snuser kvinner i det hele tatt? Og hvordan blir snusende kvinnfolk gravide? Kjenner ikke en eneste mann som ville rørt en kvinne som snuser. Hva er det for en teit ting å si? Når jeg tar meg en snus er det ingen som ser at jeg snuser. En snus trenger ikke være løssnus som renner nedover tennene og leppen. En snus kan plaseres diskret, og kan like gjerne være en mini hvit pose. Jeg ville tatt en blanding av steder som islam.no og litt mer kritiske kilder for å få et nyansert bilde. De glatter over litt for mye på islam.no spør du meg.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #6 Skrevet 12. juni 2012 Klarte ikke å komme meg inn på forumet Kom opp error flere ganger da jeg skulle prøve å lage en konto... Har koranen foran meg, men var litt vel mye å skulle lese gjennom for å finne svar
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #7 Skrevet 12. juni 2012 Prøvde å ringe inn til forskjellige senter hvor muslimer holder til idag, men var ikke en eneste plass (av over 10) hvor de tok telefonen.. Uff, kommer meg liksom ingen veier her!
Katteskinnet Skrevet 12. juni 2012 #8 Skrevet 12. juni 2012 Til tross for den noe snodige siteringen til #5 så sier jeg meg enig. å bare høre en side kan lage en litt skjev fremstilling, spesielt med tanke på hvor mye kritikk Islam får for sitt menneskesyn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå