Iselilja Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 Tenkte å kjøpe sparkesykkel i bursdagsgave til minsten som snart fyller to. Er vel best med tre hjul når de er så små? Har sett litt på denne http://www.xxl.no/sykkel/sykler/sparkesykkel/micro-mini-pink-sparkesykkel-1037814?searchWord=sparkesykkel Noen som har erfaringer eller anbefalinger?
mer enn bare mor Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 Tenkte å kjøpe sparkesykkel i bursdagsgave til minsten som snart fyller to. Er vel best med tre hjul når de er så små? Har sett litt på denne http://www.xxl.no/sykkel/sykler/sparkesykkel/micro-mini-pink-sparkesykkel-1037814?searchWord=sparkesykkel Noen som har erfaringer eller anbefalinger? Vet om mange som har den typen, og ungene raser rundt på de jeg syns de ser litt klumsete ut nå min på 2 (snart 3) låner den.. Men så er han vant til emner bare to hjul da. Min fikk den med 2 hjul rundt 2årsdagen men er først nå at han er begynt å bruke den skikkelig.. I begynnelsen gikk han bare og leide på den - men stor stas det også Det jeg ser er er at han får veldig god balanse av å gå rett på den med 2 hjul.. Men om ditt barn er veldig aktiv og uredd så ville jeg valgt en med 3 hjul.. Det blir en del knall og fall
Love my kidz Skrevet 12. juni 2012 #3 Skrevet 12. juni 2012 Min gutt fikk akkurat en sånn en med tre hjul da han var to år. SUKSESS! Han klarte det godt. Nå er han 4,5 år og i vår så kjøpte jeg en med to hjul fordi jeg tenkte at den med tre hjul nå var for liten og barnslig til ham. Han prøvde den, men fikk det ikke til og nektet å bruke den, vil bare ha den gamle Jaja tenkte jeg, kan jo ikke tvinge ham heller.. Han har tatt den frem flere ganger for å prøve, men får det rett og slett ikke til. Mulig han er litt mer klumsete enn andre barn (høytfungerende autisme/asperger), men jeg tror nok også at det er litt fordi han har vent seg på den gamle så veldig. Har jo brukt den i snart tre år. Jeg vil tro at hvis ungene får med to hjul med en gang, så lærer de seg fortere å mestre den, men synes nå likevel at en toåring har mer glede av en med tre hjul.
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. juni 2012 #4 Skrevet 12. juni 2012 Våre barn fikk også sånn sparkesykkel når de var 2 år og det har vært stor suksess Halve gata her har små barn i den alderen med sånne sparkesykler og de er geniale. Storesøster kjøpte ny når hun ble 6 år, og da kjøpte hun med 2 hjul, men lillebror på snart 5 vil ikke en gang låne den. De er så lette å håndtere de med 3 hjul Vil absolutt anbefale en slik sparesykkel til en på 2 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå